• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Lokattis
    Mandelmumsa skrev 2014-07-03 12:45:45 följande:
    Lyckat vul idag! :) Allt såg ut precis som det ska och hjärtat pickade på så fint! Går in i v. 8 idag. BF 19/2.

Grattis!!!
  • Nicka

Grattis Mandelmumsa :) vi åker och gör VUL på måndag och de känns ganska nervöst

• Starshaped

Hur många IVF-försök har ni alla gjort? Och hur många har lyckats på första försöket? Kram till er alla!

• Mandelmumsa

Detta var min 9:e insättning med det 11:e ägget! Tror det är ganska svårslaget! ;) Men kliniken räknar det som 5:e försöket eftersom jag gjort 5 hela behandlingar.

• Lokattis
    Starshaped skrev 2014-07-04 12:33:48 följande:

Hur många IVF-försök har ni alla gjort? Och hur många har lyckats på första försöket? Kram till er alla!

Vi har gjort en full IVF och en FET, och lyckades på frysförsöket (alltså andra insättningen)! Dock så blev det MA i vecka 12, men nu vet jag iaf att jag kan bli gravid. Började tvivla efter 4 års försök...
  • KattaochAnja

Hejsan jag sitter här shockad å vet inte om jag ska tro det . Ska berätta allts från början ni som inte vet. Den 23 måndag juni. Satte jag in ett blastocyst allltså 5 till 6 dagar gammalt ägg. Samma vecka på söndag tor jag ett rfsu grav test. Såå fett negativ. Sen tror jag att de var i tisdags denna vecka alltså då tog jag oxå en rfsu pinne. Å tyckte att ee var något . Meen jag tog de som fail test. Ååååå

idag så tog jag en sån som man kan bryta av och spara som de är två förnster på . Och ee de är possitivt .. inte super starkt sträck men den finns där.. omg

de är sjukt .. min planerade test dag är den 11 juli så jag tänker fortsätta testa . Men nu anser jag mig gravid . Eller ;)

• Bell13
    KattaochAnja skrev 2014-07-05 08:54:11 följande:

Hejsan jag sitter här shockad å vet inte om jag ska tro det . Ska berätta allts från början ni som inte vet. Den 23 måndag juni. Satte jag in ett blastocyst allltså 5 till 6 dagar gammalt ägg. Samma vecka på söndag tor jag ett rfsu grav test. Såå fett negativ. Sen tror jag att de var i tisdags denna vecka alltså då tog jag oxå en rfsu pinne. Å tyckte att ee var något . Meen jag tog de som fail test. Ååååå

idag så tog jag en sån som man kan bryta av och spara som de är två förnster på . Och ee de är possitivt .. inte super starkt sträck men den finns där.. omg

de är sjukt .. min planerade test dag är den 11 juli så jag tänker fortsätta testa . Men nu anser jag mig gravid . Eller ;)

Är det positivt och du är säker på att ovitrellesprutan är ur kroppen så får du nog räkna med att testet stämmer :) 
  • bb2014

Tjuvtestade idag på RD11 (2dagars) Fick ett svagt plus på gravsticka. Väntade nån timme och tog ett vanligt CB. Blev plus efter 1 minut!!

Vi kan nog inte riktigt förstå det. Kommer nog fira efter testdagen som är på fredag. Vågar inte ta ut det helt i förskott! :)

Ovitrellen tog jag för 16 dagar sen, så den är ute. Har testat negativt innan detta positiva.

KattaochAnja, grattis! :)

• BinniBoo
    Starshaped skrev 2014-07-04 12:33:48 följande:

Vårat tog sig på första.. men sen har vi inga "fel" på oss utan det är bara mina äggledare som är bortopererade pga en skada som kopparspiralen orsakat.. Så vi behövde bara en mötesplats som läkaren sa :P
    (¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
Svar på tråden IVF under 2014