• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • maddddan
    hemljuvahem skrev 2014-05-13 11:03:14 följande:
    Glömde säga att det var 75 hela inlägg när jag kom hem från båtveckan :) Fullt upp! Nu är det några som blivit gravida här inne, vissa sprayar, andra sprutar osv osv. Spännande att vi är i olika skeden allihop! Jag hade räknat fel på min mens så det blev ytterligare en veckas väntan.. men enligt molet så borde den komma idag eller imorgon! Känns som det var en evighets evighet sedan vi sprutade nu...

Den dom väntar på något gott väntar aldrig för länge ;)
  • ET86

Någon av er som är gravida som har eller ska göra något extra ul?

• Sillavi
    ET86 skrev 2014-05-13 11:31:39 följande:
    Någon av er som är gravida som har eller ska göra något extra ul?
    Ja jag ska på läkarundersökning i juni är väl runt v 12 då och då ska jag fjäska mig till ett UL. Annars betalar vi och går privat. Sen gör vi RUL och sen i vecka 32-33 tänkte vi göra 3d ul som med förra grav. Vad tänkte du på.
  • hemljuvahem
    maddddan skrev 2014-05-13 11:11:18 följande:

Den dom väntar på något gott väntar aldrig för länge ;)
    Hihi precis :) Den har jag "aldrig" hört, varken som barn eller vuxen ;))

Mensen kom faktiskt under biobesöket så nu är jag ännu ett steg närmare..wooho

• Supers

Ja då sätter jag igång med menopur imorrn..shit nervigt även om jag gjort det 1 gång innan. Blir lite trixigt framöver då vi har saker inplanerat nästan varje helg...men det får lov att gå.

Ha det gott allihopa.

• zinnia
    maddddan skrev 2014-05-13 11:10:30 följande:
    Någon här som ska göra kub tester som e under 34? Min sambo fråga om de igår igen nämnt de lite innan med, då han pratar med en på jobbet som rek de.... E ju i v 10 nu ska göras mellan v 11-13+6 så... Men e bara 31 drygt så inte så stor risk säger dom.... Så kluven i den frågan...

Jag ska det. Känns bra att veta + att jag är nojjig och vill veta om den fortfarande lever där inne och mår bra. Jag är 30 år.
  • maddddan
    zinnia skrev 2014-05-13 23:05:08 följande:
    Jag ska det. Känns bra att veta + att jag är nojjig och vill veta om den fortfarande lever där inne och mår bra. Jag är 30 år.

Får ni med betala de själva hos er?
  • Sillavi

Madddan - Då får vi hoppas att ös går ner snart så liten får plats där inne Vi kommer inte att göra KUB. Vet inte vad i ska göra med resultatet heller så vågar inte.

• Sillavi

Supers - åh vad kul att äntligen starta igång igen då. Var det menopur sist också?

• Supers
    Sillavi skrev 2014-05-14 10:30:15 följande:
    Supers - åh vad kul att äntligen starta igång igen då. Var det menopur sist också?

Japp vi hade menopur sist med..det är lite trixigt..men men det går nog bra :)
Svar på tråden IVF under 2014