• Firran

Bf September 2014

Någon mer här som är gravid och bf i september ?? Vore kul att följas åt !

• Svar på tråden Bf September 2014
  • längtarmkt
    Firran skrev 2014-03-31 16:01:41 följande:
    Rul idag och allt såg toppen ut .... Fick datum 5 dagar tidigare så 27 augusti ... En liten lilla syster :)

Åh, vad mysigt! Längtar till rul nu! Men men, på tisdag, är ju inte så långt kvar. Ska också köpa ett babynest, eller så önskar vi oss av någon ist. Var o köpte kläder i måndags hos en jättetrevlig tjej, kom hem med jättemkt fint! O könsneutralt, vi tänker inte ta reda på vad det blir. Känns helt fantastiskt att ha fått känna de första sparkarna!!! V 18+3 idag, får se hur det ser ut på tisdag. En fråga, som förstföderska, vad är bra att använda för tvättmedel? Vad ska jag inte använda? Och sköljmedel är helt uteslutet va? Jobbigt om begagnade kläder blir lite "hårda" liksom...
  • Firran

Jag har faktiskt använt vanligt från början.. Hade ett sensitive sköljmedel från start men inte så länge..

Har funkat bra.. Men sen är jag inte emot sköljmedel som vissa är...

längtarmkt skrev 2014-04-04 08:25:40 följande:
    Åh, vad mysigt! Längtar till rul nu! Men men, på tisdag, är ju inte så långt kvar. Ska också köpa ett babynest, eller så önskar vi oss av någon ist. Var o köpte kläder i måndags hos en jättetrevlig tjej, kom hem med jättemkt fint! O könsneutralt, vi tänker inte ta reda på vad det blir. Känns helt fantastiskt att ha fått känna de första sparkarna!!! V 18+3 idag, får se hur det ser ut på tisdag. En fråga, som förstföderska, vad är bra att använda för tvättmedel? Vad ska jag inte använda? Och sköljmedel är helt uteslutet va? Jobbigt om begagnade kläder blir lite "hårda" liksom...

• längtarmkt

[quote=72927413][quote-nick]Firran skrev 2014-04-04 09:24:07 följande:[/quote-nick]Jag har faktiskt använt vanligt från början.. Hade ett sensitive sköljmedel från start men inte så länge.. Har funkat bra.. Men sen är jag inte emot sköljmedel som vissa är... Ok, tack för svar. Alltså parfymfritt tvättmedel då eller?

• Firran

Ja precis.. Tror tillåmed det finns nått som heter sensitive.. :)

längtarmkt skrev 2014-04-04 12:07:24 följande:
    [quote=72927413][quote-nick]Firran skrev 2014-04-04 09:24:07 följande:[/quote-nick]Jag har faktiskt använt vanligt från början.. Hade ett sensitive sköljmedel från start men inte så länge.. Har funkat bra.. Men sen är jag inte emot sköljmedel som vissa är... Ok, tack för svar. Alltså parfymfritt tvättmedel då eller?

• längtarmkt
    Firran skrev 2014-04-04 17:07:23 följande:
    Ja precis.. Tror tillåmed det finns nått som heter sensitive.. :)

Har en kompis som använt det också och hon är själv jätteallergisk mot allt möjligt... Tack för svaren!
  • Firran

Är det någon mer som inte känner sig gravid?

Vilken märklig känsla tycker jag..

Känner bebis ibland men inte mycket...

Hade halva moderkakan bak och halva fram så det kanske spelar in?

Kände mer med dottern den här tiden...

Känner mig verkligen inte gravid alls..

Men man ska väl inte klaga för de flesta "symtom" är ju inte jätte positiva...

• Eda83

jag kan bli orolig när jag inte känner bebisen röra sig där inne.
    ibland är det full fart där inne, men ibland är det helt lugnt. Länge.
    Önskar jag hade en angel sound nu så man kunde kolla att allt var okej..

• Mammatillw

Kände första rörelserna igår! :) som en liten fisk, kände i samma vecka med sonen också:) Ni som har erfarenhet av foglossning, kom med tips! Hur gör jag för att det inte ska bli så ont i slutet av dagen?

• Neithotep
    Mammatillw skrev 2014-04-07 08:54:12 följande:
    Kände första rörelserna igår! :) som en liten fisk, kände i samma vecka med sonen också:) Ni som har erfarenhet av foglossning, kom med tips! Hur gör jag för att det inte ska bli så ont i slutet av dagen?
    www.blimamma.se/tips-for-att-lattare-sta-ut-med-foglossningsmartan.html   :)

Sova med kudde mellan knäna gör stor skillnad för mig, inte gå så mycket i trappor och lyssna på kroppen.. 
  • längtarmkt
    Firran skrev 2014-04-05 11:40:57 följande:
    Är det någon mer som inte känner sig gravid? Vilken märklig känsla tycker jag.. Känner bebis ibland men inte mycket... Hade halva moderkakan bak och halva fram så det kanske spelar in? Kände mer med dottern den här tiden... Känner mig verkligen inte gravid alls.. Men man ska väl inte klaga för de flesta "symtom" är ju inte jätte positiva...

Jag förstår din känsla, jag väntar ju första barnet, så det har varit väldigt lugnt i magen bara tills för någon dag sedan. Funderade när det skulle börja kännas. Är nu inne i vecka 20 och det är aktivitet där inne. Men min moderkaka låg tydligen inåt mot ryggraden till så nu hoppas jag det inte dröjer så länge tills pappan också ska kunna känna
Svar på tråden Bf September 2014