• Anonym (hmm)

Bordsplacering, bröllop

Jag har suttit flera timmar idag och komponerat bordsplaceringen, vilket jobb det är!!

Jag tycker nu att den är perfekt, förutom en sak. Brorsans tjej är tystlåten och blyg och jag är lite rädd att hon ska känna sig bortkommen. Hon är väldigt svår att placera och skulle nog helst sitta bredvid brorsan då hon inte känner så många på vårt bröllop. Hon känner väl egentligen bara oss, hans syskon, och det inte särskilt väl eftersom hon aldrig varit speciellt intresserad av att umgås med oss. Hon har istället varje gång släpat brorsan i säng tidigt för att hon är trött, och han är lite toffel så han följer med fast han egentligen velat umgås med oss eftersom vi ses så sällan, hon sitter i princip i hans knä varje gång hon är med och kör ner tungan i halsen på honom medan vi pratar osv.

To the point. Vi har gjort som så att vi vill ha våra syskon sittandes närmast oss och sedan våra närmaste vänner, sedan våra föräldrar och sedan har vi blandat fritt mellan alla andra släktingar och vänner så att alla ska sitta med någon de kan ha trevligt med men även med någon som de känner i närheten.

Nu blev det så att brorsans tjej sitter i mitten av okända människor (från blivande makens sida) förutom syrrans kille mittemot, och även han är rätt tystlåten och de känner inte varandra egentligen men de har åtminstone träffats. Jag känner mig lite elak, men jag vet verkligen inte hur jag annars ska placera henne! Hon kommer att vantrivas var jag än placerar henne, förutom bredvid min lillebror, och där vill jag som sagt inte att hon ska sitta. 

Finns det någon perfekt bordsplacering? Är det möjligt att göra alla nöjda ens?? Jag har gjort om den hundra gånger redan och har äntligen hittat en så gott som perfekt placering, men denna lilla detalj stör mig lite, och speciellt därför att jag verkligen inte tror att det hjälper att "möblera om" igen!

• Svar på tråden Bordsplacering, bröllop
  • Anonym (hmm)
    Anonym (kie) skrev 2014-02-02 00:16:19 följande:
    Det låter som du har god kontakt med din bror:) Bra att du kan prata med honom. Bryr han sig inte om att flickvännen garanterat kommer känna sig obekväm ensam mitt bland er släkt som inte ens gillar henne nått vidare om hon måste sitta skild från honom under bröllopet? Det låter inte så snällt av honom ärligt talat även om man förstår att han vill umgås med sin släkt (kanske borde han föreslå att hon stannar hemma om hon vill och att det är okej för honom ifall hon inte vill komma? Då slipper hon genomlida en obekväm kväll och han kan umgås med sin släkt obehindrat, det kanske är en win-win situation för dem bägge två?)

Tala även sina syskon, de är absolut förbjudna att vara otrevliga mot den här tjejen på ditt o din blivande mans bröllop, de får tycka vad de vill men de får inte pika henne eller på annat sätt vara oartiga då det kommer påverka stämningen. Är de trevligare mot henne så kanske hon inte känner behov av att klänga på er bror på samma sätt och att ett trevligare bemötande gör att hon i sin tur blir trevligare och mer social tillbaka?

Tror du inte klängandet och kyssarna kan ha att göra med att hon är obekväm och vill "fly" genom att sysselsätta sig med något som gör att hon rimligtvis inte kan vara social med er andra under tiden:) Är alla trevliga mot henne och "förbarmar" sig över henne genom att anstränga sig för att  prata med henne till och från hela kvällen så kanske ert bröllop blir en riktig succe för alla parter och flickvännen blir lite mer "familj" med er andra?

Jag kan förstå hennes klängande till viss del även om kyssarna är att gå för långt. Även om jag låter pojkvännen tala obehindrat med vem han än vill tala med så håller jag mig hela tiden i närheten av honom, ibland kommer jag på mig med att ställa mig halvt dold bakom hans rygg, du vet hålla handen men ändå stå lite utom synhåll för den han talar med. haha, jag blir till och med lite skärrad när pojkvännen måste gå på toaletten eftersom det innebär att jag plötsligt är utan förkläde och kommer känna mig dum o fånig om jag bara står där ensam rakt upp och ner. Blir till och med lite sur på honom ifall han måste ta en långsittning så jag tvingas stå där och känner mig obekväm o utelämnad medan han bajsar i 20 minuter, det är så löjligt men det är inte alltid så himla lätt att vara blyg o tystlåten bland okända människor och det blir ju inte bättre om man känner  pressen att man verkligen "borde" vara social men ändå inte klarar av det! 

Snällt av dig att du faktiskt tänker på din brors flickvän vad du än må tycka om henne!
    Ja jag har nog pratat mer med honom bröllopet än med någon annan ;)
    Hon skulle aldrig gå med på att stanna hemma och han vill ju ha henne med för att han försöker allt han kan att få familjen att acceptera henne. Men hon måste ju göra sitt också, och där verkar inte viljan finnas riktigt.
    Jag tror inte att hon beter sig "illa" medvetet, hon är bara väldigt osäker. Jag får varje gång kämpa med att försöka komma ihåg det då jag själv var lite likadan i hennes ålder, dock inte lika extrem... Men när man kommer in i ett rum och vänligt säger "hej XX!" och hon inte ens vänder sig om utan bara vinkar över axeln (efter en tillsägelse från bror) så känns det lite motigt.

Hahahaha, går iväg och bajsar i 20 min ;D
    Känner igen det där, jag kan bli panikslagen om sambon går iväg på toa när vi är på krogen t.ex, känner mig helt utelämnad och ensam :p 
  • Anonym (hmm)
    Wira skrev 2014-02-02 11:35:56 följande:
    Det hade väl varit en sak om hon kunde bete sig som folk men om du känner att risken är överhängande för att hon sitter och mer eller mindre slickar på sin pojkvän om de hamnar nära varann så tycker jag inte du ska ha dåligt samvete för att placera ut henne någon annanstans. Hade du känt dig säker på att hon stannar på sin stol så visst men nu när hon SJÄLV har visat att hon inte gärna gör ens det så är det faktiskt bara hennes eget fel om hon nu får sitta någon annanstans, blyg eller ej. Hon har ju faktiskt själv satt sig i situationen, inte pga att hon är tillbakadragen utan pga att hon beter sig som om att hon är en av din brors tonsiller när hon sitter med honom.
    Ja jag känner lite så också, men hade gärna placerat henne lite närmare om det varit möjligt iallafall.
    Eller åtminstone med någon hon har god kontakt med, men det är ju brorsan, ena syrran (som faktiskt anstränger sig och är trevlig) och mamma. Kanske kan sätta henne närmare mamma åtminstone, men sen är ju hon också placerad så att hon ska ha trevligt, kanske inte så kul att vara barnvakt hela kvällen.. :/
    Voluptuous Shalimar skrev 2014-02-02 13:33:19 följande:
    Verkligen? På en bröllopsmiddag? Om hon (av svägerskan/ts)uppfattas "klängig" hemma hos hans föräldrar innebär ju inte detta att hon skulle bete sig likadant i officiella sammanhang?

Hemma hos svärmor skulle jag absolut kunna stå och kramas med min man medan hon förbereder maten (om jag inte hjälper till) men jag skulle vare sig hjälpa till med maten eller kela med mannen vid bordet om vi var på bröllopsfest.
    Vi var på ett bröllop förra sommaren och det var då hon betedde sig på detta sätt. Så jo, hon beter sig likadant i officiella sammanhang. Min släkt blev väldigt brydda (de som aldrig träffat henne tidigare) och undrade vad hennes problem var. De fick inte samtala med sin brorson för då stack hon ner tungan i halsen på honom... 

• Anonym (kie)
    Anonym (hmm) skrev 2014-02-02 15:31:29 följande:
    Ja jag har nog pratat mer med honom bröllopet än med någon annan ;)
    Hon skulle aldrig gå med på att stanna hemma och han vill ju ha henne med för att han försöker allt han kan att få familjen att acceptera henne. Men hon måste ju göra sitt också, och där verkar inte viljan finnas riktigt.
    Jag tror inte att hon beter sig "illa" medvetet, hon är bara väldigt osäker. Jag får varje gång kämpa med att försöka komma ihåg det då jag själv var lite likadan i hennes ålder, dock inte lika extrem... Men när man kommer in i ett rum och vänligt säger "hej XX!" och hon inte ens vänder sig om utan bara vinkar över axeln (efter en tillsägelse från bror) så känns det lite motigt.

Hahahaha, går iväg och bajsar i 20 min ;D
    Känner igen det där, jag kan bli panikslagen om sambon går iväg på toa när vi är på krogen t.ex, känner mig helt utelämnad och ensam :p 
    I och med att du har en god relation till din bror kanske du kan säga åt honom att det känns lite obekvämt att han alltid grovhånglar med sin tjej när ni träffas istället för att umgås? (de flesta förstår ju att släkten inte vill vara en del av något som verkar vara ett förspel). Han deltar ju i de djupa kyssarna i samma höga grad som henne, det kanske är hon som initierar kyssarna (det vet ju inte jag någonting om) men hon slafsar ju inte runt i hans ansikte helt utan hans medverkan, han kysser ju faktiskt tillbaka. Ville han verkligen inte grovhångla inför släkten så skulle han avstyra det lite fint och förklara för flickvännen att han inte vill vara så pass intim inför sin släkt redan innan de åker iväg till släktträffen eller bröllopet. Men det har han förmodligen inte gjort eftersom flickvännen OCH din bror fortsätter bete sig på det viset. Man kan på ganska fint sätt säga sådana saker utan att såra någon så även om han är en toffel så borde han inte behöva vara så livrädd för sin flickväns reaktion (ifall hon ens blir sur ifall han förklarar en sådan sak för henne).

Dina syskon gör det ju inte lättare för henne att bli en del av familjen. Det kanske var hennes "fel" som så att det gick snett i början genom att hon ägnade stor tid åt kyssar med er bror och kanske inte riktigt vågade prata mer er, men era syskon upprätthåller ju det genom att öppet visa att de ogillar henne och kanske inte är så artiga mot henne. Det blir inte så lätt för henne att bryta isen på egen hand ens om hon hade velat det  ifall ingen utom du faktiskt är villig att vara trevlig mot henne när ni väl ses.

Jag tycker ju förstås att hon verkar bete sig lite knepigt då hon vill vara så intim inför hans släkt, men som sagt, Er bror är medskyldig till de djupa kyssarna och är ju precis lika intim inför sin släkt som hon är. Därför kan man med fördel vända sig till honom, han tar sannolikt inte ens i närheten så illa upp ifall hans syster ber honom uppföra sig på sociala tillställningar  såsom man sannolikt tar illa upp ifall pojkvännens syster ber en uppföra sig (det blir ju en jobbigare situation ifall någon man inte känner så väl såsom pojkvännens släkting säger åt en än om ens syskon säger åt en).

Ja tack gode gud för mobiltelefoner, vid 20minuters-bajsningar så kan man passa på att skicka ett sms. En gång var det så illa att jag skrev ett sms till min kompis att hon skulle ringa mig så att jag kunde ursäkta mig och därefter avlägsna mig en liten stund  (och andas ut) tills pojkvännen skitit klart. Kanske inte är superartigt men enstaka gång går för sig, det är inte som att jag surfar på mobilen vid sociala sammanhang såsom allt för många människor (har inte ens internet på  mobilen). Ständigt surfande på mobilen är nästan att jämställa med ständiga djupa kyssar, man är ju precis lika osocial även om omgivningen slipper höra slafsljuden,
  • Anonym (.)

Bryter ni upp alla par i bordsplaceringen? Varför?

• Anonym (hmm)

Nej inte alla, de som inte känner någon annan kommer att sitta tillsammans.

De som ska sitta närmast oss är de par vi bryter upp just för att de inte får plats utan att att skjuta andra längre bort.

• Anonym (.)
    Anonym (hmm) skrev 2014-02-02 17:03:51 följande:
    Nej inte alla, de som inte känner någon annan kommer att sitta tillsammans. De som ska sitta närmast oss är de par vi bryter upp just för att de inte får plats utan att att skjuta andra längre bort.

Så era syskon sitter med varann utan sina respektive? Varför?
  • Anonym (hmm)
    Anonym (kie) skrev 2014-02-02 15:50:57 följande:
    I och med att du har en god relation till din bror kanske du kan säga åt honom att det känns lite obekvämt att han alltid grovhånglar med sin tjej när ni träffas istället för att umgås? (de flesta förstår ju att släkten inte vill vara en del av något som verkar vara ett förspel). Han deltar ju i de djupa kyssarna i samma höga grad som henne, det kanske är hon som initierar kyssarna (det vet ju inte jag någonting om) men hon slafsar ju inte runt i hans ansikte helt utan hans medverkan, han kysser ju faktiskt tillbaka. Ville han verkligen inte grovhångla inför släkten så skulle han avstyra det lite fint och förklara för flickvännen att han inte vill vara så pass intim inför sin släkt redan innan de åker iväg till släktträffen eller bröllopet. Men det har han förmodligen inte gjort eftersom flickvännen OCH din bror fortsätter bete sig på det viset. Man kan på ganska fint sätt säga sådana saker utan att såra någon så även om han är en toffel så borde han inte behöva vara så livrädd för sin flickväns reaktion (ifall hon ens blir sur ifall han förklarar en sådan sak för henne).

Dina syskon gör det ju inte lättare för henne att bli en del av familjen. Det kanske var hennes "fel" som så att det gick snett i början genom att hon ägnade stor tid åt kyssar med er bror och kanske inte riktigt vågade prata mer er, men era syskon upprätthåller ju det genom att öppet visa att de ogillar henne och kanske inte är så artiga mot henne. Det blir inte så lätt för henne att bryta isen på egen hand ens om hon hade velat det  ifall ingen utom du faktiskt är villig att vara trevlig mot henne när ni väl ses.

Jag tycker ju förstås att hon verkar bete sig lite knepigt då hon vill vara så intim inför hans släkt, men som sagt, Er bror är medskyldig till de djupa kyssarna och är ju precis lika intim inför sin släkt som hon är. Därför kan man med fördel vända sig till honom, han tar sannolikt inte ens i närheten så illa upp ifall hans syster ber honom uppföra sig på sociala tillställningar  såsom man sannolikt tar illa upp ifall pojkvännens syster ber en uppföra sig (det blir ju en jobbigare situation ifall någon man inte känner så väl såsom pojkvännens släkting säger åt en än om ens syskon säger åt en).

Ja tack gode gud för mobiltelefoner, vid 20minuters-bajsningar så kan man passa på att skicka ett sms. En gång var det så illa att jag skrev ett sms till min kompis att hon skulle ringa mig så att jag kunde ursäkta mig och därefter avlägsna mig en liten stund  (och andas ut) tills pojkvännen skitit klart. Kanske inte är superartigt men enstaka gång går för sig, det är inte som att jag surfar på mobilen vid sociala sammanhang såsom allt för många människor (har inte ens internet på  mobilen). Ständigt surfande på mobilen är nästan att jämställa med ständiga djupa kyssar, man är ju precis lika osocial även om omgivningen slipper höra slafsljuden,
    Vi har pratat med honom, och vi har pratat med henne och han har pratat med henne. Han försökte avstyra det hela men hon verkligen iglar sig fast och han kan ju inte direkt putta bort henne ;) 

De får gärna pussas om de vill, men tänk dig att du och din bror står och samtalar, hans tjej står lite bredvid, snett bakom. Så helt plötsligt slänger hon sig om halsen på honom kör ner tungan i hans hals! Han ser obekväm ut och försöker avstyra det och skratta bort det, och hon fortsätter. 
    Tänk dig sen att det är din farbror som brodern står och pratar med när detta händer. Det blir så obekvämt så man går därifrån. 

Samma sak om man sitter och pratar vid t.ex middagen. Hon slänger sig upp i hans knä och håller på.

Nej, jag hoppas såklart att hon bättrat sig angående detta beteende, men jag känner inte att jag vill ta någon risk just vid middagen åtminstone.

På vår fars bröllop så tror jag inte hon satt på sin egen stol längre än 10 minuter totalt, och det var medan hon åt. Flera påpekade för henne under kvällen att det fanns lediga stolar och att hon inte behöver sitta i hans knä, men hon verkade tro att alla tyckte det var gulligt eller nåt för hon fattade inte pikarna...

Haha ja det där med samtal har jag också kört med, fast jag brukar ringa upp någon ;)
  • Anonym (hmm)
    Anonym (.) skrev 2014-02-02 17:06:24 följande:

Så era syskon sitter med varann utan sina respektive? Varför?
    Därför att vi som sagt vill ha syskonen närmast oss, sedan våra närmsta vänner och sedan föräldrar. 
    Dessa personer har inget emot att vi bryter upp dem som par, de ser framemot lite "familjetid" även om vi såklart inte endast kommer att umgås med dem.
  • Anonym (.)
    Anonym (hmm) skrev 2014-02-02 17:11:01 följande:
    Därför att vi som sagt vill ha syskonen närmast oss, sedan våra närmsta vänner och sedan föräldrar.  Dessa personer har inget emot att vi bryter upp dem som par, de ser framemot lite "familjetid" även om vi såklart inte endast kommer att umgås med dem.

Vad annorlunda. Jag tycker att det låter märkligt.
  • Anonym (hmm)

Vad är det som låter märkligt?

Svar på tråden Bordsplacering, bröllop