• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Majspinglan
    jonie skrev 2014-02-11 13:36:48 följande:
    Majspinglan: Äsch, det är inte självisk, det är ju smart

Själv har jag lite ångest för jobbet. Är mammaledig fortfarande och planen var att börja jobba igen i augusti (är lärare). Vet inte hur jag ska berätta riktigt att jag gärna jobbar augusti-september men sen kommer vara hemma igen.. Och jag kan ju inte ta en ny klass direkt så jag vet inte vad jag kommer få göra.. Men jag tänker iaf vänta till april-maj innan jag säger nåt.

Tack, skönt att nån är på min sida :)

Tänk att det är så känsligt det här med jobben. Man vågar knappt bli gravid för man oroar sig över reaktioner om att man blir borta. Mitt företag står för att de har en bra föräldra-politik, men trots det oroar jag mig. Värdelöst!
  • Adnamaa

Hej!! Jag är ny i tråden!! Först vill jag gratta er alla! Och ni som är oroliga för att ni ska få missfall håller jag tummarna för att ni slipper, fick ett tidigt missfall i början av januari och det var inte roligt. Men idag fick jag ett jätte starkt plus idag på grav.testet!!! Är så glad och hoppas att slippa ett till MF. Jag är i vecka 6 och väntar nu mitt andra barn :D Ska bli kul att följa er alla här.

• jamieblue

Hej! Jag är också ny i tråden :) Plussade i helgen och har inte riktigt vågat tro på det men det börjar sjunka in nu... Om man ska tro appar och sådant så är BF 19 oktober.

• SysterAnna
    Emma90 skrev 2014-02-11 17:01:22 följande:
    Sitter på jobb och har 5 timmar kvar. Börjar få en jobbig huvudvärk och jag har ingen möjlighet att åka hem nu. Vågar jag ta en panodil? Gick in i vecka 7 igår och läste att läkemedel inte va bra att ta nu då så mkt händer i utveckligen.
    Vad jag har förstått av studien så var det ökad risk för skador om man tog fulldos i 28 dagar under graviditeten. Så någon enstaka gång borde inte vara någon fara. 
  • Emma90
    SysterAnna skrev 2014-02-11 19:25:37 följande:
    Vad jag har förstått av studien så var det ökad risk för skador om man tog fulldos i 28 dagar under graviditeten. Så någon enstaka gång borde inte vara någon fara. 
    Okej, tack så mycket :)

Tog en panodil, men den har inte hjälpt så mycket tyvärr.

Och treo som är det ända som funkar på mig vägrar jag att ta. Bara att hålla igen några timmar till tills man slutar :)
  • sowe81
    Knytet skrev 2014-02-11 14:59:08 följande:
    majamys, efter ivf är det ofta svullet pga av vätska i buken då det är starka hormoner och gränsen att bli överstimulerad är fin.

Lillium och Sowe, sund inställning . Tyvärr är jag för gammal för att tänka så. Gör ju ivf och att förlora en månad eller två på att gå runt med något dött i magen minskar chansen för mig att få ett syskon. Därför måste jag ha full kontroll och om det inte är som det ska, skrapas snabbt för att komma tillbaka kroppsligt och fortsätta försöka. Hade jag varit yngre hade jag väldigt gärna kört på er linje

Jag kommer också be om tidigt vul. Vill inte heller gå omkring i flera veckor o tro att jag är gravid som jag gjorde sist. Kommer dock försöka känna glädje att jag är gravid. Men kommer vara praktiskt i mina besök hos bm =) Kommer också be om skrapning direkt om det händer igen, för cytotec fungerade inte alls på mig.
  • sowe81
    Majspinglan skrev 2014-02-11 18:11:28 följande:

Tack, skönt att nån är på min sida :)

Tänk att det är så känsligt det här med jobben. Man vågar knappt bli gravid för man oroar sig över reaktioner om att man blir borta. Mitt företag står för att de har en bra föräldra-politik, men trots det oroar jag mig. Värdelöst!

Åh det här med jobbet oroar jag mig lite också för. Jag är föräldraledig och ska börja jobba jan15 egentligen men jag har fått en ny tjänst under min föräldraledighet och ska till hösten läsa vissa kurser för att förbereda mig. JAg hoppas bara att chefen inte hör av sig innan jag passerat v12, så jag kan avsäga mig detta tills vidare. Vill ju inte säga nåt om att jag ska anmäla mig till kurser och sen några veckor senare ringa och säga att jag ska fortsätta vara hemma typ 2 år till.... bara hoppas hon är seg =)
  • majamys

Jag hade en teststicka kvar, så bara för skojs skull testade jag. Jepp, fortfarande gravid ;) och nu kom "plus-strecket" fram innan kontrollstrecket ens börjat synas ;) hehe

• Irmeline
    Cazza skrev 2014-02-11 17:59:27 följande:

Irmeline,mådde du illa och hade andra symtom då när du var missfall som inte upptäcktes föränn på ul?

Jag hade inte jättemycket symptom, mest trötthet, starkare luktsinne etc, men det har jag aldrig haft även vid fullgången graviditet. Symptomen muskat väl om hormonerna (hCG och progesteron) går ner, men det gjorde de inte för mig. Kroppen hade liksom inte fattat...
Svar på tråden BF Oktober 2014