• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • KattaochAnja

ja kan förstå de .. man hoppas å hoppas å går på katt tår för att känna efter .. vad jag har förståt av att läsa era

• maddddan

Usch vet inte om jag har lågt blodtryck eller vad... Senaste tiden blir jag yr varje gång jag reser mig fine kan ta de får ju lixom inte riktigt i mig va jag borde pga illsmående även spytt lite de sista! Men så fick jag gå upp akut inatt å köra min pappa till akuten (han mår bra nu ) å hade med mig dricka å banan som jag åt medans jag vänta å de tar ju alltid lite tid så strax innan 6 skulle jag säga till honom att jag åker hem å hämtar min bror som då han jobbade redan å hans fri skulle till jobbet strax efter 6 å min pappa skulle vart barnvakt.... Så går från väntrummet in till sköterskor mottagningen för å få veta vart han ligger, får stå kanske 10 min å vänta vid disken å känner mig väldigt yr å varm å illamående hela tiden å dom kommer å jag frågar vart å han låg typ runt hörnet från där jag stod så kanske 5 m bort... På väg dit känner jag hur de snurrar å illamåendet blir akut så säger bara till honom kommer snart pappa måste på toa somna precis jämte sen fick jag sätta mig på golvet där inne ett bra tag innan jag kunde sätta mig på toan å slutligen resa mig å gå ut!!! Allt snurra, benen kändes som gelé å jag mådde såååååååå illa!!! Kan de va låg blodtryck eller vad? Va iallafall sjukt jobbigt :/

• maddddan
    KattaochAnja skrev 2014-05-18 18:54:13 följande:
    låter som lågt blod tryck
    gör dom något åt de så man borde ringa eller man kan inte göra så mkt? =/
  • KattaochAnja
    maddddan skrev 2014-05-18 20:05:38 följande:
    gör dom något åt de så man borde ringa eller man kan inte göra så mkt? =/
    du kan ju ringa å råd fråga .. mer vet ja inte :(
  • Primolut88

Idag är det svårt att somna.. Ska till kliniken och ta blodprov och vul imorgon och hoppas verkligen på ett positivt besked den här gången men jag vågar inte ens hoppas på det.

• KattaochAnja
    Primolut88 skrev 2014-05-18 21:35:57 följande:
    Idag är det svårt att somna.. Ska till kliniken och ta blodprov och vul imorgon och hoppas verkligen på ett positivt besked den här gången men jag vågar inte ens hoppas på det.
    håller tummarna för dig
  • tungmetall

Ruvdag 7 idag; extremt trött - skulle kunnat sova för flera timmar sen, men skulle vakna inatt då så det är ingen idé liksom. Hungrig HELA tiden, sugen på räkor och skulle vilja äta det jämt. Mensvärk från och till och förstoppad. Jag undrar om lutinus kan gör att man blir extremt trött? Vet att man kan få som mensvärk och bli förstoppad av den. Har TD 28/5, men vi funderar på att tjuvtesta på lördag 24/5.

• maddddan
    tungmetall skrev 2014-05-19 20:27:11 följande:
    Ruvdag 7 idag; extremt trött - skulle kunnat sova för flera timmar sen, men skulle vakna inatt då så det är ingen idé liksom. Hungrig HELA tiden, sugen på räkor och skulle vilja äta det jämt. Mensvärk från och till och förstoppad. Jag undrar om lutinus kan gör att man blir extremt trött? Vet att man kan få som mensvärk och bli förstoppad av den. Har TD 28/5, men vi funderar på att tjuvtesta på lördag 24/5.

Håller tummarna för dig :) svårt för mig å säg hur lutinusen gör en då jag fick mitt efterlängtade plus så vet ju inte vad som gett vad :) Men som sagt håller tummar för ett stoooort plus när du testar :)
  • hemljuvahem

Sprutdag 5 idag och upptäckte att jag fått extremt mkt ägglossningsflytningar..jag menar extremt!
    Blir väldigt nojjig att jag förtidslossar mitt i allt, tur att jag fick ta Orgalutranen idag då :S

Men ändå...någon annan som haft så?

skillnaden mot förra gången är att det spänner mer i nedre regionerna och att man har en svag mensvärk, ser det som något positivt, sist kände jag ju inget = 3 ägg som knappt växte.

Ursäkta snuskigt inlägg.

Svar på tråden IVF under 2014