• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Majspinglan
    majamys skrev 2014-02-11 08:27:34 följande:
    De med bf i slutet av oktober har kanske inte hunnit plussa ännu ;)

Haha, jag tänkte inte så långt! Det har du ju helt rätt i, så dumt av mig! Haha
  • Majspinglan
    Förväntansfull1990 skrev 2014-02-11 08:27:41 följande:
    Det är nog nästan ingen än. Men dom som plussar om en, två veckor lär ju bli beräknade i slutet så dom kommer nog in hoppande en efter en snart 

Så sant så sant:) har fortfarande inte frisknat till efter magsjukan så jag tänkte inte alls, om jag nånsin gör det förstås, Höhö..

Trots att jag är fullt medveten om att jag plussade tidigt. Jaja,så det kan gå:)
  • Majspinglan

Jag hoppas jag klarar mig utan svullen mage, illamående eller annat som gör att det kommer komma frågor. Hade tänkt få till en anställning på mitt nuvarande jobb innan jag måste berätta. Det är nämligen på G men vill inte sabba chansen:o

Fy vad ego det låt, men.. Ääh..:)

• Irmeline
    Längtan88 skrev 2014-02-10 22:31:56 följande:

men Oh, så tråkigt o höra om din förra graviditet :( förstår att du vill göra tidigt UL då. Usch! Så du gick i en månad o trodde att allt var som det ska. Vad hände sedan? fick de skrapa eller? förstår om det är jobbigt och du inte kan svara. Man är bara orolig över att man själv kan drabbas. Hade du ens några symtpm på att det skulle bli ett MA, jag menar blödde du eller något?
    Jag hade inga symptom på att något skulle vara fel, livmodern växte men inte fostret. Jag hade höga halter hCG (dröjde flera veckor innan de gick ner efter "aborten"). Jag fick ta cytotecpiller för att inducera mf, kroppen fattade ju inte. Blödde aldrig eller så innan dess.
  • Irmeline
    Irmeline skrev 2014-02-11 11:43:21 följande:
    Jag hade inga symptom på att något skulle vara fel, livmodern växte men inte fostret. Jag hade höga halter hCG (dröjde flera veckor innan de gick ner efter "aborten"). Jag fick ta cytotecpiller för att inducera mf, kroppen fattade ju inte. Blödde aldrig eller så innan dess.
    Fast Längtam, det var inte min förra graviditet, utan min förrrförra. Den förra ledde till en liten tjej som snart är två Glad
  • majamys

Vecka 12 hade jag ordentlig mage förra gången, så jag räknar med något liknande nu också.

Idag fick jag tid till ultraljud. Redan imorgon ska jag, då i v 5+5... Jag antar att det blir vaginalt, så det gäller att ansa lite ikväll ;)

• Irmeline

Min mage har inte vuxit alls (v. 7) börjar nästan bli orolig att det inte är som det ska....

• majamys

Om det syns i vecka 7 så är det ju enbart tarmarna som är svullna :) och jag tror inte att det är alla vars tarmar sväller.

• sowe81
    kohler12 skrev 2014-02-11 08:28:11 följande:
    förstår dig jag gick 4 dagar över tiden med mensen som aldrig kom o när jag plussade så sen dess så har jag svårt o lita på det o tro att det lilla ska stanna 

November-12 hade jag mf med tvillingar så jag är sjukt nervös att det hela ska sluta illa denna gången än går det bra är i v 5+1 idag :) 
    Jag har också missfall bakom mig, ett ma i v.11 i oktober. Oron för ytterligare ett finns men tänker att jag måste försöka känna glädjen nu, om det händer får jag ta det då. Onödigt o gå o må dåligt i onödan. Svårt men jag försöker.
Svar på tråden BF Oktober 2014