• Anonym (lexbase)

lexbase

Hej
    jag har inte hittat någon tråd om detta.Vad tycker ni om detta??

• Svar på tråden lexbase
  • Arbetsvegan
    Anonym (Jo) skrev 2014-01-30 09:07:35 följande:

Japp jag står fast vid min åsikt att man ska skämmas hela livet om man förstört en eller 10 andra människors liv, öga för öga du vet ? O sen håller jag inte med om att det är fortkörarna som drabbas hårdast eller skäms mest, tror o hoppas alla skäms lika mkt. Gör man ett korrekt utdrag så får man upp vem domen gäller, på vilket vis drabbas du felaktigt då ?
    Varför ska vi då ha polis och rättssystem öht när vi har folk som du som effektivt ser till att vi ska ha någon sorts motsvarighet till  sharia-lagar?
  • Arbetsvegan
    Anonym (rent mjöl) skrev 2014-01-30 09:22:02 följande:
    Men va fan! Är man med om man vittnat??? Jag har vittnat i en vårdnadstvist. Nu är jag med i ett register och ser ut som en fd brottsling???
    Japp och barnen finns även de med.
  • Tom Araya
    Anonym (Straffad) skrev 2014-01-30 09:09:03 följande:
    1. Det tror jag de flesta i Sverige tycker. Man har INTE avtjänat sitt straff om man endast får 2-3 år för våldtäkt på barn, oavsett vad rikets lag anser. Då skall man lida resten av livet, precis som offret. Likaså så har man inte sonat sitt brott om man släpps ut efter 7 år (2/3 av 10) om man mördat något.
    Men om man släpps efter att ha bötfällts för fortkörning, suttit 2 år för ekonomiska brott, eller har frikänts, då ska man också lida livet ut?
  • Tom Araya
    Anonym (Jo) skrev 2014-01-30 08:46:52 följande:

I vissa fall spelar det väl ingen roll vad en människa gjorde för 5 år sen men vad spelar det för roll om JAG VET OM VAD DE GJORT ? Förstår du nu ? O JO i mitt fall är man en bättre människa om man betalar till BRIS än till brottsofferjouren, på månatlig basis. Enligt mig ÄR inte urkundsförfalskning rattfylla pedofili mord hot eller vådtäkt något att vara stolt över. Har man sabbat en annan människas liv genom att våldta denne med en trasig flaska SKA man lida hela sitt liv. Tyck annat du men det får stå för dig. Tycker det känns tryggare att tex nätdejta eller göra en affär med någon jag vet har rent mjöl i påsen. Vissa brott kan jag se förbi, fortkörning i VISSA fall där ingen kommit till skada eller tex kidnappning om det räddat barnet i sig från något.
    Fast inget av detta har du särskild kompetens för eller blivit satt att bedöma.
  • Arbetsvegan
    1. Det tror jag de flesta i Sverige tycker. Man har INTE avtjänat sitt straff om man endast får 2-3 år för våldtäkt på barn, oavsett vad rikets lag anser. Då skall man lida resten av livet, precis som offret. Likaså så har man inte sonat sitt brott om man släpps ut efter 7 år (2/3 av 10) om man mördat något. 

2. Detta är givetvis inte bra, men förhoppningsvis kommer dessa detaljer rättas till när siten kommer upp igen, och då i skarpversion och inte bara beta version som den var tidigare.

Du avgör alltså vilket brott som ska ge vilket straff?

Pöbelmentalitet kallas det du pratar om och anledningen till varför vi har ett rättssystem torde vara rätt uppenbar.
    Ju fler människor som du, desto mer kommer kriminaliteten öka och vittnesmål  och anmälningar sjunka därför att även de hängs ut. 

Vem är du att avgöra vem som lider, hur mycket den lider och hur mycket detta lidande ska motsvara i annat lidande?

Du är "modig" du som kräver att andra ska stå för det de gjort samtidigt som du är anonym....

OBSERVERA att jag inte på något sätt ifrågasätter din rätt att vara anonym, jag bara konstaterar att du begär av andra sånt som du själv inte klarar av att leva upp till...

• taquine

Min man står med för han vittnat , det tycker jag är fel, han har ju inte begått något brott precis. Även sett några av min sons fd kompisar , tur han kom bort från dom.

Jag älskar att du älskar mig som jag älskar mig
  • Anonym (?)

2. Detta är givetvis inte bra, men förhoppningsvis kommer dessa detaljer rättas till när siten kommer upp igen, och då i skarpversion och inte bara beta version som den var tidigare.
    Ska man vara sån så kan jag tala om att: Han man kört för fort så förtjänar man att behandlas som den brottsling man är. Samma om man varit i en vårdnadstvist. Kan man inte komma överens och ge barnen en bra uppväxt så är man en barnmisshandlare.
  • boandersson
    Anonym (äh) skrev 2014-01-29 12:55:55 följande:
    Har man inget att dölja behöver man ju inte bry sig. De tittar ju bara 5 år tillbaka så det är ju inte så att man kan se om nån blev dömd som tonåring och idag är 40 och "vettig medborgare".

Redan nu kan man ju begära ut, men detta gör ju det såklart enklare genom att gå in via datorn bara. Säkert många rekryterare som kollar en.
  • Anonym (vidrigt)

Sidan stängd. Skönt.... men lär väl öppnas snart igen kan jag tänka:)

• boandersson

Jäkligt synd att sajten stängdes ner. Tyckte om att kunna se vilka svin man var omgiven av.

Svar på tråden lexbase