• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Starshaped

Nyss hemkommen från husläkare, är sjukskriven till slutet på september. Pga akut stressreaktion. Så nu har jag ett läkarintyg, sen så får arbetsgivaren säga vad de vill, de krävde intyg och nu ska de få ett. Hade önskat detta gick att lösa på smidigare sätt. Men nu har jag iaf läkarintyg på att jag inte mår bra!

• Starshaped
    Cyanea skrev 2014-09-01 09:40:40 följande:

Starshaped: Ja, nu blir det ordentlig vila så vi snart har en ny chans. Min kropp är det enda vi kan påverka, så den måste må bra. Chefen är underbar, vi kommer jättebra överens och jag känner mig lyckligt lottad som har henne som chef. Det är Sahlgrenska som vi går till och som fixar sjukskrivning. Låter jättemärkligt om inte din klinik kan göra det? Det är ju ändå läkare, och läkare får väl sjukskriva oavsett var de jobbar? 

Speck: Jag blir alldeles varm av att du tror på oss <3 Tack! Jag skulle ha börjat blöda i fredags, men idag kom det. Herregud vad ni måtte ha försökt, blivit besvikna och tröttnat så man spyr på allt det här :S Hur går det för dig nu? 

Håll hårt i den chefen och i sjukhuset! ;) och vila nu ordentligt. <3 Kram!
  • Moolie
    Starshaped skrev 2014-09-01 10:44:33 följande:

Nyss hemkommen från husläkare, är sjukskriven till slutet på september. Pga akut stressreaktion. Så nu har jag ett läkarintyg, sen så får arbetsgivaren säga vad de vill, de krävde intyg och nu ska de få ett. Hade önskat detta gick att lösa på smidigare sätt. Men nu har jag iaf läkarintyg på att jag inte mår bra!

Åh så skönt!!!
  • tintinigbg

Var uppe och tog blodprov idag. Ringde nu och hörde hur det gått. Ska köra samma enheter på gonal. Och på fredag så ska jag på vul. Hörde också när äp kunde bli. Ja i början på nästa vecka svarade hon. Så nervös och spänd nu.

Har ju inte mått bra av suprecuren. Tyvärr försvann inte biverkningar av gonal.

• maka011

Hoppades innerligt att jag skulle slippa bli en del av den här tråden, men hej här är jag..

För att göra en lång och ledsen historia kort så har jag pco och min sambo lågt antal dugliga spermier..
    Så vi blev uppsatta i kö till ivf idag.

Känns som att jag aldrig kommer att sluta gråta.. :'(

• Muliin

Hej! Jag och min sambo har försökt och få barn i 3 års tid. Vi gick inne på Charlottamottagningen i Karlstad och fick pröva pergotime, men det gav inga resultat. Nu har vi börjat inne på CSK, va där häromdagen för info om IVF så i september nån gång börjar våran resa. Vill även tillägga att varken jag eller min sambo har några problem utan det tar sig bara inte. Nån mer som har det "problemet"?

• plopp76
    Muliin skrev 2014-09-01 16:21:11 följande:

Hej! Jag och min sambo har försökt och få barn i 3 års tid. Vi gick inne på Charlottamottagningen i Karlstad och fick pröva pergotime, men det gav inga resultat. Nu har vi börjat inne på CSK, va där häromdagen för info om IVF så i september nån gång börjar våran resa. Vill även tillägga att varken jag eller min sambo har några problem utan det tar sig bara inte. Nån mer som har det "problemet"?

Hej!

Vi är i samma sits. Utredda förra hösten och inga orsaker till att det inte tar sig kunde hittas. Jag är 38 och min sambo är 34. Nästa vecka ska vi på vårt första möte inför start av IVF. Jag vet inte riktigt när jag får börja behandling då vi är där på CD 4 eller 5 nånting, antar att jag måste få ytterligare en mens innan det kan dra igång. Om det nu är dag 2-3 som behandlingen startar.

Kanske kommer vi ligga lite lika i tiden :)
  • Muliin

Jag är 28 år och min sambo är 25 år. Ni kanske tycker det låter tidigt för våran ålder ???? allt har gått så himla snabbt för oss.Tog kontakt med Charlottamottagningen i april och nu 5 månader senare så vips så va vi redan inne på CSK. Vi va där förra veckan för info om IVF och då förstod vi va fort det hade gått. Naturligtvis så hade min mens precis slutat så nu måste vi vänta till september. Vi gick igenom allt vad som kommer och ske när mensen startar och sen hur IVF fungerar eller vad man ska säga ????

Tog ut sprutorna i samma veva när vi va där åh herregud va dyrt! Men du har jag iallafall högkostnadsskydd ända till maj nästa år

• trina
    maka011 skrev 2014-09-01 15:58:11 följande:

Hoppades innerligt att jag skulle slippa bli en del av den här tråden, men hej här är jag..

För att göra en lång och ledsen historia kort så har jag pco och min sambo lågt antal dugliga spermier..

Samma situation vi har. Men ivf fungerar bra för personer med pco, man har högre chans att lyckas. Och du få ju se det som skönt att veta vad problemet är, då går det ju att fixa!
  • Primolut88
    maka011 skrev 2014-09-01 15:58:11 följande:

Ska försöka peppa lite

Jag har pcos i stort sett samma sak som pco, vi lyckades på första försöket och är nu i vecka 17 och bara väntar på Rul som är om två veckor.
Svar på tråden IVF under 2014