• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • maddddan
    Bebisfabriken skrev 2014-05-12 14:06:53 följande:
    Är på ruvardag 12 och fick mensvärk och mens idag :/
    nej va tråkigt men gör testet som du ska ändå även om de k'änns hopplöst finns ju undantagsfall som blöder en del också ju...
  • maddddan

Har världens bästa gynekolog har jag kommit på, han förstår min oro så fort de e något å aldrig några problem när man ringer!

Ringde imorse för har sen fredags kväll haft riktig huggande smärta till å från å höger sida neråt...kommer då å d å känns molnande mest hela tiden..... inte bevämt alls...

å slutade med lutinusen i helgen, samt har ju min överstimulering så va jätte nervös när jag ringde imose för å rådfråga även om de helt enkelt kan va "växtvärk" de vet jag ju går ju in i v 10 idag så!

Pratade med bm där å hon sa att hade du inte haft din överstimulering hade jag sagt avvakta de e växtvärk men i ditt fall där så mkt krånglat å gått åt andra håll än de ska gör vi en extra koll direkt idag!

Så vart inne å sett min lill* "parasit" idag igen, Hen växer så de knakar å så gör även livmodern vilket innebär att de e trångt om saligeten pga min överstimulering som e värst på höger sida å som inte gått ner mkt alls än....så de trycker i ett å när de hugger till kommer de lite i kläm för livmodern trycker bort de för å få plats!

Så han sa jag skulle beskriva för min sambo att han ska tänka sig hur de känns när hans pungkulor kommer i kläm samma blir de för mig fast de e inte kulorna utan äggstocken med blåsorna som e svullen å kommer ikläm :/

Så fortsatt vila vila vila.... mer kan han inte göra utan vi får hoppas överstimuleringen snart blir bättre! Å han hoppades även på att jag inte ska få foglossningar tidigt pga detta då de tyvärr trycker å drar i mina ligament pga att de e så tajt :/

Sen tyckte han jag va lite blek å hade gått ner lite mkt i vikt....men de e ju pga illamåendet så vi skulle se de kommande två veckorna inför nästa koll nu hoppades han även de blev bättre!!

Alltid e de nått...men som sagt min "parasit" mår sååååååå bra å börjar tom se ut som en bebis å inte bara en liten plutt på skärmen å hjärtat slog så de e de bästa på hela dagen då glömmer man för en stund att man har ont ;)
    UNDERBAR KÄNSLA =)

• Supers
    Bebisfabriken skrev 2014-05-12 14:06:53 följande:
    Är på ruvardag 12 och fick mensvärk och mens idag :/

Nää fan jäkla mens :/ Så tråkigt :( Stora kramar.
  • Sillavi
    Maria678 skrev 2014-05-12 13:46:47 följande:

Vi är inte så bra på att vänta smile5.gif och åberopade vårdgarantin och fick Fertilitetscentrum i Stockholm. Än så länge är jag inte imponerad, hoppas jag har fel.. De har missat utskrift av recept, fattas fortfarande gonal-f när de väl gjorde det, fel info mm. Jag är så extremt noga med att få rätt och bra vård så det känns lite läskigt att lägga nåt så viktigt i händerna på människor som inte är så välorganiserade som man skulle önska. Gissar på att de tycker jag är en "svår" patient haha... smile1.gif

Vart går ni någonstans? Har det funkat bra?
    Nä vem e bra p att vänta i dessa sammanhangen Grymt att ni tag saken i egna händer och fick hjälp under den tiden som ni ska få. Mindre kul att ni inte är nöjda. Hoppas verkligen dom skärper sig och att ni känner er tryga med vården.

Vi går också på fertilitetscentrum/carlanderska fast i Göteborg. Dom har varit toppen tycker jag.
  • Sillavi

Madddan - Jobbigt för dig att ha så ont. Hur länge kan överstimuleringen sitta i? Skönt att ha en förstående gyn. Underbar känsla att få se sin lilla där inne

Hemljuvahem - Svårt att ta sådana nyheter ibland. Man får försöka hantera det bara på det sättet som funka på en själv. Kram

• hemljuvahem

Glömde säga att det var 75 hela inlägg när jag kom hem från båtveckan :) Fullt upp!

Nu är det några som blivit gravida här inne, vissa sprayar, andra sprutar osv osv. Spännande att vi är i olika skeden allihop!

Jag hade räknat fel på min mens så det blev ytterligare en veckas väntan.. men enligt molet så borde den komma idag eller imorgon! Känns som det var en evighets evighet sedan vi sprutade nu...

• maddddan
    Maria678 skrev 2014-05-12 13:46:47 följande:
    Vi är inte så bra på att vänta och åberopade vårdgarantin och fick Fertilitetscentrum i Stockholm. Än så länge är jag inte imponerad, hoppas jag har fel.. De har missat utskrift av recept, fattas fortfarande gonal-f när de väl gjorde det, fel info mm. Jag är så extremt noga med att få rätt och bra vård så det känns lite läskigt att lägga nåt så viktigt i händerna på människor som inte är så välorganiserade som man skulle önska. Gissar på att de tycker jag är en "svår" patient haha... Vart går ni någonstans? Har det funkat bra?

Vi gick oxå på fertilitetscentrum på carlanderska i Göteborg å dom va helt underbara där! Hade dock min privata gynekolog här nere som remitterade mig dit samt skötte allt med recept, mellan kontroller, tidsbokningar etc super smidigt dom hade kontakt med dom hela tiden å meddelade bara mig va som gällde :) Åkte till min Gyn på koll några timmar senare ringde dom å meddelade va nästa steg va etc utifrån va carlanderska sagt då dom styrde allt /) Funkade så bra med alla besök, tider, recept å annat :)
  • maddddan
    Sillavi skrev 2014-05-13 09:43:38 följande:
    Madddan - Jobbigt för dig att ha så ont. Hur länge kan överstimuleringen sitta i? Skönt att ha en förstående gyn. Underbar känsla att få se sin lilla där inne Hemljuvahem - Svårt att ta sådana nyheter ibland. Man får försöka hantera det bara på det sättet som funka på en själv. Kram

Tja du han kan inte säga hur länge de sitter i e tydligen individuellt som allt :/ Äggstocken ska tydligen va som en tumme i strl när den e normal min va igår dryga 8 cm stor mindre än innan men inte ok ju :) Å äggblåsorna som inte gått ner än e nu dryga 50 stora vart nästan 85 så går neråt med men ni som gör ivf vet ju hur dom brukar mäta å vilja ha dom normalt inför ägguttag de e ju ofta inte över 25-26 så dom tar plats :/ Men hen mår bra så bara bita ihop å hoppas på smärtan å illamåendet vänder snaaaaart :) Ringde å bytte bm på Mvc idag med kändes bra!!
  • maddddan

Någon här som ska göra kub tester som e under 34? Min sambo fråga om de igår igen nämnt de lite innan med, då han pratar med en på jobbet som rek de.... E ju i v 10 nu ska göras mellan v 11-13+6 så... Men e bara 31 drygt så inte så stor risk säger dom.... Så kluven i den frågan...

Svar på tråden IVF under 2014