• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Mandelmumsa

Binni: Det var antagligen för tidigt att testa. Hur många dagar var ägget som sattes in? Har du några symtom?

• Lokattis

Hur mår ni allihop? Här är det upp och ner, lite ljus och en del mörker. Ska träffa läkare imorgon, så får vi se om det kanske blir ytterligare en veckas sjukskrivning eller inte. Skulle tro att det blir det, men efter det kan jag förhoppningsvis gå tillbaka till jobbet, åtminstone på halvtid. Är ju rätt trist att gå hemma hela tiden...

Idag red jag dessutom en liten sväng, för första gången efter skrapningen i måndags. Kändes ok, och jag började inte blöda mer efteråt så förhoppningsvis kan jag börja så smått igen. Det är bra terapi för själen att kunna rida... Söndagskram på er.

• maddddan

Gjorde som nya läkaren på Mvc sa idag å provade att lyfta å göra lite mer (sjukskriven sen snart 3 månader tillbaka för överstimulering å pga detta nu sista tiden även foglossningar trots bara v 15) Då han ville jag skulle känna på å så fram till 29 nu när sjukskrivningen min privata Gyn skrivit går ut.... Har ett jobb som innefattar lastning å lossning av ett par ton för hand varje dag å även mkt bärande å springande å så!! Gör ont av å bara gå till affären kan knappt gå i upp å nerförsbackar å har varje kväll jag rört mig mer så ont i såväl fogar som nedre delen av magen.... Provade som sagt å hjälpa till å lossa bilen idag dvs inte ens en bråkdel av va jag normalt gör en arbetsdag å då e jag själv..... Å de gjorde ont som attans å nu ligger jag på soffan med värk från helvetet :/ Min privata Gyn spm följt mig sen 2 år tillbaka å genom ivf å allt har hela tiden sagt jag inte ska tro jag kan jobba mer pga alla komplikationer jag haft så här tidigt men nu tar ju Mvc över å han tyckte börja nu å kämpa på även om de gör ont så blir de bättre efter ett tag :/ men kämpat en vecka nu å mer idag å de blir snarare värre :/ Va gör man.... Vill så gärna jobba e fsmilje företaget å e aldrig borta! Men när man får så ont å kramper i mage, ben värk i ljumskar , fi..ben etc å sen knappt kan röra sig på kvällarna känns de ju som de kommer inte gå!!! Men hur får man nya läkaren å fatta eller någon annan som vet om de blir bättre sånt här om man pressar sig igenom å står ut med smärtan?! För känns inte värt de när de känns så här :/ även om de e långt till bf å jag redan e rastlös å vill inget hellre än jobba känns de inte värt de :/ Va gör man känner mig hjälplös.... Suck!!!

• Supers
    Lokattis skrev 2014-06-15 17:25:10 följande:
    Hur mår ni allihop? Här är det upp och ner, lite ljus och en del mörker. Ska träffa läkare imorgon, så får vi se om det kanske blir ytterligare en veckas sjukskrivning eller inte. Skulle tro att det blir det, men efter det kan jag förhoppningsvis gå tillbaka till jobbet, åtminstone på halvtid. Är ju rätt trist att gå hemma hela tiden...

Idag red jag dessutom en liten sväng, för första gången efter skrapningen i måndags. Kändes ok, och jag började inte blöda mer efteråt så förhoppningsvis kan jag börja så smått igen. Det är bra terapi för själen att kunna rida... Söndagskram på er.

Ja det är ok, känner att jag inte orkar va ledsen. Men jag vet ju att det kommer att komma och gå, speciellt nu när jag ska åka upp till norrland och träffa min lillebrors son och bästisens dotter..även om man är glad för deras skull så nyper det lite i hjärtat.

Jag är ju arbetslös så jag lunkar oxå på hemma, det blir lite tradigt. Har kommit igång med mina promenader och det är oxå gott för själen. Kram tebax.
  • BinniBoo

RD9 idag.. Insåg igår att jag är ett testfreak och eftersom jag bara hade två CB digital kvar, varav ett ska användas på testdagen på söndag, beställde jag nya test.. Bara för det  så visade det sig att jag inte behövde det..

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • Supers
    BinniBoo skrev 2014-06-16 07:56:24 följande:
    RD9 idag.. Insåg igår att jag är ett testfreak och eftersom jag bara hade två CB digital kvar, varav ett ska användas på testdagen på söndag, beställde jag nya test.. Bara för det  så visade det sig att jag inte behövde det..

Härligt stort grattis!!!
  • KattaochAnja

Nu sitter man och väntar på att få komma in på ultraljud . Hoppas att äggen är perfekta . Orkar inte ta mer sprutor nu . :(

• Lokattis

Maddddan: Usch så jobbigt det låter... Hoppas att du kan ta hand om dig, jag har tyvärr inga bra råd mer än det. Kram.

Supers: Promenader är väldigt bra, jag kör med det också. Skönt att rensa huvudet.

BinniBoo: GRATTIS!

• Lokattis
    KattaochAnja skrev 2014-06-16 10:28:29 följande:
    Nu sitter man och väntar på att få komma in på ultraljud . Hoppas att äggen är perfekta . Orkar inte ta mer sprutor nu . :(

Hoppas du slipper mer sprutor! Håller tummarna!
  • frugis
    KattaochAnja skrev 2014-06-16 10:28:29 följande:
    Håller tummarna att du slipper mer sprutor. 
Svar på tråden IVF under 2014