• Anonym (hmm)

Bordsplacering, bröllop

Jag har suttit flera timmar idag och komponerat bordsplaceringen, vilket jobb det är!!

Jag tycker nu att den är perfekt, förutom en sak. Brorsans tjej är tystlåten och blyg och jag är lite rädd att hon ska känna sig bortkommen. Hon är väldigt svår att placera och skulle nog helst sitta bredvid brorsan då hon inte känner så många på vårt bröllop. Hon känner väl egentligen bara oss, hans syskon, och det inte särskilt väl eftersom hon aldrig varit speciellt intresserad av att umgås med oss. Hon har istället varje gång släpat brorsan i säng tidigt för att hon är trött, och han är lite toffel så han följer med fast han egentligen velat umgås med oss eftersom vi ses så sällan, hon sitter i princip i hans knä varje gång hon är med och kör ner tungan i halsen på honom medan vi pratar osv.

To the point. Vi har gjort som så att vi vill ha våra syskon sittandes närmast oss och sedan våra närmaste vänner, sedan våra föräldrar och sedan har vi blandat fritt mellan alla andra släktingar och vänner så att alla ska sitta med någon de kan ha trevligt med men även med någon som de känner i närheten.

Nu blev det så att brorsans tjej sitter i mitten av okända människor (från blivande makens sida) förutom syrrans kille mittemot, och även han är rätt tystlåten och de känner inte varandra egentligen men de har åtminstone träffats. Jag känner mig lite elak, men jag vet verkligen inte hur jag annars ska placera henne! Hon kommer att vantrivas var jag än placerar henne, förutom bredvid min lillebror, och där vill jag som sagt inte att hon ska sitta. 

Finns det någon perfekt bordsplacering? Är det möjligt att göra alla nöjda ens?? Jag har gjort om den hundra gånger redan och har äntligen hittat en så gott som perfekt placering, men denna lilla detalj stör mig lite, och speciellt därför att jag verkligen inte tror att det hjälper att "möblera om" igen!

• Svar på tråden Bordsplacering, bröllop
  • asta66
    Anonym (Blygis) skrev 2014-02-05 02:04:40 följande:
    Jag är en blyg person och som din brors syster skulle jag tycka det här va skitjobbigt! 

Vad är viktigast? Att du får placeringen exakt som du vill ha eller att du skapar bästa förutsättningarna för att alla ska få ha det trevligt? 
    Men hur ska Ts kunna göra alla nöjda?
  • Voluptuous Shalimar
    Anonym (Polly) skrev 2014-02-05 09:29:53 följande:

Det skrev jag inget om, hur läser du? Jag skrev och höll inte med om att huvudsyftet var att lära känna nya personer.
    Du gjorde ett inlägg i en diskussion som gick ut på att motivera en bordplacering där man inte nödvändigtvis placeras bredvid sin partner. Om ditt inlägg inte alls hade med denna diskussion att göra ber jag om ursäkt. 
  • Anonym (Polly)
    Voluptuous Shalimar skrev 2014-02-05 09:38:22 följande:
    Du gjorde ett inlägg i en diskussion som gick ut på att motivera en bordplacering där man inte nödvändigtvis placeras bredvid sin partner. Om ditt inlägg inte alls hade med denna diskussion att göra ber jag om ursäkt. 

Det underlättar ju om du läser det citerade inlägget jag svarade på.
  • Voluptuous Shalimar
    Anonym (Polly) skrev 2014-02-05 09:49:05 följande:

Det underlättar ju om du läser det citerade inlägget jag svarade på.
    Det var det jag gjorde, se mitt tidigare inlägg.
  • Monchichier

Min spontana tanke är att du kommer att kunna sätta henne precis där du vill. Sätt henne så nära toaletterna som möjligt, för hon kommer ändå inte att komma.
    Jag tror att hon vet vad du egentligen tycker om henne så jag tror att hon faktiskt inte vill komma på ditt bröllop.

Om inte annat så kanske den sämsta bordsplaceringen bredvid de jobbigaste personerna är ett utmärkt tillfälle att tala om hur du känner om hon inte redan insett det.

• Anonym (Blygis)
    asta66 skrev 2014-02-05 09:33:52 följande:
    Men hur ska Ts kunna göra alla nöjda?
    Jag skrev att hon kan skapa förutsättningarna för att alla ska ha det trevligt. T.ex vet man att någon är blyg och inte gillar att prata med främmande människor så sätter man inte den med främmande människor.
  • Anonym (Hanna)

Nu är ju inte den här personen blygare än att hon kan stå och råhångla offentligt. Hon får väl hångla upp bordskavaljeren om hon inte har mål i mun...

Det TS och hennes mans fest. De placerar gästerna hur de vill. Om det inte passar någon, så håller man god min och är trevlig. Det hör till normal uppfostran.

• Fia 28

Jag tycker faktiskt det är fräckt att separera på par och familjer på bröllop. Senast jag var på bröllop så kände jag brudparet, brudens föräldrar, brudens syskon med familj, brudgummens föräldrar, brudgummens syskon med familj, cirka 10 av brudparets bekanta, samt mina egna föräldrar. Vem hamnar jag då att dela bord med på bröllopsfesten? Jo brudens gamla skolkamrater, alltså personer jag aldrig tidigare träffat som alla var bosatta mer än 400km bort. Dessutom är jag inte speciellt social, vilket brudparet vet om. Jag tror jag aldrig haft så tråkigt i hela mitt liv!!

• Anonym (hmm)
    Anonym (Blygis) skrev 2014-02-05 02:04:40 följande:
    Jag är en blyg person och som din brors syster skulle jag tycka det här va skitjobbigt! 

Vad är viktigast? Att du får placeringen exakt som du vill ha eller att du skapar bästa förutsättningarna för att alla ska få ha det trevligt? 
    Hehe, min brors syster :p

Det viktigaste för mig är att jag får ha mina närmaste närmast mig och att alla ska få ha trevligt. Jag vänder och vrider ju här och försöker få till det så bra som möjligt, men det är svårt när det är en så sluten person som egentligen borde känna iaf hälften av gästerna men som inte gör det...
    Monchichier skrev 2014-02-05 10:11:27 följande:
    Min spontana tanke är att du kommer att kunna sätta henne precis där du vill. Sätt henne så nära toaletterna som möjligt, för hon kommer ändå inte att komma.
    Jag tror att hon vet vad du egentligen tycker om henne så jag tror att hon faktiskt inte vill komma på ditt bröllop.

Om inte annat så kanske den sämsta bordsplaceringen bredvid de jobbigaste personerna är ett utmärkt tillfälle att tala om hur du känner om hon inte redan insett det.
    Jag önskar att hon valde att inte komma, men hon kommer tyvärr att göra det och hon vet inte vad jag tycker om henne. jag försöker inte placera henne så dåligt som möjligt.
    Anonym (Blygis) skrev 2014-02-05 12:46:26 följande:
    Jag skrev att hon kan skapa förutsättningarna för att alla ska ha det trevligt. T.ex vet man att någon är blyg och inte gillar att prata med främmande människor så sätter man inte den med främmande människor.
    Om alla är främmande då? Tro mig, hade det funnits någon som jag vet att hon skulle trivas med så hade jag placerat henne där.

• Petite Chérie

Knäppt du tänker. Låt din bror sitta med sin flickvän. Kan lova att han hellre sitter med henne.

Crazy people don't know they're crazy. I know I'm crazy, therefore I am not crazy. Isn't that crazy.
Svar på tråden Bordsplacering, bröllop