lexbase
Hej
jag har inte hittat någon tråd om detta.Vad tycker ni om detta??
Hej
jag har inte hittat någon tråd om detta.Vad tycker ni om detta??
Jag tvivlar ärligt på det därför att syftet är i så fall inte att tjäna pengar utan något annat. Har inte läst domarna själv men följer utvecklingen av sajten pga yttrandefriheten. De som däremot läst läckta domar berättar att det handlar om vanliga svenssons rattfylla och fortkörningar, ungdomar som snattar och åtal som ogillas. Vem bryr sig liksom?
Skulle någon ens andas att "den där personen körde minsann full för tre år sedan" skulle jag fördöma skvallerbyttan men inte rattfyllot...Jag kanske är naiv men jag tror att folk är ungefär som mig.
Jag och min familj är uthängd och en kollega till min fru kom och gottade sig över hur vi kunde stå rödmarkerade på vår adress. Den uppmärksammade domen vi har på vår adress är en fortkörning vår son fick fjol. Så djävla trött på alla nyfikna idioter..
Den skiten skall aldrig öppnas igen. Djävla dumheter. Han fick bara böter och miste inte ens körkortet.
Det köper jag. Men att utsätta folk helt anonymt för massa skit och spekulationer tycker jag inte om. sen finns det olika grader av brott som är av intresse men vanliga sk, vardagsbrott där folk har erkänt och stått för sitt ansvar samt sonat det skall enl, mig inte hängas ut. Däremot om vi pratar tung kriminalitet där våld och barn är iblandade skall det naturligtvis vara regler. Men inte offentligt och anonymt.
Jag tvivlar ärligt på det därför att syftet är i så fall inte att tjäna pengar utan något annat. Har inte läst domarna själv men följer utvecklingen av sajten pga yttrandefriheten. De som däremot läst läckta domar berättar att det handlar om vanliga svenssons rattfylla och fortkörningar, ungdomar som snattar och åtal som ogillas. Vem bryr sig liksom?
Skulle någon ens andas att "den där personen körde minsann full för tre år sedan" skulle jag fördöma skvallerbyttan men inte rattfyllot...Jag kanske är naiv men jag tror att folk är ungefär som mig.
Tycker att det inte är något att hänga upp sig på. Har man rent mjöl i påsen så har man. Tycker att det mest är de som inte vill bli avslöjade som ondgör sig. Uppgifterna är ju offentliga. Här har man bara gjort dem lättare och överskådligare att komma åt.
Tur att jag hann kolla alla jag ville innan sajten stängde ner. Inga träffar på bekanta (poliser, jurister och advokater mm så det var ju tur)
Kartfunktionen var intressant. Vissa områden var helt röda av prickar. Samma områden man skulle gissa på...
Skaffa dig dig ett liv din nyfikne fan. Tror du är en sån där person som är avundsjuk på dom som är lite finare och mycket bättre än dig.