Bf September 2014
Någon mer här som är gravid och bf i september ?? Vore kul att följas åt !
Någon mer här som är gravid och bf i september ?? Vore kul att följas åt !
Länge sen som jag var inne och läste..... Är nu i vecka 29. Gahhh, måste ta tag i att fixa lite praktiska saker.
Är det någon av er som har problem med restless legs? Hur har ni "lindrat" isåfall? Jag har använt stödstrumpor till och från men vill inte gärna använda det i sommarvärmen.
Oj blev inga smilegubbar bara massa frågetecken visst.
Tack för tipset.
Jag har precis börjat äta järntabletter. Tycker också det är klurigt att veta när man ska ta dem. men har bestämt mig för att ta dem precis innan läggdags.
Har nu börjat förbereda för att packa förlossningsväskan. Ngn mer? Något bra tips att lägga i den? Har glömt sen föregående graviditet.
Jag har RLS med och utan bebis i magen fick det när jag väntade nr 1. Mitt bästa tips är att ställa sig i duschen och shocka benen. Spola dem först med iskallt vatten sen varmt sen iskallt sen varmt igen. Det hjälper alltid för mig. Har ju haft det sedan 08 nu. ????
Går in i vecka 31 i morgon. Antar att man inte får lika många bm besök med nr 3. Har varit på ett besök och nästa är om 2 veckor. Ska då se om jag kan tigga till mig ett TUL. Få se hur det går. ???? Bebisen sparkar mest hela tiden känns det som. Aldrig haft en sådan aktiv bebis i magen tidigare. Barn nr 1 sparkade hårt (fick blåmärke precis under revbenen) men inte lika ofta och barn nr 2 va väldigt lugn av sig. Skönt att vi va inne på så många UL då annars hade jag varit jätte nojig. Mår ganska bra och har inte ökat så mycket i vikt heller utan mer lagom. Har ont av foglossning och idag har jag ont i ena knäet efter en väldigt aktiv dag igår.
Känns i kroppen när man måste springa runt efter en 19 månaders med men går bättre än förväntat. 5 åringen hjälper till väldigt mycket så det är skönt! Och nu har maken semester så ska bli skönt att få vila lite under dagarna.
Någon mer än jag som har svårt att få i sig järntabletterna? Man ska ju inte äta dem med mat men jag är ju hungrig jämt så är ju aldrig på tom mage! ???? Hur gör ni?
Tack för tipset.
Jag har precis börjat äta järntabletter. Tycker också det är klurigt att veta när man ska ta dem. men har bestämt mig för att ta dem precis innan läggdags.
Har nu börjat förbereda för att packa förlossningsväskan. Ngn mer? Något bra tips att lägga i den? Har glömt sen föregående graviditet.
33+2 idag! + 4,5 kg och mår toppen! Hur mår ni?
Dagarna går så sjukt fort nu och det är inte långt kvar! :) börjar bli lite nervös inför förlossningen men skall på profylaxkurser samt Aurorasamtal så hoppas det går över :)
På måndag går jag in i vecka 36. Mår väl sådär, känner fogarna rätt bra och har förvärkar när jag gör "för mycket" som att dammsuga, torka golven, plocka leksaker m.m.
Sjukt sugen på att få min bebis nu men hoppas att h*n stannar inne tiden ut. Har varit inne på tul och bebisen beräknas väga 2200 vid bf.
Ska på ett extra tul om någon vecka och se ifall det ändrar sig. Är så rädd att få ligga på neo med två barn och en man som behöver mig där hemma. Dottern beräknades väga 2500 och vägde 2700 när hon kom 10 dagar tidigare än beräknat så hoppas att de går åt det hållet denna gången med.
Vi ska packa ner 1. Myskläder till mig + amnings bh:ar 2. Två set kläder till bebisen stl 44 och ett set i 50. 3. Dextorol 4. Mysiga kläder till min man (ifall han måste åka direkt från jobbet). 5. Mobilladdare Det är väl det jag kommer på just nu.
Nu är den magiska månaden här!!! Någon som redan tittat ut? 13 dagar kvar för min del. Men andra barnet kom 10 dagar tidigare så nu är jag förberedd att bebben kan komma vilken dag som helst. Hoppas efter i morgon bara för då är det fotografering på dagis och de kan jag bara inte missa! ;P Har mått lite illa från och till i 2-3 dagar nu och har fruktansvärt ont i fogarna. Rör mig som en tant/pingvin. ;)
Just det fick komma in på extra tul igen eftersom att bebisen skulle vara så liten och den hade spurtat ordentligt! Så beräknad vikt är nu 2600g! :D
Är på bf+2 och börjar känna att denna bebis kanske inte kommer komma ut utan hjälp på traven..
Oj är bebis beräknad att väga 2600g vid födseln? Kanske bra om den får stanna tiden ut då
.