• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Maria678

Tänkte hoppa in här då vi ska göra ivf i juni, vårt första försök. Jag är 38, min man 35 och vi har försökt få vårt första barn i snart två år. Inget fel på oss förutom lite mild endometrios och har lyckats bli gravida tidigare men fått missfall. Vi har stora förhoppningar såklart, försöker vara realistisk men det är svårt när man längtat efter nåt så länge. Spraystart med Synarela om två-tre veckor, sen gonal-f, otrivelle och lutinus. Vanligt långt protokoll första gången, håll tummarna! Kram alla bebislängtare!

• Sillavi
    ET86 skrev 2014-05-09 18:16:42 följande:
    Grattis, va roligt för er :)

Ska göra vul på måndag, tyvärr känner jag mig inte så hoppfull :/ symtomen jag tidigare haft har nu försvunnit.
    Åh läste detta först nu. Kan inte symptom komma och gå? Håller verkligen tummen för er att det ser fint ut därinne. Kram.
  • Sillavi
    Maria678 skrev 2014-05-10 20:41:51 följande:
    Tänkte hoppa in här då vi ska göra ivf i juni, vårt första försök. Jag är 38, min man 35 och vi har försökt få vårt första barn i snart två år. Inget fel på oss förutom lite mild endometrios och har lyckats bli gravida tidigare men fått missfall. Vi har stora förhoppningar såklart, försöker vara realistisk men det är svårt när man längtat efter nåt så länge. smile1.gif Spraystart med Synarela om två-tre veckor, sen gonal-f, otrivelle och lutinus. Vanligt långt protokoll första gången, håll tummarna! Kram alla bebislängtare!
    Välkommen hit, förstår eran längtan. Snart är det juni, kommer gå fort Vart går ni?
  • ET86
    Sillavi skrev 2014-05-12 12:02:23 följande:
    Åh läste detta först nu. Kan inte symptom komma och gå? Håller verkligen tummen för er att det ser fint ut därinne. Kram.
    Jo de är tydligt att de kan försvinna, men man blir ju ganska så nervös. Har iaf vart iväg och gjort ett vul och där fanns ett litet tickande hjärta, lyckan är total <3 just nu känns de fantastiskt.

Tack!
  • Sillavi
    ET86 skrev 2014-05-12 13:16:27 följande:
    Jo de är tydligt att de kan försvinna, men man blir ju ganska så nervös. Har iaf vart iväg och gjort ett vul och där fanns ett litet tickande hjärta, lyckan är total <3 just nu känns de fantastiskt.

Tack!
    Åh ja vilka goda nyheter. Stort grattis, härligt och vilken känsla att få se lilla hjärtat ticka. Klart man blir orolig, högst normalt <3
  • Maria678
    Sillavi skrev 2014-05-12 12:04:37 följande:
    Välkommen hit, förstår eran längtan. Snart är det juni, kommer gå fort smile1.gif Vart går ni?

Vi är inte så bra på att vänta och åberopade vårdgarantin och fick Fertilitetscentrum i Stockholm. Än så länge är jag inte imponerad, hoppas jag har fel.. De har missat utskrift av recept, fattas fortfarande gonal-f när de väl gjorde det, fel info mm. Jag är så extremt noga med att få rätt och bra vård så det känns lite läskigt att lägga nåt så viktigt i händerna på människor som inte är så välorganiserade som man skulle önska. Gissar på att de tycker jag är en "svår" patient haha...

Vart går ni någonstans? Har det funkat bra?
  • Maria678

Tack!

Största lyckan! Grattis!
  • Sillavi
    Bebisfabriken skrev 2014-05-12 14:06:53 följande:
    Är på ruvardag 12 och fick mensvärk och mens idag :/
    Åh nej nej ;-( beklagar verkligen. Har du ändå testat dig? Vet att det kan kännas skit att göra och höra det? Men kanske skönt att få se resultatet. Massa kramar till dig.
  • maddddan

Tack!
    ååh underbart ;)
Svar på tråden IVF under 2014