• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Sara Kamilla

Lycka till med ÄP!

Jag hade rätt ont innan och tyvärr efter oxå, men jag var överstimulerad.

Men det var värt varje sekund av smärta, idag är jag i v 7 efter 3 års kämpande.

Håller tummarna för dig!

• BinniBoo

Idag är det min officiella testdag.. Testade ju i måndags med CB digital och fick "Gravid" men man måste ju testa på sin testdag med.. och denna gång körde jag ett gammalt hederligt gravtest och det var ju ingen tvekan om att det är ett plus är inte

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • LadyMaria

Hej alla kämpar :) Efter att jag bara suttit och läst och googlat som en galning tänkte jag själv hoppa in i forumet.

Gjort vår första ivf/icsi behandling med ET förra söndagen 15/6.

Tjuvtestade imorses.. negativt. :( Har sett att många fått svaga plus tidigt. Känner mig så deppig..

• Bell13
    LadyMaria skrev 2014-06-22 13:53:07 följande:

Hej alla kämpar :) Efter att jag bara suttit och läst och googlat som en galning tänkte jag själv hoppa in i forumet.

Tjuvtestade imorses.. negativt. :( Har sett att många fått svaga plus tidigt. Känner mig så deppig..

Du är på dag 7 så tidigt är svårt att få plus. Vänta till dag 11 åtminstone
  • BinniBoo
    LadyMaria skrev 2014-06-22 13:53:07 följande:

Jag fick negativt på RD7 men positivt på RD9. Testa med cb digital. Där finns ingen tvekan till om det är svagt plus eller om man ser i syne. Där är det klart och tydligt gravid eller inte.
    (¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • plopp76
    BinniBoo skrev 2014-06-22 10:05:59 följande:

Idag är det min officiella testdag.. Testade ju i måndags med CB digital och fick "Gravid" men man måste ju testa på sin testdag med.. och denna gång körde jag ett gammalt hederligt gravtest och det var ju ingen tvekan om att det är ett plus är inte

Grattis till plusset! Måste kännas underbart :)

Jag kikar in hos er varje dag och förlikas mer om mer med att vi kör igång med IVF i september. Jag har visserligen 3 ägglossningar kvar innan vi är där, men hyser väldigt litet hopp till att det funkar.

Det är inte alltid helt lätt att förena sorg och bebisbakande... så jag vet inte om vi kommer pricka rätt alls... min sambo är inte så het på att ha sex. Så dte blir ju lixom inga helhjärtade försök då.

Kram till er alla! Ni är fantastiska kämpar!
  • Lokattis
    plopp76 skrev 2014-06-22 17:03:48 följande:
    Grattis till plusset! Måste kännas underbart :)

Jag kikar in hos er varje dag och förlikas mer om mer med att vi kör igång med IVF i september. Jag har visserligen 3 ägglossningar kvar innan vi är där, men hyser väldigt litet hopp till att det funkar.

Det är inte alltid helt lätt att förena sorg och bebisbakande... så jag vet inte om vi kommer pricka rätt alls... min sambo är inte så het på att ha sex. Så dte blir ju lixom inga helhjärtade försök då.

Kram till er alla! Ni är fantastiska kämpar!

Ja, till hösten kör vi! Jag börjar sakta men säkert återhämta mig efter en fruktansvärd vår och börjar nu faktiskt mentalt ladda inför nya försök redan, bara två veckor efter mitt MA. Men inser att kroppen nog behöver vila lite till, slutade blöda igår... Kram själv!
  • Nicka
    BinniBoo skrev 2014-06-22 10:05:59 följande:

Grattis till plusset! Jag gjorde också mitt test idag på "riktiga" testdagen (: så du och jag är nog lika långt gångna om appen räknat rätt så är jag nu i vecka 6 (:
Svar på tråden IVF under 2014