• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • KattaochAnja
    bb2014 skrev 2014-07-11 06:17:50 följande:

Officiell testdag idag och fortfarande plus!! :))

Gud va roligt Grattis. Jag hade offesiell test dag idag oxå. Och fortfarande plus. :)
  • bb2014
    KattaochAnja skrev 2014-07-11 17:30:54 följande:

Gud va roligt Grattis. Jag hade offesiell test dag idag oxå. Och fortfarande plus. :)

Tack! Och stort grattis till er också! :)
  • Nicka

Någon här som är i samma läge som mej och mår illa och känner sej svimfärdig? :( vet inte vad jag skall göra mår inte alls ok! Likadant igår..har ätit frukost två gånger och vilat men de går inte över. Tänkte jag skulle åka till stan och uträtta lite ärenden, men kommer inte ur sängen :( vågar ju inte chansa på att åka

• Mandelmumsa

Vilken vecka är du i Nicka? Sådär har det varit för mig senaste två veckorna. Jättekul semester :( Dock har illamåendet plötsligt försvunnit nu så nu undrar man istället om det har gått fel.. Aldrig är man nöjd. Det du kan göra är att försöka äta ofta och direkt på morgonen, inte stressa och försöka att fokusera på något annat när det går.

• bb2014
    Mandelmumsa skrev 2014-07-12 16:36:20 följande:

Vilken vecka är du i Nicka? Sådär har det varit för mig senaste två veckorna. Jättekul semester :( Dock har illamåendet plötsligt försvunnit nu så nu undrar man istället om det har gått fel.. Aldrig är man nöjd. Det du kan göra är att försöka äta ofta och direkt på morgonen, inte stressa och försöka att fokusera på något annat när det går.

Har hört att illamåendet går över och att man då ibland inte känner nått. Du får njuta när du slipper illamåendet :)
  • Nicka

Är i vecka 8 snart 9 och fram tills igår har jag mått hur bra som helst...vi försökte oss på att koka en brygd på ingefära idag men de blev ganska starkt så en aning svårt att få ner, hört att kanel kan funka med, får väl leta vidare och hoppas att de ger med sej så man kan njuta av semestern...

nickasworld.blogg.se

• Mandelmumsa

Nicka, jag har försökt komma fram till vad som lindrar illamåendet och hittills har jag kommit fram till att det är antingen kanel eller mjölk eller båda. Iaf hjälper det mig. Så just nu blir det mycket risgrynsgröt med socker, kanel och mjölk på ;)

• Mandelmumsa

bb2014: Ja det är väl så att man borde njuta när illamåendet inte är där och det tänker jag att jag ska göra om/när det försvinner. Men sen när det gör det så kommer de där tankarna ändå att något kan vara fel. Men det kom tillbaka en del på kvällen.

• Nicka
    Mandelmumsa skrev 2014-07-12 22:36:03 följande:

Nicka, jag har försökt komma fram till vad som lindrar illamåendet och hittills har jag kommit fram till att det är antingen kanel eller mjölk eller båda. Iaf hjälper det mig. Så just nu blir det mycket risgrynsgröt med socker, kanel och mjölk på ;)

Bra tips! gröt är ju gott och den funkar ju kanon bra kall, är ju inte så sugen på varmt nu.
  • Lokattis
    Nicka skrev 2014-07-13 00:10:03 följande:

Bra tips! gröt är ju gott och den funkar ju kanon bra kall, är ju inte så sugen på varmt nu.

Vet folk som blev hjälpta mot illamåendet med citronvatten. Kanske värt att testa?
Svar på tråden IVF under 2014