Cyanea skrev 2014-08-30 19:39:06 följande:
Nu är det inte alls roligt längre. Imorgon är min officiella TD. Hittills har tant röd hållit sig borta. Idag under dagen fick jag en liten förändring i färgen på flytningarna, något mörkare. Det brukar vara tecken på att mensen kommer inom ett par dagar. Jag tempade för en stund sedan, men den har knappt gått ner än, så kanske är det falskt alarm.
Tänk om det är minus imorgon? Efter allt vi gått igenom, hur ska man ta det då? Och som man börjat hoppas då mensen blivit försenad... Kommer det någonsin bli vår tur? Kommer vi någonsin att få bli föräldrar?
Ibland förstår jag inte hur vi står ut, tjejer. Den här barnlöshetsbubblan är så jävla tung och deprimerande. Hur andas man? Hur fortsätter man att fungera? Varför fortsätter man ens att kämpa sig igenom alla dagar?
Och så alla dessa människor som inte ens förstår en bråkdel av vad vi går igenom. Tänker på din/dina chef/-er, Starshaped. De som inte anser att det ska vara något större problem. De är så lyckligt lottade, de som inte behöver förstå hur skör tråden som håller en vid liv är.
Förlåt gnället men... just nu mår jag verkligen jättedåligt och är så fruktansvärt rädd. Jag hatar gravtester. Jag hatar det. Jag hatar det där strecket som aldrig kommer, eller det där ordet "inte" som dyker upp (Inte gravid)... Behöver lite pepp just nu :'(
Förstår precis dina känslor!! Vi ska testa nästa helg, och jag är livrädd. Vet inte hur jag kommer ta det om det är ett negativt testresultat. Kommer gå under då. Det ligger så mycket förväntan, hoppfullhet, längtan, men samtidigt en sådan enorm rädsla. En rädsla för att inte ha lyckats. Vad många inte tycks förstå är att leva såhär och tvingas gå igenom allt vi ofrivilligt barnlösa tvingas genomgå, med behandlingar eller känslor. Är fruktansvärt.
Känslor som jag inte tror någon som inte upplevt detta kan förstå.
De tycks inte heller förstå eller vilja förstå att det är en livskris vi genomgår.
Vill ni höra det ironiska i hela historien angående min arbetsgivare?
Jag jobbar på förskola, med mina arbetsgivares barn.
Men ja vill de ha en trasig söndergråten pedagog, så ska de få det.
Håller alla tummar och tår för er imorgon, och massor med styrkekramar till er!