maka011 skrev 2014-09-01 15:58:11 följande:
Hoppades innerligt att jag skulle slippa bli en del av den här tråden, men hej här är jag..
För att göra en lång och ledsen historia kort så har jag pco och min sambo lågt antal dugliga spermier..
Så vi blev uppsatta i kö till ivf idag.
Känns som att jag aldrig kommer att sluta gråta.. :'(
Välkommen till gruppen, maka011 :) Jag beklagar att du blivit "en av oss", men förhoppningsvis kommer det snart kännas bättre. Usch, tråkigt att du verkar så deppig. Personligen kände jag lättnad när vi väl började med IVF, för att det kändes som att vi äntligen fick en riktig chans att bli föräldrar. Vår klinik (Sahlgrenska) tar jätteväl hand om sina patienter, vilket är en enorm trygghet när allt är kaos. Hoppas att ni kommer att känna så också :)
Muliin skrev 2014-09-01 16:21:11 följande:
Hej! Jag och min sambo har försökt och få barn i 3 års tid. Vi gick inne på Charlottamottagningen i Karlstad och fick pröva pergotime, men det gav inga resultat. Nu har vi börjat inne på CSK, va där häromdagen för info om IVF så i september nån gång börjar våran resa. Vill även tillägga att varken jag eller min sambo har några problem utan det tar sig bara inte. Nån mer som har det "problemet"?
Välkommen Muliin :) Vad spännande att ni är på G! Håller tummarna för att allt kommer att gå bra.
plopp76 skrev 2014-09-01 16:26:20 följande:
Hej!
Vi är i samma sits. Utredda förra hösten och inga orsaker till att det inte tar sig kunde hittas. Jag är 38 och min sambo är 34. Nästa vecka ska vi på vårt första möte inför start av IVF. Jag vet inte riktigt när jag får börja behandling då vi är där på CD 4 eller 5 nånting, antar att jag måste få ytterligare en mens innan det kan dra igång. Om det nu är dag 2-3 som behandlingen startar.
Kanske kommer vi ligga lite lika i tiden :)
Välkommen plopp76! Spännande med första mötet! Alla kliniker gör inte likadant. På Sahlgrenska började vi CD22 (där mesens första dag var CD1) med nässpray, så det är inte säkert att det behöver dröja. Håller tummarna för att ni kommer bli nöjda med första mötet :)