• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • plopp76
    knaestoot skrev 2014-07-10 09:06:16 följande:

Plopp76: verkligen jättetråkigt att läsa om hur ni mår, förstår precis känslan - så en bauta-kram till dig/er!!
    Vi har också haft det tufft med spolningar, cystor, infektioner, missfall osv , som har drivit oss ifrån varandra.. Han vill och saknar att ha sex, medans jag mest går runt oxh känner mig ofräsch, har ont efter allt och psyket är helt i botten - känns som pm man bara haft en eller två veckor sedan mars då man faktiskt mått riktigt bra och känt sig om vanligt...
    Hoppas verkligen allt löser sig för er, ni får försöka hitta det vackra i det enkla - en kvällspromenad för att prata lite, gå ut och äta på nån mysig restaurang osv... Det brukar "rädda" oss iaf! Stor kram igen!

En annan fråga, äääääääääntligen efter missfallet i måndags har jag slutat stört-blöda, utan är mer som sista mens-dagen sådär... När brukar man få sin vanliga mens efteråt?? Bör jag ägglossningstesta innan eller så??

Tack för omtanken!

Jag bröt ihop igår kväll, när jag kom hem så satt han vid datorn och lixom var helt avskärmad. Vi åt tillsammans men han sa inte så mycket. Så sen efter det så kände jag att jag verkligen inte pallar att "ta hela skulden" (vilket jag vet att han inte menar...). La mig på sängen och bara grät... han kom in efter en stund och frågade vad det var.

Jag sa som det var att jag tagit väldigt illa vid mig och blev jätteledsen för det ha sagt på morgonen. Att jag kämpar på och gör allt jag kan för oss och mig själv. För det gör jag! Han drog in mig i famnen och sa:

"Om jag nånsin blir pappa, så är det med dig jag har ett barn. Om jag aldrig blir pappa, så är det med dig jag är barnlös. Jag menade absolut inte att såra dig eller göra dig ledsen, förlåt om jag uttryckte mig dumt och utan att tänka."

Det känns som om vi kom en bit på vägen iallafall, man måste ju börja nånstans.

Kram!
  • Lokattis

Åh, så gulligt sagt, plopp76! Så skönt att kunna prata om det. Kram på er båda!

• bb2014

Officiell testdag idag och fortfarande plus!! :))

• plopp76
    bb2014 skrev 2014-07-11 06:17:50 följande:

Officiell testdag idag och fortfarande plus!! :))

Härligt! Heja dig!
  • bb2014
    Nicka skrev 2014-07-11 15:19:15 följande:

Grattis bb2014 :):)

Tack!!
Svar på tråden IVF under 2014