Speck skrev 2014-08-30 22:28:55 följande:
Cyanea : jag håller tummarna för dig imorgon. Så imorgon är din td? Har du inte ett extra gravtest hemma så du kan tjuvtesta idag? Har mensen hållit sig borta så här länge är det ju lovande! Var det bara en nyansskillnad i flytningen hade jag inte hetsat upp mig, det kan ju vara av Lutinus tex. Förra gången, när jag var gravid med min son, blev slemhinnan irriterad av Crinone som jag använde och jag fick färgade flytningar. Hoppas verkligen inte att det är mensen som är på g.
Tack Speck <3
Starshaped skrev 2014-08-30 22:33:21 följande:
Förstår precis dina känslor!! Vi ska testa nästa helg, och jag är livrädd. Vet inte hur jag kommer ta det om det är ett negativt testresultat. Kommer gå under då. Det ligger så mycket förväntan, hoppfullhet, längtan, men samtidigt en sådan enorm rädsla. En rädsla för att inte ha lyckats. Vad många inte tycks förstå är att leva såhär och tvingas gå igenom allt vi ofrivilligt barnlösa tvingas genomgå, med behandlingar eller känslor. Är fruktansvärt.
Känslor som jag inte tror någon som inte upplevt detta kan förstå.
De tycks inte heller förstå eller vilja förstå att det är en livskris vi genomgår.
Vill ni höra det ironiska i hela historien angående min arbetsgivare?
Jag jobbar på förskola, med mina arbetsgivares barn.
Men ja vill de ha en trasig söndergråten pedagog, så ska de få det.
Håller alla tummar och tår för er imorgon, och massor med styrkekramar till er!
Hatar det verkligen. Jag tror att jag ser det lite som Shrödingers katt: man både är gravid och inte gravid tills det är bevisat. På något sätt tror min hjärna att själva testet gör mig ogravid. Helt puckat, men hjärnan är väl inte alltid så resonlig som man tror. Faktum är ju att det varken gör till eller från. Man får bara ett besked som kroppen egentligen vetat om under en tid. Det gör i alla fall inte mig gladare... ;)
Det finns nog ingen som kan förstå ens toppen av isberget utan att ha varit i samma sits tror jag. Ingen kan förstå rädslan över att aldrig lyckas och alla misslyckanden man har i bagaget. Det är så härligt självklart för folk att det går, medan samma självklarhet för oss känns som en omöjlighet.
Helt. Sjukt. Att de kan resonera så! Jag svär högt åt det. Hycklare!!! Vill inte späda på din situation, men jag blir så upprörd! Skulle kunna skriva ett långt inlägg med svordomar över det hela. Jag hoppas att du förstår att det är dina arbetsgivare som är galna, inte du.
Lokattis skrev 2014-08-31 07:42:38 följande:
Åhhh, jag håller tummarna! Det här är ren tortyr, på så många sätt, så vi är ju helt otroligt starka... Man har ju liksom inget val, det är bara att ta sig genom det. En dag och timme i taget. Väntar på din uppdatering under dagen. Stor kram!
Tack <3