• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Lokattis
    Bell13 skrev 2014-06-23 18:49:07 följande:
    Tackar :) nu håller vi tummarna.

Absolut! Såg att du hade haft din del av MF och MA? Då ska det väl hålla hela vägen nu, tycker jag. Kram!
  • Nicka

Jag har för mej att om man gör FET i en normal cykel vilket jag har gjort så räknar man lika som om de vore en "vanlig" graviditet alltså sista mensens första dag, men jag vet mer säkert imon då jag blir kontaktad av carlanderska.
    Lycka till kattaochanna :)

• Mandelmumsa

Det låter logiskt Nicka! Det är alltid så jag räknat och jag har alltid gjort i naturlig cykel. V. 5+4 idag :) BF 18/2. Någon annan som kollat BF?

• bb2014

Det skiljer sig säkert mellan FET och ET. Eftersom ni väntat in er naturliga ägglossning. Vid ET fejkar man ju en "perfekt" menscykel eller vad man ska kalla det. Gör ET ca 2 veckor efter mensens första dag. Jag hade äggplock idag. Hade mensens första dag för 13 dagar sen och ET på onsdag.

• bb2014

...så 2+0 hade stämt bra för min naturliga menscykel också. Om man räknar från äggplock vs. Sista mensens första dag.

• Bell13
    Sara Kamilla skrev 2014-06-24 07:24:23 följande:

Jag har bf 8/2, är i v 8 efter FET.

Grattis till graviditeten :)
  • Sara Kamilla
    Bell13 skrev 2014-06-24 08:24:31 följande:

Grattis till graviditeten :)

Tackar, fast man vågar inte riktigt slappna av och njuta än.....
  • Bell13
    Sara Kamilla skrev 2014-06-24 08:27:28 följande:
    Tackar, fast man vågar inte riktigt slappna av och njuta än.....
    Nej det tar lite tid att ta in att det verkligen har lyckats. Har du gjort något vul ännu?
Svar på tråden IVF under 2014