• Anonym (lexbase)

lexbase

Hej
    jag har inte hittat någon tråd om detta.Vad tycker ni om detta??

• Svar på tråden lexbase
  • UniqueSnowflake
    Anonym (bra!) skrev 2014-01-29 18:53:45 följande:
    Är det någon som kommer in på sidan nu, funkar inte för mig tyvärr.

Kul att jag hann kolla kartan över min stad i förmiddags. Stans "värsta" område, som har mycket dåligt rykte och där många inte vill sätta sin fot, hade bara fyra röda prickar! På landet däremot, i kransområdena, villorna, där var det mycket rött!
    Jasådu, sökte på multipla förorter till flera städer både stora och små - där var det precis tvärtom. Superfå prickar på de dyrare villaområdena, men rena "körsbärsträden" i miljonprogramsområden och andra ställen på "fel" sida av järnvägen..
    ~,--,^^- What does the fox say? -^^,--,~
  • Dohgon
    Anonym (bra!) skrev 2014-01-29 18:53:45 följande:
    Är det någon som kommer in på sidan nu, funkar inte för mig tyvärr.

Kul att jag hann kolla kartan över min stad i förmiddags. Stans "värsta" område, som har mycket dåligt rykte och där många inte vill sätta sin fot, hade bara fyra röda prickar! På landet däremot, i kransområdena, villorna, där var det mycket rött!
    jag kommer inte heller in, jag som blev nyfiken och inte kollat alls tidigare =)
  • UniqueSnowflake
    Anonym (bra!) skrev 2014-01-29 19:04:10 följande:
    Jag har magisterexamen. Förklara gärna för mig vad det betyder istället. Tyvärr verkar sidan ligga nere nu annars skulle jag kolla mera...
    Att "skratta hela vägen till banken" betyder att man har jävligt kul på sin promenad till banken, för sitt möte med sin banktjänsteman, för att man vet att man håvat in en massa stålar bara på räntan", tyyyyp.

~,--,^^- What does the fox say? -^^,--,~
  • Anonym (bra!)
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-29 19:10:19 följande:
    Att "skratta hela vägen till banken" betyder att man har jävligt kul på sin promenad till banken, för sitt möte med sin banktjänsteman, för att man vet att man håvat in en massa stålar bara på räntan", tyyyyp.

låter himla trevligt:)
  • Arbetsvegan
    Anonym (hm) skrev 2014-01-29 18:55:22 följande:
    Men....det är ju olagligt att knarka? Eller är det lagligt att knarka bara lite grann kanske? Hur mycket knark ska man dra i sig innan det blir olagligt tycker du?
    Var går gränsen för vad som är ok? Det är offentligt redan så inget hindrar dig från att ta ut domar på alla du känner men att göra det bara som en kul grej?
    Jag anser att gränsen har passerats med råge. Trots allt är många dömda fr bagatellartade brott, de har gjort en dum grej. Inget motiverar att de ska hängas ut på en skampåle inför hela världen.

Alla människor gör dumma saker oavsett om det är inom juridiska eller moraliska riktmärken. Troligen finns det ganska många som anser att det ska finnas ett "moralregister" där man tex hänger ut de som varit otrogna... "för att varna andra" eller med annan larvig motivering.

Man måste vara så mänsklig att man tillåter människor att göra fel, lära sig av misstaget, och sen göra rätt.
    Skulle du vilja bli uthängd för dina misstag?
  • Arbetsvegan
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-29 19:09:03 följande:
    Jasådu, sökte på multipla förorter till flera städer både stora och små - där var det precis tvärtom. Superfå prickar på de dyrare villaområdena, men rena "körsbärsträden" i miljonprogramsområden och andra ställen på "fel" sida av järnvägen..
    Det är naturligt eftersom det bor fler människor per kvadratmeter i lägenhetsområden.

Annars har jag läst att den där kartfunktionen suger åsneballe... har inte testat själv och kommer inte att göra det heller.
  • Anonym (bra!)
    Arbetsvegan skrev 2014-01-29 19:16:26 följande:
    Det är naturligt eftersom det bor fler människor per kvadratmeter i lägenhetsområden.

Annars har jag läst att den där kartfunktionen suger åsneballe... har inte testat själv och kommer inte att göra det heller.
    Ja fast så var det inte i min stad, här var det mest rött i villaområdena och miljonprogrammet hade extremt få prickar. Kan ju vara fel så klart, rika människor begår väl inte brott!?
  • Arbetsvegan
    Anonym (bra!) skrev 2014-01-29 19:21:34 följande:
    Ja fast så var det inte i min stad, här var det mest rött i villaområdena och miljonprogrammet hade extremt få prickar. Kan ju vara fel så klart, rika människor begår väl inte brott!?
    Jag är ingen kriminolog men jag antar att de begår brott i samma utsträckning som alla andra, vanliga dödliga. Gissar att typen av brott kanske skiljer sig något åt i det stora hela....

Seeeeeen finns det alltid undantag så klart.
  • Anonym (Ull)

Såg många jag visste vilka de är....men för snål för att betala...

• Anonym (skit)

Men nu är det ju så att även frikända blir prickade på den där sajten. Helt sjukt!
    Som exempel, en släkting till mig blev anklagad för incest på sitt barn, Det gick upp i rätten och han frikändes.
    Att det låg en ful vårdnadstvist bakom anmälan pga ett ex med psykiska problem framgår inte i domen, inte heller att exet anmält den andra föräldern för otaliga saker som blivit nedlagda endast för att försvåra umgänge.
    Sådana människor, oskyldigt anklagade och deras familjer finns även bakom de röda prickarna. Det är inte bara förövare, utan offer. 

Jag förkastar hela den sidan, vare sig det är sanning eller inte bakom prickarna. Det skapar ett lynch-samhälle och får människor att känna sig otrygga istället för säkra och förstör människors liv. Det finns även de som begått ett brott och omvänt sig helt. Jag tror på att människor i de allra flesta fall förtjänar en andra chans. Åtminstone chansen att sona sitt brott och slippa stå på lynchtorget resten av sitt liv.

Svar på tråden lexbase