• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Supers

Hmm har konstiga hugg på höger sida, där jag saknar äggledare. Tog första sprutan på den sidan och såg att jag fått ett blåmärke där...aldrig fått det innan..måste ha träffat ett kärl el nått :O....får ha det lite under uppsikt ....

Trevlig helg till er alla!!

• maddddan
    Sillavi skrev 2014-05-16 09:29:27 följande:
    Tar ni ngt mot gravid illamående? Mår riktigt under isen nu...Bör man ringa BM kanske?

Började med åksjuketabletterna receptfria postafen mot de hjälpte inte så fick lergigan utskrivet blev dock super trött av dem så försökt stå ut... E bättre vissa dgr nu å värre andra som tex idag när middagen kom ut igen men går in i v 11 på måndag så hoppas på vändning snart! Men ska finnas lergigan Comp som msn inte ska bli trött av tydligen men inte fått provat de än då jag fortfarande hoppas de snart vänder! Håller tummarna för dig! Inte kul med illamående :/
  • hemljuvahem
    Sillavi skrev 2014-05-16 09:28:15 följande:
    Jobbar också på familjeföretag och har berättat vad vi gått igenom. Dessutom har dom hjälpt oss med bruttolöneavdraget så därför har dom fått reda på alla turer. Känns skönt att slippa ljuga. Maken har också varit ärlig mot hans arbetsgivare. Ja svårt när du är ute på sjön, hur gör man då liksom? Sjukskriva sig dom dagarna? Vet faktiskt inte.
    Ja det är ju det, hur gör man. Vi lägger till i Oslo på kvällarna = buss till gbg så får jag åka upp dagen efter så jag missar 1,5 dygn för att göra ett ultraljud som tar max 1/2-timme =/

Mina chefer vet inget, känner inte för att berätta då dem knappt ville släppa hem mig när dottern blödde ur underlivet (pga infektion eller något) :(( Inte så barnkära och skulle garanterat inte bli glad över att en annan snart vill vara mammaledig ^^ Hade önskat att jag kunde vara totalt öppen för jag hatar att smussla med saker. Sambon jobbar också till sjöss så det är lite meckigt, han jobbar på motsvarande vakt så vi träffas inte direkt ofta.

• KattaochAnja

hejsan jag heter Katarina och jag fick en tumör på 17cm/dm .. i den högraäggstocken så jag fick ta bort den .. de är 4 år sen nu och .. nu ska jag börja med IVF behandling .. ska börja ta sprutorna i början på juni när min mens kommer .. tur att frugan är undersköterska så hon kan ge mig sprutorna. jag är jätte nervös  

• hemljuvahem
    KattaochAnja skrev 2014-05-16 21:03:00 följande:
    hejsan jag heter Katarina och jag fick en tumör på 17cm/dm .. i den högraäggstocken så jag fick ta bort den .. de är 4 år sen nu och .. nu ska jag börja med IVF behandling .. ska börja ta sprutorna i början på juni när min mens kommer .. tur att frugan är undersköterska så hon kan ge mig sprutorna. jag är jätte nervös  
    Hej & välkommen :)

Det kommer gå jättebra säkert! Skönt med lite proffshjälp!
  • KattaochAnja
    hemljuvahem skrev 2014-05-16 22:16:11 följande:
    Hej & välkommen :)

Det kommer gå jättebra säkert! Skönt med lite proffshjälp!

Tack så mycket . Har någon tagit ut ägg än ? Hur kändes det . Jag är mest rädd för uttagning av äggen .
  • MyLudvig14

Hej
    Jag var livrädd inför äggplocket, vilket visade sig vara helt onödigt. Det gick jätte bra. Man fick bra smärtlindring :) 
    Plockade ägg i tisdags och satte tillbaks 2 st embryon i torsdags :) 

• KattaochAnja
    MyLudvig14 skrev 2014-05-16 22:49:22 följande:
    Hej

Jag var livrädd inför äggplocket, vilket visade sig vara helt onödigt. Det gick jätte bra. Man fick bra smärtlindring :) 

Plockade ägg i tisdags och satte tillbaks 2 st embryon i torsdags :) 

Vart gjorde du behandlingen . Hur kommer det sig att de vart två . ? Förlåt nyfiken
  • MyLudvig14

På Huddinge! vet inte varför vi fick två? tror det beror på ålder, nyss fyllda 38 och lite halvdålig äggreserv. Dom kunde bara plocka ägg från ena äggstocken då den andra gömde sig vilket resulterade i 8 ägg ... 
    Vart går ni? 

• KattaochAnja
    MyLudvig14 skrev 2014-05-16 23:07:38 följande:
    På Huddinge! vet inte varför vi fick två? tror det beror på ålder, nyss fyllda 38 och lite halvdålig äggreserv. Dom kunde bara plocka ägg från ena äggstocken då den andra gömde sig vilket resulterade i 8 ägg ... 

Vart går ni? 

Vi är på akademiska i uppsala . Jag ska börja med gonal-f i andra dagen på mensen. Och på den 5te behandlings dagen ska ja ta orgalutran oxå i tre dagar medgonalen . Sen 35 timmar före uttagning ska jag ta en annan spruta och efter ägget har satts in så ska jag ta lutinus. I 18 dagar och sedan är det grav test .
Svar på tråden IVF under 2014