• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • knaestoot

På tal om dålig information.....
    Försökte nå min lokala IVF-klinik där vi gör alla ultraljud och så...
    De ska flytta, stänger i två veckor. Går inte att nå via telefon eller mail, och deras huvudväxel går inte heller att nå...

Paniiiiiiiik, då de skulle förnyat våra recept och inte gjort det... Tanken var att min mens kommer i helgen och vi ska börja med sprutorna därefter, och vet inte ens vilken dag jag ska börja. De sa bara att vi skulle ringa när det närmade sig mensen...
    Och nu når man inte ens dom, blir så himla ledsen om det ska skita sig för oss nu för att de inte har vett att höra av sig till oss...
    Blir så ledsen.....

• Cyanea
    knaestoot skrev 2014-08-29 12:39:31 följande:

På tal om dålig information.....
    Försökte nå min lokala IVF-klinik där vi gör alla ultraljud och så...
    De ska flytta, stänger i två veckor. Går inte att nå via telefon eller mail, och deras huvudväxel går inte heller att nå...

Paniiiiiiiik, då de skulle förnyat våra recept och inte gjort det... Tanken var att min mens kommer i helgen och vi ska börja med sprutorna därefter, och vet inte ens vilken dag jag ska börja. De sa bara att vi skulle ringa när det närmade sig mensen...
    Och nu når man inte ens dom, blir så himla ledsen om det ska skita sig för oss nu för att de inte har vett att höra av sig till oss...
    Blir så ledsen.....

Men herregud!!! INTE ok av dem. Hur länge till ska de ha stängt? Och vad är det för klinik? 
    Moolie skrev 2014-08-29 12:38:39 följande:
    Jag fick ett otroligt noggrannt utformar behandlingsschema...! Så tycker också det är riktigt skrämmande...!!
    Vi också, från Sahlgrenska. Ett litet häfte med all info. Blanka streck här och var för doser med läkemedel och olika datum, som vi tillsammans med barnmorska/läkare fyllde i allteftersom. Hur bra som helst, stenkoll på läget från start. 
  • knaestoot

Efter 200 samtal kändes det som, ooh en stor klump i halsen, fick jag tag i nån som kunde hjälpa..
    Så nu löste det sig för denna gången... Deras ursäkt, "oj vi glömde ringa".
    De fick höra precis alla nyanser av mina känslor; att det här är hela vår vardag, vad alla drömmar och samtal handlar om hemma hos oss, vår längtan och vår kamp för att få de som andra tar för givet, hur jävla respektlöst det är att glömma ett par som kämpar och klöser sig fram genom alla käftsmällar och missfall för att nå sin dröm.
    Det blev helt tyst i luren, sen fick jag en hyfsad ursäkt...

Vi är iaf back on track, men är nu helt tomma på energi för denna dag...

• tintinigbg

3:e injektionen ikväll med gonal-f. Ni som haft den hur lång tid har det tagit innan äggplock. Är nyfiken

• Cyanea
    tintinigbg skrev 2014-08-29 13:42:19 följande:

3:e injektionen ikväll med gonal-f. Ni som haft den hur lång tid har det tagit innan äggplock. Är nyfiken

Jag tog den i 10 dagar. Sen hade jag otur och blev överstimulerad, så jag fick "coasta" i två dar. Jag fick alltså sluta med injektioner för att mina hormonvärden skulle sjunka. När de såg bra ut fick jag ta min Ovitrelle (en onsdag) och plocka ägg på fredagen. ET på söndagen. Hade jag inte blivit överstimulerad hade det tagit 11-13 dagar ungefär skulle jag tro. 

Som jag förstått det kan det variera, men det vanligaste är ca 12 dagar :) 
  • Speck
    Nickidocka skrev 2014-08-28 22:41:37 följande:

Jag har en fundering, när ska man börja med vaginaltabletterna?

Jag är på sprutdag sex nu, helt utan nässpray. Ska dom inte hjälpa att bygga upp slemhinnan? Det är tänkt äggplock och insättning i nästa vecka.

Lustigt, när jag va på kliniken idag sa de att jag ska ta nässpray samtidigt som sprutorna ända fram till ultraljudet (efter 7dgr)! Lutinus skulle jag börja med dagen efter äggplock.
  • Moolie
    knaestoot skrev 2014-08-29 13:41:33 följande:

Efter 200 samtal kändes det som, ooh en stor klump i halsen, fick jag tag i nån som kunde hjälpa..

Så nu löste det sig för denna gången... Deras ursäkt, "oj vi glömde ringa".

De fick höra precis alla nyanser av mina känslor; att det här är hela vår vardag, vad alla drömmar och samtal handlar om hemma hos oss, vår längtan och vår kamp för att få de som andra tar för givet, hur jävla respektlöst det är att glömma ett par som kämpar och klöser sig fram genom alla käftsmällar och missfall för att nå sin dröm.

Det blev helt tyst i luren, sen fick jag en hyfsad ursäkt...

Vi är iaf back on track, men är nu helt tomma på energi för denna dag...

Som jag skrev i den andra tråden är det bra att du fick vräka ur dig!! Om du skulle behöva gå med dessa känslor!

När vi var på ett landstingsfinansierat ultraljud så stod de och pratade om oss öppet i hallen. Något som en vecka senare skulle resultera i ett missfall... Om det hade lyckats så hade jag inte tagit illa vid mig. Men eftersom vi fick missfall så blev jag OTROLIGT illa berörd...
  • tintinigbg

Hjälp. Funderar här. 4 injektionsdag idag och på måndag ska jag upp till Shalgrenska för blodprov. Men inte fått reda på när jag ska gör vul. Ska tilläggas att jag kör långa protokollet. Jobbigt när det är helg och man inte kan ringa och fråga

• trina
    tintinigbg skrev 2014-08-30 09:17:36 följande:

Hjälp. Funderar här. 4 injektionsdag idag och på måndag ska jag upp till Shalgrenska för blodprov. Men inte fått reda på när jag ska gör vul. Ska tilläggas att jag kör långa protokollet. Jobbigt när det är helg och man inte kan ringa och fråga

Du lämnar blodprov ett par gånger innan du får veta när det är dags för ultraljud. Fullt normalt. De meddelar när det är dags när de tycker att hormonerna i blodet har nått en viss nivå.
Svar på tråden IVF under 2014