• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • BinniBoo
    Nicka skrev 2014-06-22 18:31:18 följande:
    Grattis till plusset! Jag gjorde också mitt test idag på "riktiga" testdagen (: så du och jag är nog lika långt gångna om appen räknat rätt så är jag nu i vecka 6 (:

Nja.. jag är i vecka 5 (4+3). Hade äggplock 5/6 och insättning 7/6.
    (¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • Nicka

Jag gjorde FET 8/6 men är ju inte hundra på vilken vecka men appen har räknat ut vecka 6 :)

• bb2014

Jag undrar också hur man räknar en graviditet. Är det ägglossning från äggplock eller räknar man efter mensens första dag?

• plopp76
    Lokattis skrev 2014-06-22 18:07:48 följande:

Ja, till hösten kör vi! Jag börjar sakta men säkert återhämta mig efter en fruktansvärd vår och börjar nu faktiskt mentalt ladda inför nya försök redan, bara två veckor efter mitt MA. Men inser att kroppen nog behöver vila lite till, slutade blöda igår... Kram själv!
    Skönt att ha slutat blöda :) Man måste låte kroppen läka, det vet man ju... men det drar ju så i viljan att bli gravid!

Jag fick min mens idag så det officiellt första försöket misslyckades. Men så är det och det är bara att försöka igen.

Vi har tid hos gyn den 9:e sept, precis innan där kommer vi veta om den sista ägglossningen  gett nåt.
  • BinniBoo

Man räknar äggplock som ägglossning.. vid FET räknar man nog likadant.. om det är två dagars, räknar man ägglossningen två dagar innan FET.. så man räknar inte på senaste mens utan på ägglossning.. annars blir det nog rätt missvisande. 

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • bb2014

Heidi82 & BinniBoo, Misstänkte att det var så. Tack!

• Lokattis
    KattaochAnja skrev 2014-06-23 01:23:10 följande:
    då ska de sättas in en blastocyst i morgon .. nervöst nu kram

Lycka till!
Svar på tråden IVF under 2014