Anonym (kie) skrev 2014-02-02 15:50:57 följande:
I och med att du har en god relation till din bror kanske du kan säga åt honom att det känns lite obekvämt att han alltid grovhånglar med sin tjej när ni träffas istället för att umgås? (de flesta förstår ju att släkten inte vill vara en del av något som verkar vara ett förspel). Han deltar ju i de djupa kyssarna i samma höga grad som henne, det kanske är hon som initierar kyssarna (det vet ju inte jag någonting om) men hon slafsar ju inte runt i hans ansikte helt utan hans medverkan, han kysser ju faktiskt tillbaka. Ville han verkligen inte grovhångla inför släkten så skulle han avstyra det lite fint och förklara för flickvännen att han inte vill vara så pass intim inför sin släkt redan innan de åker iväg till släktträffen eller bröllopet. Men det har han förmodligen inte gjort eftersom flickvännen OCH din bror fortsätter bete sig på det viset. Man kan på ganska fint sätt säga sådana saker utan att såra någon så även om han är en toffel så borde han inte behöva vara så livrädd för sin flickväns reaktion (ifall hon ens blir sur ifall han förklarar en sådan sak för henne).
Dina syskon gör det ju inte lättare för henne att bli en del av familjen. Det kanske var hennes "fel" som så att det gick snett i början genom att hon ägnade stor tid åt kyssar med er bror och kanske inte riktigt vågade prata mer er, men era syskon upprätthåller ju det genom att öppet visa att de ogillar henne och kanske inte är så artiga mot henne. Det blir inte så lätt för henne att bryta isen på egen hand ens om hon hade velat det ifall ingen utom du faktiskt är villig att vara trevlig mot henne när ni väl ses.
Jag tycker ju förstås att hon verkar bete sig lite knepigt då hon vill vara så intim inför hans släkt, men som sagt, Er bror är medskyldig till de djupa kyssarna och är ju precis lika intim inför sin släkt som hon är. Därför kan man med fördel vända sig till honom, han tar sannolikt inte ens i närheten så illa upp ifall hans syster ber honom uppföra sig på sociala tillställningar såsom man sannolikt tar illa upp ifall pojkvännens syster ber en uppföra sig (det blir ju en jobbigare situation ifall någon man inte känner så väl såsom pojkvännens släkting säger åt en än om ens syskon säger åt en).
Ja tack gode gud för mobiltelefoner, vid 20minuters-bajsningar så kan man passa på att skicka ett sms. En gång var det så illa att jag skrev ett sms till min kompis att hon skulle ringa mig så att jag kunde ursäkta mig och därefter avlägsna mig en liten stund (och andas ut) tills pojkvännen skitit klart. Kanske inte är superartigt men enstaka gång går för sig, det är inte som att jag surfar på mobilen vid sociala sammanhang såsom allt för många människor (har inte ens internet på mobilen). Ständigt surfande på mobilen är nästan att jämställa med ständiga djupa kyssar, man är ju precis lika osocial även om omgivningen slipper höra slafsljuden,
Vi har pratat med honom, och vi har pratat med henne och han har pratat med henne. Han försökte avstyra det hela men hon verkligen iglar sig fast och han kan ju inte direkt putta bort henne ;)
De får gärna pussas om de vill, men tänk dig att du och din bror står och samtalar, hans tjej står lite bredvid, snett bakom. Så helt plötsligt slänger hon sig om halsen på honom kör ner tungan i hans hals! Han ser obekväm ut och försöker avstyra det och skratta bort det, och hon fortsätter.
Tänk dig sen att det är din farbror som brodern står och pratar med när detta händer. Det blir så obekvämt så man går därifrån.
Samma sak om man sitter och pratar vid t.ex middagen. Hon slänger sig upp i hans knä och håller på.
Nej, jag hoppas såklart att hon bättrat sig angående detta beteende, men jag känner inte att jag vill ta någon risk just vid middagen åtminstone.
På vår fars bröllop så tror jag inte hon satt på sin egen stol längre än 10 minuter totalt, och det var medan hon åt. Flera påpekade för henne under kvällen att det fanns lediga stolar och att hon inte behöver sitta i hans knä, men hon verkade tro att alla tyckte det var gulligt eller nåt för hon fattade inte pikarna...
Haha ja det där med samtal har jag också kört med, fast jag brukar ringa upp någon ;)