• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • marmik

I fredags den 24e, nio dagar sen, bestämde sig vår lilla Brummelisa för att det var dags att komma ut, dock var mammas kropp inte riktigt med på det hela... Med en bebis på 56 cm och 4420 g och bara 5 cm öppen efter 10 timmar och Oxytocindropp, amniocentes och hela baletten mådde varken mamma eller bebis särskilt bra så pappa fick ryta till. Så efter ett halvakut kejsarsnitt kom hon ut och vi mår utmärkt båda två nu, kom hem igår kväll.

• testosteran

Åh grattis och vad skönt att allt gick bra i slutändan! :) vila ordentligt och grattis igen! :)

• jamieblue

Nu har vår lilla tjej kommit! Så underbart söt :) Tyvärr ingen positiv förlossningsupplevelse, kan skriva mer om det sen. Men nu är det över och jag överlevde! Yay!

• JennyL88
    Majspinglan skrev 2014-10-28 06:33:39 följande:

Nu har vattnet börjat gå, blodblandat, hoppas det inte dröjer nu!

Oj oj. Dags att ringa förlossningen nu då. All lycka till! !
    BF 15 oktober
  • JennyL88
    jamieblue skrev 2014-10-28 01:48:44 följande:

Nu har vår lilla tjej kommit! Så underbart söt :) Tyvärr ingen positiv förlossningsupplevelse, kan skriva mer om det sen. Men nu är det över och jag överlevde! Yay!

Grattis till flickan. Hoppas du snart mår bättre.
    BF 15 oktober
  • testosteran

Oj nu börjar det hända grejer! Grattis ni som fått och lycka till ni som är på g! :) så spännande!

Här händer inget på bf +10...segt!

• Majspinglan

Väntar ett tag med att ringa, ska försöka få sonen på förskolan först.. Har gått bra hela morgonen men nu börjar han bråka och jag pallar INTE!

Har inga direkta värkar men känner mig alldeles skakig :/

• testosteran

Fast tycker nog du borde ringa, speciellt om det är blod. Det eller brunt ska man ringa direkt...håller tummarna att det startar snart och åk in! :)

• Majspinglan

Ringde och ska ha på mig en binda och komma in vid tolv.. Känner mig bara så... Besviken och inte alls glad... Wtf?? Varför? :(

Svar på tråden BF Oktober 2014