Anonym (hmm) skrev 2014-02-01 23:26:51 följande:
Problemet är ju egentligen inte att vi inte vill ha henne i närheten, utan det är att syskonen hamnar så långt bort ändå iom att de är så många, så därför hamnar ju även närmaste vännerna samt föräldrarna redan långt bort, då vill vi ogärna klämma in en till som gör avståndet ännu längre. Sen tänker jag på mina övriga syskon som absolut inte tål henne, de är inte alltid så snälla och skulle förmodligen inte bete sig riktigt artigt mot henne.
Jag vill ju såklart inte att hon ska känna sig obekväm och jag har verkligen försökt få till en placering som passar alla, men det detta är jättesvårt!
Jag har diskuterat saken med min bror och talat om att respektive inte kommer att sitta tillsammans, och han har inga problem med det alls. Han vill väl kanske också få umgås med andra människor, t.ex sina syskon som inte träffas så ofta, utan att hon klänger på honom hela tiden.
Jag är också tyst och blyg och därför är detta extra svårt för mig då jag inte skulle uppskatta att inte sitta vid min sambo, men jag kan å andra sidan svälja det och spela social om det behövs.
Hon vet såklart inte om att hon inte är önskvärd, hon har mått dåligt över att ingen i min familj gillar henne, men jag har det senaste året verkligen ansträngt mig och varit trevlig, så såvitt hon vet så är vi vänner.
Hade från början inte tänkt att bjuda några respektive alls som sagt.. Men det var främst min mamma som sa att släkten kommer inte att tolerera det, och jag har inte tid med tjafs som kommer hålla på i flera år bara för att vissa inte blev bjudna. Så det slutade istället med att vi bjöd 20 personer fler än vad vi tänkte från början, vi ville ha ett litet bröllop med max 30 pers.
Jag ska se om det går att justera så att hon får nån annan från min släkt i närheten, men då hon som sagt inte är speciellt intresserad av att lära känna någon så känner hon ju egentligen ingen särskilt väl förutom min mamma som ju också ska sitta närmare oss.
Det låter som du har god kontakt med din bror:) Bra att du kan prata med honom. Bryr han sig inte om att flickvännen garanterat kommer känna sig obekväm ensam mitt bland er släkt som inte ens gillar henne nått vidare om hon måste sitta skild från honom under bröllopet? Det låter inte så snällt av honom ärligt talat även om man förstår att han vill umgås med sin släkt (kanske borde han föreslå att hon stannar hemma om hon vill och att det är okej för honom ifall hon inte vill komma? Då slipper hon genomlida en obekväm kväll och han kan umgås med sin släkt obehindrat, det kanske är en win-win situation för dem bägge två?)
Tala även sina syskon, de är absolut förbjudna att vara otrevliga mot den här tjejen på ditt o din blivande mans bröllop, de får tycka vad de vill men de får inte pika henne eller på annat sätt vara oartiga då det kommer påverka stämningen. Är de trevligare mot henne så kanske hon inte känner behov av att klänga på er bror på samma sätt och att ett trevligare bemötande gör att hon i sin tur blir trevligare och mer social tillbaka?
Tror du inte klängandet och kyssarna kan ha att göra med att hon är obekväm och vill "fly" genom att sysselsätta sig med något som gör att hon rimligtvis inte kan vara social med er andra under tiden:) Är alla trevliga mot henne och "förbarmar" sig över henne genom att anstränga sig för att prata med henne till och från hela kvällen så kanske ert bröllop blir en riktig succe för alla parter och flickvännen blir lite mer "familj" med er andra?
Jag kan förstå hennes klängande till viss del även om kyssarna är att gå för långt. Även om jag låter pojkvännen tala obehindrat med vem han än vill tala med så håller jag mig hela tiden i närheten av honom, ibland kommer jag på mig med att ställa mig halvt dold bakom hans rygg, du vet hålla handen men ändå stå lite utom synhåll för den han talar med. haha, jag blir till och med lite skärrad när pojkvännen måste gå på toaletten eftersom det innebär att jag plötsligt är utan förkläde och kommer känna mig dum o fånig om jag bara står där ensam rakt upp och ner. Blir till och med lite sur på honom ifall han måste ta en långsittning så jag tvingas stå där och känner mig obekväm o utelämnad medan han bajsar i 20 minuter, det är så löjligt men det är inte alltid så himla lätt att vara blyg o tystlåten bland okända människor och det blir ju inte bättre om man känner pressen att man verkligen "borde" vara social men ändå inte klarar av det!
Snällt av dig att du faktiskt tänker på din brors flickvän vad du än må tycka om henne!