• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Sara Kamilla
    Bell13 skrev 2014-06-24 08:40:14 följande:

Nej det tar lite tid att ta in att det verkligen har lyckats. Har du gjort något vul ännu?

Ska göra på torsdag.... :)
  • Bell13
    Sara Kamilla skrev 2014-06-24 09:29:28 följande:
    Ska göra på torsdag.... :)
    Vad mysigt att få se den lilla :) Jag hoppas givetvis att allt ser bra ut :)
  • Sara Kamilla
    Bell13 skrev 2014-06-24 09:32:23 följande:

Vad mysigt att få se den lilla :) Jag hoppas givetvis att allt ser bra ut :)

Tack! Ja det ska bli mysigt, och även lite nervöst att allt ska se ok ut.
  • Sara Kamilla

Bell 13

Har du bokat någon tid för VUL?

Jag fick plus 4 dagar innan min testdag och ringde och fick tiden då.

• Bell13
    Sara Kamilla skrev 2014-06-24 13:26:15 följande:

Bell 13

Har du bokat någon tid för VUL?

Jag fick plus 4 dagar innan min testdag och ringde och fick tiden då.

Jag har inte bokat någon tid för vul. Jag har en tid hos min läkare på fredag när de okså ska ska göra ett gravtest på kliniken och får tiden bokad då. De stänger för sommaren på måndag så jag antar att det blir första veckan i augusti, om jag får behålla graviditeten så länge. 
  • Nicka

Va kul att vi är några stycken som väntar bebis i februari :) jag väntar på att carlanderska skall ringa mej då får jag nog ett hyfsat säkert svar :) som jag räknat blir de bf 22 februari. Men som nån skrev omöjligt att slappna av.. Idag är jag hemma från jobb..vaknade kl 4 imorse med migrän :(

• Sara Kamilla
    Bell13 skrev 2014-06-24 13:36:59 följande:

Jag har inte bokat någon tid för vul. Jag har en tid hos min läkare på fredag när de okså ska ska göra ett gravtest på kliniken och får tiden bokad då. De stänger för sommaren på måndag så jag antar att det blir första veckan i augusti, om jag får behålla graviditeten så länge. 

Klart att du kommer få behålla denna graviditet! Det är ju er tur nu!

Finns det ingen annanstans du kan gå istället som har öppet?
  • Bell13
    Sara Kamilla skrev 2014-06-24 14:00:10 följande:
    Klart att du kommer få behålla denna graviditet! Det är ju er tur nu!

Finns det ingen annanstans du kan gå istället som har öppet?
    Det finns ju mottagningar som jag kan boka vul på privat om jag skulle vara nyfiken vi får se hur det känns. Sist fick jag missfall tre dagar innan mitt vul gången innan hann vi se hjärtat slå och sedan dog embryot en vecka senare. 
    Tänker att jag kanske ska vänta till de öppnar igen, då är jag i vecka 9 om jag räknat rätt, det var riktigt hemskt att först se hjärtat och sedan var skärmen helt stilla två veckor senare :(
  • LadyMaria

Kan bara inte hålla mig från att testa..dumt jag vet..

Igår eftermiddags tog jag två från testlagret och den ena visade negativt och den andra svagt positivt!?

Idag har jag bara fårt neg.

Imorses hade jag väldig yrsel också..

• Bell13
    LadyMaria skrev 2014-06-24 14:25:57 följande:

Kan bara inte hålla mig från att testa..dumt jag vet..

Igår eftermiddags tog jag två från testlagret och den ena visade negativt och den andra svagt positivt!?

Idag har jag bara fårt neg.

Imorses hade jag väldig yrsel också..

Testade du med morgonurin? Testar du "för" tidigt tror jag det är det bästa.

Jag testade igår på morgonen och det blev svagt positivt men är ändå rädd att det ska visa negativt på fredag. Jag är iofs illamående till och från sedan igår. Det är så stressigt med alla dessa test men samtidigt ett nödvändigt ont. När har du officiell testdag?
Svar på tråden IVF under 2014