• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • SysterAnna

Jag informerade min chef igår om att jag är gravid. Vi höll på att prata om sommaren och hur mycket jag vill jobba och om jag tänkte vara föräldraledig utöver semestern. Då jag jobbar som sjuksköterska på en avdelning med mycket tungt arbete kommer jag att gå hem redan 60 dagar före förlossning och innan dess tänkte jag ta semester i kombination med lite föräldraledighet. Så jag kommer bara jobba juni ut förmodligen. Sa till henne att det är lika bra att hon får veta nu att det blir ytterligare en sköterska kort i sommar som behöver ersättas med vikarie :)

• issi b

Hur har ni andra det med gravidsymptom?

Jag känner ingenting, förutom lite yrsel och trötthet?

Förra gången jag var gravid kunde jag ex. inte dricka kaffe men den här gången funkar det, även om jag inte dricker mer än en kopp om dagen... Jag kanske är skengravid trots plusset?!??! :-O

Jag ska inte på inskrivning hos MVC förrän 7 mars, känns sjukt avlägset, vill ju veta NU om det faktiskt pickar ett litet hjärta där inne....

Jo, Många av er i tråden har gjort ClearBlue digitaltest för att få 3+, varför?

Är graviditeten extra säker då?

Klurar på att göra det mest för att jag har ett liggandes och bevisa för mig själv att jag inte är skengravid.....

• Cazza

Jag har ett bra tips mot illamående. Förutom att äta typ varannan timme så käkar jag djungelvrål och dricker loka. Lokan gör att man rapar lättare när man mår illa och det hjälper!!!! Jättebra för åksjuka barn också!

• Cazza

Jag har bestämt mig för att inte oroa mig för mf. Så länge jag inte blöder och har ont så hoppas jag allt är som det ska. Förstår att det kan hända mf utan symtom men orkar inte tänka så.

• Yarrow

Jag gjorde ett sista clearblue föra tt få se den där 3+. Fick mf så sent som i aug-sep förra året och så stegrade aldrig testet från 1-2 veckor. Så att se med egna ögon att testet stegrar betyder mycket för mig.. Att man för stunden kan andas ut litegrann...

• Sunflower80

Yarrow vad smart! Ska ta och köpa ett par test också, bra sätt att slippa lite av oron...också haft mf...

• kohler12

Hur mår alla här inne? 

är i vecka 5+2 igår mådde jag riktigt illa spydde en gång 

pojkvännen säger att han gör allt för att man ska må bra 
    men felet han gör är att anklaga mig för o springa efter en annan person hela tiden det är inte sant 

jag får inte ha killkompisar o säger jag jag behåller alla vänner tjejer som killar då börjar han med anklagelserna 

• mjn84

Tråkigt med en svartsjuk kille. Klart man kan ha killkompisar! Hoppas han lugnar sig nu bär du ju ändå hans barn.. Å tjejer det kommer gå bra för oss. Oftast är det ju fel på barnet vid mf och chansen att barnet är friskt är väl större..

• Irmeline

Jag håller med flera före mig, låt oss sluta älta mf, vi blir bara mer nojjiga av det, och det finns ändå inget vi kan göra. Låt oss prata om positiva saker, som illamående ;)

Själv så är mitt främsta symptom trötthet. Däckar tidigt om kvällarna men hur mycket jag än sover är jag trött trött trött. Har för mig att det var värst i början, någon annan som vet när det brukar ge med sig?

• tjej93

Det här är mitt första barn och jag har ingen aning om hur de funkar under en graviditet. Alltså inte de att jag inte vet vad som händer men jag undrar

när ska man ringa mvc?

Vad är skillnaden på vul och ul? Och när gör man de på ett ungefär?

När är första kontrollen?

Går in i vecka 5 imorgon, har haft växtvärk (gissar jag på efter att ha läst andra trådar), illamående de senaste 2 nätterna. Borde jag kolla upp de?

Åååh de är så mycket jag inte kan fråga mina vänner om, för de är alldeles för tidigt

Svar på tråden BF Oktober 2014