• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Sara84
    Irmeline skrev 2014-02-12 08:15:20 följande:
    Jag håller med flera före mig, låt oss sluta älta mf, vi blir bara mer nojjiga av det, och det finns ändå inget vi kan göra. Låt oss prata om positiva saker, som illamående ;)

Själv så är mitt främsta symptom trötthet. Däckar tidigt om kvällarna men hur mycket jag än sover är jag trött trött trött. Har för mig att det var värst i början, någon annan som vet när det brukar ge med sig?

Håller med - vi måste sluta älta MF! Jag orkar inte med mera oro och har också bestämt mig för att planera för en bebis i Oktober istället <3

Är liksom du, väääldigt trött. Somnar tidigt och är lika trött när jag vaknar. Tur att det är en sån period för så många andra i ens omgivning (kvinnor som män) att det inte ses som något speciellt ;)

Om jag minns rätt så brukar det ge med sig runt vecka 13-14 någonstans.. Då vänder det och man känner sig lite mer som vanligt innan bebismagen börjar växa till sig :)

• mjn84

Tröttheten för mig var värre vid förra graviditeten för mig. Men då slet jag i hemtjänsten ville bara hem och stupa i sängen. Nu är jag trött visst och känner mig matt stundvis. Andra symtom jag har är stickande i höfterna när jag promenerar. Ibland sticker det i magen och ner mot ljumskarna. Illamående slapp jag förra graviditeten så jag hoppas jag slipper denna gång med.

• majamys

Ja låt oss prata om något annat en stund! :D

Jag har velat berätta för min mamma flera gånger, vi är så nära varandra och umgås mycket på dagarna, så det blir tungt att hålla det hemligt. Men nu äntligen känns det som att vi kan börja berätta, speciellt eftersom vi ska till gynekologen idag och konstatera graviditeten. På fredag när det är vändagen tänkte jag att det passar bra att avslöja den stora hemligheten ;) det blir hennes andra barnbarn, min son är det första. Jag tänkte att det är lättast att bara visa bilden från dagens ul ;)

• Liina1990
    Irmeline skrev 2014-02-12 08:15:20 följande:
    Jag håller med flera före mig, låt oss sluta älta mf, vi blir bara mer nojjiga av det, och det finns ändå inget vi kan göra. Låt oss prata om positiva saker, som illamående ;) Själv så är mitt främsta symptom trötthet. Däckar tidigt om kvällarna men hur mycket jag än sover är jag trött trött trött. Har för mig att det var värst i början, någon annan som vet när det brukar ge med sig?

Tack äntligen någon som kommer med något annat än missfall!! Klarar inte själv av och läsa allt då de nästan bara pratas om mf i den här tråden 😕 jag förstår att de är jätte jobbigt!! Men de är ingenting vi kan göra åt nu. Mer än och ta hand om våra kroppar och inte oroa oss mer i onödan 😊 Jag blir också väldigt trött. Har sovit 12 timmar nu men endå så är jag fortfarande trött. Har även illamående som är mest jobbig på morgonen. Men när man väl inte är illamående så är man super hungrig istället 😉 Läste någonstans att efter v 12 brukar symtomen avta lite. Kan ha fel också, är inte säker men hoppas på de iaf 😊
  • Jennifer

Börjar känna små ilningar i ljumskar och ländryggen, är det foglossning på g? Redan??

• ylva12

Jag är i 6+0 idag och tyckte jag kände av ordentlig foglossning igår. Kändes emellanåt som om knivar stacks upp mellan benen på mig. Förra förlossningen kände jag inte av det förrän på slutet, så tycker det verkar lite tidigt nu. Men kanske kommer det tidigare om man varit gravid tidigare?

• Cynric

Jag har fått tid för vul torsdag nästa vecka då min mens har varit så oregelbunden så jag vet inte hur långt gången jag är. En gissning är 5+3 idag. Fpr se om uag har rätt

• swallin

Hej på er, hoppar gärna on här om jag får? :) vet inte riktigt när jag har bf då jag har väldigt oregelbuden mens. Väntar vårat andra barn och mår helt annorlunda den här graviditeten. Har nästan inga symptom alls förutom trötthet men svårt att säga om det beror på graviditeten eller att det är fullt ös här hemma haha :)

• LissanS

Jag är 15,7 % gravid idagFlört (v  6+1) och nu har tröttheten och illamående kommit. Både skönt och jobbigt. Jag mår illa typ dygnet om men som värst på kvällar/eftermiddagar. Fröken tvärtemot?!  

Jag håller med att man ska inte älta om mf hela tiden utan ta dagen som det kommer. Någon här sa mycket klokt häromdagen att man väntar inte på mf utan barn.  Kram på er!  

• L1977

Hur har vi det med shoppandet tjejer? Någon som handlat något till sin bebis än? Jag har bara kollat lite, inte köpt något ännu. Tänkte ev premiär handla på fredag efter vul

Svar på tråden BF Oktober 2014