• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • sowe81

Jag har inte heller mkt symtom ön, är ju vara i 4+4 ännu. Har molverk o det har jag haft sen äl+9, sen ilar set i brösten ibland o är trött. Med dottern hade jag inte heller mkt symtom utom ömma bröst o trött.

• tjohosan

Hej allihop! Jag hakar gärna på här. Är 30 år och fick uppleva mitt första plus 1 februari. Enligt beräkningar här på familjeliv.se ska jag vara beräknad 5 oktober. Om allt går bra så är det vårt första barn, något som funnits i drömmarna länge :)
    Vad gäller symptom så är jag mer trött än vanligt. Har lite molvärk i magen och en diffus känsla mitt emellan hunger och lätt illamående. Blir det inte mer än så ska jag absolut inte klaga. Annars är det mest tankarna som spökar.. Hur ska det bli och hur ska det gå med allt? 

• Knytet

Mitthemligajag, jag har haft beige/bruna flytningar sen jag plussa. Hade samma sist och gången innan utan någon fara. Det kan inte va pga titthålsoperationen, att det är lite gammalt brunt som kommer ut ?

• Knytet

tjohosan, välkommen och stort grattis till första plusset. Vad spännande. Jag har bf dan efter dig

• Längtan88
    Irmeline skrev 2014-02-10 12:41:55 följande:
    För att slippa gå runt och vara #gravid" fast graviditeten avstannat (dvs MA). Vid en tidigare graviditet upptäcktes att fostret slutat växa ung. 5+1 men kroppen hade inte fattat det, vecka 10 gjordes UL för att datera mer exakt inför KUBen, och då var det ju inget. Gått runt en månad och trott jag var gravid i onödan. Inte igen, aldrig igen. Nu gör jag VUL för att se att det verkligen finns något där. Går privat. De har inga UL-maskiner på mitt MVC, annars hade jag bett om det där, gjorde jag förra gången.

men Oh, så tråkigt o höra om din förra graviditet :( förstår att du vill göra tidigt UL då. Usch! Så du gick i en månad o trodde att allt var som det ska. Vad hände sedan? fick de skrapa eller? förstår om det är jobbigt och du inte kan svara. Man är bara orolig över att man själv kan drabbas. Hade du ens några symtpm på att det skulle bli ett MA, jag menar blödde du eller något?
  • ligoc
    SysterAnna skrev 2014-02-10 10:23:31 följande:
    Fick inte tid för vul förrän 6/3, lång väntan... 
    Då får vi vänta ungefär lika länge, jag har fått tid den 4/3.
  • kohler12
    jonie skrev 2014-02-10 15:15:24 följande:
    kohloer12: Grattis du med, kul att vi är på samma dag Jag har tagit på tok för många test, haha, men nu får det räcka
    Tack så mycket :) o grattis till dig med 

fick en liten chock då plusset på mitt clearblue kom på några sekunder har tagit ett enda test det får räcka :) 
    ringde bm igår hon sa ett test räcker sa hon haha :D 

mina symtom jag har är smärta i ljumske o rygg bm tror tidig foglossning jippi eller vad för ligga o sova på sidan går inte då får jag ont i ljumske o ligger jag på rygg då får jag ont i ljumske o rygg märkte något nytt igår 

då jag låg på rygg så blev jag andfådd o magen stenhård, 
  • Majspinglan

Vilka här är beräknad till slutet på oktober? De flesta av er verkar vara beräknad mellan början och mitten på oktober.

• tjej93

Smyger in här med bf 22/10, v.4
    Jag är väldigt chockad och överlycklig men de känns fortfarande lite för tidigt för att ställa sig in på att bebisen är här för att stanna

Svar på tråden BF Oktober 2014