• Anonym (lexbase)

lexbase

Hej
    jag har inte hittat någon tråd om detta.Vad tycker ni om detta??

• Svar på tråden lexbase
  • Anonym (Straffad)
    Arbetsvegan skrev 2014-01-30 09:39:40 följande:

1. Du avgör alltså vilket brott som ska ge vilket straff?

2. Pöbelmentalitet kallas det du pratar om och anledningen till varför vi har ett rättssystem torde vara rätt uppenbar.
    Ju fler människor som du, desto mer kommer kriminaliteten öka och vittnesmål  och anmälningar sjunka därför att även de hängs ut. 

3. Vem är du att avgöra vem som lider, hur mycket den lider och hur mycket detta lidande ska motsvara i annat lidande?

4. Du är "modig" du som kräver att andra ska stå för det de gjort samtidigt som du är anonym....

OBSERVERA att jag inte på något sätt ifrågasätter din rätt att vara anonym, jag bara konstaterar att du begär av andra sånt som du själv inte klarar av att leva upp till...

1. Nej det har jag aldrig sagt.
    2. Pöbelmentalitet är något annat, det är när man tar lagen i egna händer och hämnas, något jag aldrig förespråkat. Läs om, läs rätt.
    3. Så det är mitt fel att kriminaliteten ökar bara för att jag anser att straffen är för låga i Sverige, intressant teori du har där.
    4. Jag är jag, jag har aldrig sagt att jag skall avgöra dessa saker, vet inte var du fått det ifrån. Men att 3 år för barnvåldtäkt inte motsvarar lidandet för barnet är knappast något att orda om.
    5. Förstår inte vad du menar här, men förutsätter att du minar mina inlägg här. Mod har inget att göra med vilket användarid jag använder på ett internetforum. Mitt vanliga id speglar heller inte mitt riktiga namn,  personnr eller huruvida jag är modig eller inte. Mina riktiga brott som jag är straffad för står jag, det hade framgått om du läst mina tidigare inlägg.
  • LoPax

Jag hoppas alla dessa "har man rent mjöl i påsen"- människor för  alltid tystnar, efter denna rent ur sagt urkorkade sajt. Människor som inte ens begått brott blir oskyldigt anklagade, och folk som vittnat framstår som brottslingar! 

Om det nu ska finnas en sån här sajt så är det så extremt viktigt att informationen som delas ut är sann. Personligen anser jag inte att vi ska ha den här typen av sajter, då det för mer skada än nytta med sig. 

Nej, du behöver inte hitta på åsikter åt mig, jag har egna!
  • Rosa rugosa
    boandersson skrev 2014-01-30 09:57:16 följande:
    Jäkligt synd att sajten stängdes ner. Tyckte om att kunna se vilka svin man var omgiven av.
    Någon som vet om den kommer öppna igen? Hann inte kolla tillräckligt:)
  • Anonym (vidrigt)
    Rosa rugosa skrev 2014-01-30 10:07:36 följande:
    Någon som vet om den kommer öppna igen? Hann inte kolla tillräckligt:)
    Det vet de inte ens själva. Tydligen är det en massa fel som måste åtgärdas först.
  • Tom Araya
    Jäkligt synd att sajten stängdes ner. Tyckte om att kunna se vilka svin man var omgiven av.
    Det kunde du väl innan med, det var bara lite svårare och krävde mer ansträngning, precis så som det ska vara med sådan information.
  • Tom Araya
    Anonym (Jo) skrev 2014-01-30 09:07:35 följande:

Japp jag står fast vid min åsikt att man ska skämmas hela livet om man förstört en eller 10 andra människors liv, öga för öga du vet ? O sen håller jag inte med om att det är fortkörarna som drabbas hårdast eller skäms mest, tror o hoppas alla skäms lika mkt. Gör man ett korrekt utdrag så får man upp vem domen gäller, på vilket vis drabbas du felaktigt då ?
    Korrekt utdrag? Är det inte bara....? Det trodde jag var meningen med en sådan sajt. Enkelt, bara läsa.
  • Anonym (vidrigt)
    Anonym (rent mjöl) skrev 2014-01-30 09:22:02 följande:
    Men va fan! Är man med om man vittnat??? Jag har vittnat i en vårdnadstvist. Nu är jag med i ett register och ser ut som en fd brottsling???
    Japp, så är det. Det är bara om man köper domen och laddar ner, som man då kan läsa att DU inte är utpekad och dömd. Men söker man enbart på namn och får upp ditt namn så kan man ju dra de slutsatser man vill.
  • Anonym (Straffad)
    Anonym (?) skrev 2014-01-30 09:55:57 följande:
    Ska man vara sån så kan jag tala om att: Han man kört för fort så förtjänar man att behandlas som den brottsling man är. Samma om man varit i en vårdnadstvist. Kan man inte komma överens och ge barnen en bra uppväxt så är man en barnmisshandlare.
    Jag vet inte om fortkörning klassas som brott eller förseelse om den inte är grov, men jag skäms inte direkt över den. 
  • Anonym (Straffad)
    Förhoppningsvis kommer den snart upp igen 
  • TrendyFarsa
    NoOx skrev 2014-01-29 22:43:39 följande:

så stängs den igen, tills dom fattar att de inte e lönt att försöka mer.
    Eller lägger upp hela registret (det är ju hackat numera) och lägger upp som en torrent för alla att ladda hem och söka i hemma på datorn.

Så slipper man söka på en hemsida, känns lite 90-tal. Solig
    Östermalm - Mer behöver inte sägas.
Svar på tråden lexbase