• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Lokattis
    knaestoot skrev 2014-09-01 10:14:48 följande:

Cyanea: härligt att era eskimåer mår bra i frysen!

Våra två gick tyvärr åt i vårt förra försök. En dog vid upptiningen och den andra i vecka 8 :(

Men igår började jag ta den första sprutan! Äntligen händer det nåt!

Jag tog också första sprutan igår.
  • knaestoot

Lokattis: kul att va så synkade! Hoppas det går bra för oss båda.. Stort lycka till till oss!! :) :)
    Och alla andra Goa här inne såklart!

• Nickidocka

Hej på er!

I fredags hade jag vul, fick öka dosen av gonal från 150 till 175.

Nytt vul idag som visar på tio fina blåsor. När kliniken ringde så fick vi även veta att blodproverna såg jättebra ut. Så nu vips har jag tagit ovitrelle och på onsdag är det äggplock, insättning fredag. OMG !!

Hann inte med riktigt. Nu går det fort, så himla roligt. ;)

• Starshaped
    Primolut88 skrev 2014-09-01 18:26:45 följande:

Ska försöka peppa lite

Jag har pcos i stort sett samma sak som pco, vi lyckades på första försöket och är nu i vecka 17 och bara väntar på Rul som är om två veckor.

Är det sant!? Då kan jag meddela att du även lyckades peppa mig!!!! :)

Har PCO, detta är vårt första försök.. Och testdag närmar sig!!! :)

Åh du! STORT GRATTIS! Till guldägget! :)

Kram!
  • Starshaped
    Nickidocka skrev 2014-09-01 23:03:38 följande:

Hej på er!

Nytt vul idag som visar på tio fina blåsor. När kliniken ringde så fick vi även veta att blodproverna såg jättebra ut. Så nu vips har jag tagit ovitrelle och på onsdag är det äggplock, insättning fredag. OMG !!

Härligt! Grattis!

Plötsligt är man framme vid målet! Håller med dig, kände likadant. Hann inte heller riktigt med där på slutet! Vänta bara tills insättningen är klar, då fattar man ännu mindre att man är "klar" och framförallt gravid!! Så njuuut! :)

Och stort lycka till!

Kram
  • Starshaped

Till er som gjort IVF och har lyckats! :)

Vilken ruvdag fick ni att ni skulle grav.testa på?

Tjuvtestade ni nåt innan?

Och kände ni några graviditetstecken innan testet?

:)

Kram till alla kämpare!

• Moolie
    Starshaped skrev 2014-09-02 07:07:32 följande:

Till er som gjort IVF och har lyckats! :)

Vilken ruvdag fick ni att ni skulle grav.testa på?

Tjuvtestade ni nåt innan?

Och kände ni några graviditetstecken innan testet?

:)

Kram till alla kämpare!

Jag tjuvtestade på dag 10 på förra och fick plus. Nu har jag redan testat sedan insättningen. Orkar inte vänta alls faktiskt. ;) det får vara värt de extra hundralappar som det kostar! :P har sådana vanliga HCG-test... :)
  • Moolie
    Nickidocka skrev 2014-09-01 23:03:38 följande:

Hej på er!

Jisses!! Här går det undan!! :D
  • Cyanea

OJ vad mycket som händer när man är däckad för en dag! :)

Lokattis och Knaestoot: Åh vad härligt! Vad glad jag blir för er skull att det ÄNTLIGEN är på G! Det ska bli jättekul att följa er resa, våga inte sluta uppdatera om detta nu ;) 

Kaestoot: Åh vad tråkigt att de inte klarade sig :( Jag tar nästan för givet att vi inte kommer få tillbaka alla våra 6, men tänker att oddsen borde vara bra för att få tillbaka minst 1 :) Beklagar verkligen missfallet :( <3

Primolut88: Kul att se dig igen, det var ett tag sedan! Skönt också att höra att allt fortfarande är bra :) Hoppas att allt fortsätter som det ska och att du mår så bra som bara möjligt <3

Nickidocka: HÄRLIGT!!! Visst är det rätt underbart i den fasen, när man är så nära :) 

Tintinigbg: Kul att höra att det händer saker för dig också :) Hur länge har du hållit på med Gonal? Det tog nämligen ett gäng dagar för mig också innan Gonalen minskade Suprecurens biverkningar, kanske gör det det för dig också :) Hoppas att du snart mår bättre. Om inte annat tror jag att det kommer avta efter ÄP :)

Starshaped: Vad skönt att du fått din sjukskrivning nu. Se till att sköta om dig ordentligt och gör bara sånt som gör dig gott <3

Speck: Ni har verkligen gjort en enorm resa. Jag är sjukt imponerad av att ni fortfarande orkar kämpa. Respekt :) Vad underbart att ni lyckats få en son <3 Det inger massor av hopp att ni lyckats, och att det var på FET. Härligt att du är igång igen, hoppas att det kommer gå vägen en gång till! 

• Cyanea
    maka011 skrev 2014-09-01 15:58:11 följande:

Hoppades innerligt att jag skulle slippa bli en del av den här tråden, men hej här är jag..

För att göra en lång och ledsen historia kort så har jag pco och min sambo lågt antal dugliga spermier..
    Så vi blev uppsatta i kö till ivf idag.

Känns som att jag aldrig kommer att sluta gråta.. :'(

Välkommen till gruppen, maka011 :) Jag beklagar att du blivit "en av oss", men förhoppningsvis kommer det snart kännas bättre. Usch, tråkigt att du verkar så deppig. Personligen kände jag lättnad när vi väl började med IVF, för att det kändes som att vi äntligen fick en riktig chans att bli föräldrar. Vår klinik (Sahlgrenska) tar jätteväl hand om sina patienter, vilket är en enorm trygghet när allt är kaos. Hoppas att ni kommer att känna så också :)
    Muliin skrev 2014-09-01 16:21:11 följande:

Hej! Jag och min sambo har försökt och få barn i 3 års tid. Vi gick inne på Charlottamottagningen i Karlstad och fick pröva pergotime, men det gav inga resultat. Nu har vi börjat inne på CSK, va där häromdagen för info om IVF så i september nån gång börjar våran resa. Vill även tillägga att varken jag eller min sambo har några problem utan det tar sig bara inte. Nån mer som har det "problemet"?

Välkommen Muliin :) Vad spännande att ni är på G! Håller tummarna för att allt kommer att gå bra. 
    plopp76 skrev 2014-09-01 16:26:20 följande:
    Hej!

Vi är i samma sits. Utredda förra hösten och inga orsaker till att det inte tar sig kunde hittas. Jag är 38 och min sambo är 34. Nästa vecka ska vi på vårt första möte inför start av IVF. Jag vet inte riktigt när jag får börja behandling då vi är där på CD 4 eller 5 nånting, antar att jag måste få ytterligare en mens innan det kan dra igång. Om det nu är dag 2-3 som behandlingen startar.

Kanske kommer vi ligga lite lika i tiden :)
    Välkommen plopp76! Spännande med första mötet! Alla kliniker gör inte likadant. På Sahlgrenska började vi CD22 (där mesens första dag var CD1) med nässpray, så det är inte säkert att det behöver dröja. Håller tummarna för att ni kommer bli nöjda med första mötet :)
Svar på tråden IVF under 2014