lexbase
Hej
jag har inte hittat någon tråd om detta.Vad tycker ni om detta??
Hej
jag har inte hittat någon tråd om detta.Vad tycker ni om detta??
Sajten är helt klart konstig. Men! Uppgifterna kommer direkt från statens register. De uppgifter som inte stämmer på lexbase stämmer alltså inte i register heller. Det är väl ändå det stora problemet?
Den kommer nog öppnas igen. Det fanns säkerhetshål, uppgifter om köpares uppgifter läckte tydligen ut.
Ju mer man grottar ner sig i Lexbase-röran desto roligare blir det. Deras PR-byrå Ullman PR vill tydligen inte riktigt kännas vid sin kund längre. VD:n Harald Ullman, som enligt presentationen på deras egen hemsida har "stor personlig erfarenhet av mediekriser" har gått under jorden med hänvisning till att han har åkt på semester, och deras vice vd verkar inte riktigt ha koll på relationerna till sin kund. Lexbase framstår mer och mer som ett hastverk och som sådant borde det förpassas till de sälla jaktmarkerna.
Missade för övrigt att länka till den här artikeln www.resume.se/nyheter/pr/2014/01/28/pr-konsult-at-lexbase-och-vice-ordforande-i-polisnamnden-/
Håller med. Uppgifterna som t.ex adresser skall ju vara rätta. Felet kanske ligger i de offentliga uppgifterna. T.ex om folk flyttar och inte adressändrar. Att det är offentligt och lättillgängligt är enl mig bra. OM man kollade att pappan i en grannfamiljen var dömd pedofil, hade ni då skickat era barn dit på övernattning? Bra att veta tycker jag. Detta bland mycket annat. Skulle inte bli sur om en granne hade kört för fort e.dyl.