• Anonym (hmm)

Bordsplacering, bröllop

Jag har suttit flera timmar idag och komponerat bordsplaceringen, vilket jobb det är!!

Jag tycker nu att den är perfekt, förutom en sak. Brorsans tjej är tystlåten och blyg och jag är lite rädd att hon ska känna sig bortkommen. Hon är väldigt svår att placera och skulle nog helst sitta bredvid brorsan då hon inte känner så många på vårt bröllop. Hon känner väl egentligen bara oss, hans syskon, och det inte särskilt väl eftersom hon aldrig varit speciellt intresserad av att umgås med oss. Hon har istället varje gång släpat brorsan i säng tidigt för att hon är trött, och han är lite toffel så han följer med fast han egentligen velat umgås med oss eftersom vi ses så sällan, hon sitter i princip i hans knä varje gång hon är med och kör ner tungan i halsen på honom medan vi pratar osv.

To the point. Vi har gjort som så att vi vill ha våra syskon sittandes närmast oss och sedan våra närmaste vänner, sedan våra föräldrar och sedan har vi blandat fritt mellan alla andra släktingar och vänner så att alla ska sitta med någon de kan ha trevligt med men även med någon som de känner i närheten.

Nu blev det så att brorsans tjej sitter i mitten av okända människor (från blivande makens sida) förutom syrrans kille mittemot, och även han är rätt tystlåten och de känner inte varandra egentligen men de har åtminstone träffats. Jag känner mig lite elak, men jag vet verkligen inte hur jag annars ska placera henne! Hon kommer att vantrivas var jag än placerar henne, förutom bredvid min lillebror, och där vill jag som sagt inte att hon ska sitta. 

Finns det någon perfekt bordsplacering? Är det möjligt att göra alla nöjda ens?? Jag har gjort om den hundra gånger redan och har äntligen hittat en så gott som perfekt placering, men denna lilla detalj stör mig lite, och speciellt därför att jag verkligen inte tror att det hjälper att "möblera om" igen!

• Svar på tråden Bordsplacering, bröllop
  • Anonym (Nelli)
    Anonym (hmm) skrev 2014-02-02 17:45:37 följande:
    Jag ville inte bjuda henne egentligen, men det är ju så fel att bjuda halva par tydligen så gjorde det ändå nu.. Vet att brorsan skulle blivit ledsen om jag inte bjöd henne också, han kämpar verkligen med att hon ska bli accepterad...
    ja men om hon på ren svenska skiter i hur andra uppfattar henne hade hon faktiskt få ta den konsekvensen. Man kan inte bete sig hur som helst och bli överslätad med att "hon kämpar med att bli accepterad" . Det finns uppenbart en orsak till att han kämpar med hennes acceptans och nånstans måste man dra en gräns. 

Det är ditt bröllop och kan hon uppenbart inte uppföra sig och verkligen inte har en tanke på att förstå vad folk säger åt henne hade hon fått vara utan inbjudan.  Hon är vuxen och då får hon tåla vuxen behandling.  Hon blir inte hjälpt av att dadda runt med henne.  Uppenbart är det ju ingen annan gäst som får samma speciella behandling så varför ens försöka. Hon har brustit i sitt uppförande mer än en gång och hon tar inte åt sig kritiken för hon helt enkelt inte vill höra på det örat. Då har hon inget på ett bröllop att göra. 
  • La Lola
    Knota skrev 2014-02-02 18:07:37 följande:
    Det kan du också, på ditt eget bröllop. Men du skulle alltså tacka nej bara för det var bordsplacering?
    Japp så gjorde vi också. 
    Japp, om jag på förhand visste det så.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Luminorbase
    La Lola skrev 2014-02-02 18:02:53 följande:
    Iofs... Själv tycker att man ska få sitta med de man vill men det är jag det...

Jag kan tycka att bordsplacering kan vara rätt trevligt. Förutsatt att värden har varit noggrann i sin sammansättning av bordsplaceringen.
  • Knota
    La Lola skrev 2014-02-02 18:10:41 följande:
    Japp så gjorde vi också. 
    Japp, om jag på förhand visste det så.
    Det låter lite hysteriskt, har du social fobi?
  • La Lola
    Luminorbase skrev 2014-02-02 18:10:57 följande:

Jag kan tycka att bordsplacering kan vara rätt trevligt. Förutsatt att värden har varit noggrann i sin sammansättning av bordsplaceringen.
    Jag har, tack o lov, aldrig varit på ett sånt bröllop.
    Jag tycker att det bara känns jobbigt att behöva riskera att sitta med människor man inte känner (eller kanske känner men inte gillar).
  • La Lola
    Knota skrev 2014-02-02 18:12:04 följande:
    Det låter lite hysteriskt, har du social fobi?
    Nä, det tror jag inte.
  • Knota
    La Lola skrev 2014-02-02 18:13:10 följande:
    Nä, det tror jag inte.
    Du kanske borde kolla upp det. Det låter lite åt det hållet om du inte ens klarar av att gå på en middag med bordsplacering.
  • La Lola
    Knota skrev 2014-02-02 18:14:36 följande:
    Du kanske borde kolla upp det. Det låter lite åt det hållet om du inte ens klarar av att gå på en middag med bordsplacering.
    Klart att jag skulle klara av det men jag ogilla det. Går jag på nån form av tillställning så vill jag ha kul. Inte riskera att vilja gå hem direkt.
  • Anonym (kanske...?)
    La Lola skrev 2014-02-02 17:49:31 följande:
    Bara en fråga; varför bordplacering överhuvudtaget?
    Kanske för att det är en någorlunda formell fest för vuxna?
  • La Lola
    Anonym (kanske...?) skrev 2014-02-02 19:31:16 följande:
    Kanske för att det är en någorlunda formell fest för vuxna?
    Fast äta mat kan man ju göra utan att bli anvisad en viss plats...
Svar på tråden Bordsplacering, bröllop