• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Förväntansfull1990
    Majspinglan skrev 2014-02-11 08:16:48 följande:
    Vilka här är beräknad till slutet på oktober? De flesta av er verkar vara beräknad mellan början och mitten på oktober.
    Det är nog nästan ingen än. Men dom som plussar om en, två veckor lär ju bli beräknade i slutet så dom kommer nog in hoppande en efter en snart Glad
  • Mymmlan

Mitthemligajag, håller tummarna gör att allt är som det ska! Styrkekramar till dig.

För övrigt har jag haft en fantastisk morgon...not! Låg vaken mellan 01-05. När jag gick upp var jag så nöjd att inte må illa eftersom jag annars gör det typ 24/7. Istället tar jag och typ svimmar i duschen! Suck.

• kohler12
    tjej93 skrev 2014-02-11 08:25:15 följande:
    Smyger in här med bf 22/10, v.4
    Jag är väldigt chockad och överlycklig men de känns fortfarande lite för tidigt för att ställa sig in på att bebisen är här för att stanna
    förstår dig jag gick 4 dagar över tiden med mensen som aldrig kom o när jag plussade så sen dess så har jag svårt o lita på det o tro att det lilla ska stanna 

November-12 hade jag mf med tvillingar så jag är sjukt nervös att det hela ska sluta illa denna gången än går det bra är i v 5+1 idag :) 
  • Sara84

Fler än jag som blivit rejält svullen om magen redan? Detta är ju barn nr 2 för min del.. Hoppas ju verkligen att man ska kunna dölja magen och förhindra alla eventuella misstankar ett tag till!

Insåg dock att en trikåkjol på jobbet numer kan väcka allas misstankar.. Och då är jag bara i vecka 6...

• Sunflower80

Kohler12 man får ta glädjen dag för dag, verkligen glädjas i nuet....något jag kämpar med...

• jonie

Sara84: Samma här. Jag är i vecka 6 med andra barnet och är rätt svullen. Det brukar lägga sig innan den riktiga magen börjar synas men förra gången började folk fråga mig i vecka 10. Det syntes jättetidigt på mig sågbock lär göra det igen antar jag. Får ta fram de bylsiga kläderna

• Knytet

Min mage e riktigt stor nu i vecka 7. Ser jättegravid ut. Är firtfarande mammaledig så slipper gömma magen på jobbet den här gången. Ivf hormonerna bättrar på svullenheten ordentligt...

• Sara84
    Knytet skrev 2014-02-11 09:54:57 följande:
    Min mage e riktigt stor nu i vecka 7. Ser jättegravid ut. Är firtfarande mammaledig så slipper gömma magen på jobbet den här gången. Ivf hormonerna bättrar på svullenheten ordentligt...

Håller med, vi har ju också genomgått IVF. Dock gjorde vi ett FET nu senast, så jag har visserligen inte behövt ta några sprutor eller extra hormoner.

jonie skrev 2014-02-11 09:06:20 följande:
    Sara84: Samma här. Jag är i vecka 6 med andra barnet och är rätt svullen. Det brukar lägga sig innan den riktiga magen börjar synas men förra gången började folk fråga mig i vecka 10. Det syntes jättetidigt på mig sågbock lär göra det igen antar jag. Får ta fram de bylsiga kläderna

Haha ja samma för mig. Förra gången kunde jag inte gömma min graviditet efter v11. Då var det helt uppenbart att jag var gravid. Har en livmoder som ligger i framkant, det konstaterades man nu när vi genomgick IVF också. Så jag kan ju kanske räkna med att bli stor tidigt. Men v 6... nja, det kan ju kanske vänta liiite ;) Haha!

• kohler12
    Sara84 skrev 2014-02-11 08:48:39 följande:

Fler än jag som blivit rejält svullen om magen redan? Detta är ju barn nr 2 för min del.. Hoppas ju verkligen att man ska kunna dölja magen och förhindra alla eventuella misstankar ett tag till!

Insåg dock att en trikåkjol på jobbet numer kan väcka allas misstankar.. Och då är jag bara i vecka 6...

jag är extremt svullen just nu 
Svar på tråden BF Oktober 2014