• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • beli

För tre timmar sen producerade jag ett plus för första gången i mitt liv :D Detta på andra ivf-behandlingen.

Visste ju att det bara fanns två svar, positivt eller negativt, men blev ändå så sanslöst överraskad av plusset! Min man och jag låg kvar i över en timme och bara myste, jobbet fick vänta lite grann :)

Vad som helst kan ju hända, men just nu kan jag säga att jag är gravid! Helt sjukt :D

• Supers
    Starshaped skrev 2014-05-21 08:39:48 följande:
    Härligt att höra från någon som vet hur det brukar gå till :) håller tummarna för er att fröet stannar kvar! Har ni gjort flera försök? Ja BMI är bra skumma grejer, men ångrar verkligen inte att jag hoppade på det hör diettåget. Tror dock inte jag kommer göra om det igen! ;)

Vi är på vårat 2 försök nu har 3 misslyckade bakom oss, 1 stimulerat ET och 2 i naturlig cykel FET ..så vi hoppas verkligen nu .....

Nä men det är ju bra att det funkar gäller bara att inte gå upp allt sen när man börjar äta men det klarar du säkert av galant.

Ha en fin dag! !
  • Supers
    beli skrev 2014-05-21 09:58:59 följande:
    För tre timmar sen producerade jag ett plus för första gången i mitt liv :D Detta på andra ivf-behandlingen.

Visste ju att det bara fanns två svar, positivt eller negativt, men blev ändå så sanslöst överraskad av plusset! Min man och jag låg kvar i över en timme och bara myste, jobbet fick vänta lite grann :)

Vad som helst kan ju hända, men just nu kan jag säga att jag är gravid! Helt sjukt :D

Åh vad härligt. Grattis :)
  • maddddan
    För tre timmar sen producerade jag ett plus för första gången i mitt liv :D Detta på andra ivf-behandlingen. Visste ju att det bara fanns två svar, positivt eller negativt, men blev ändå så sanslöst överraskad av plusset! Min man och jag låg kvar i över en timme och bara myste, jobbet fick vänta lite grann :) Vad som helst kan ju hända, men just nu kan jag säga att jag är gravid! Helt sjukt :D

Visst e de underbart ;) Grattis ;)
  • KattaochAnja

jag vågade inte säga att jag röker för jag vela inte att dom skulle stoppa mig .. :( .. men nu är jag första dagen utan röka å jag SKA klara detta .. tur att veden ska klyvas osv .. då har jag nått att göra pluss att jag har gått ner 5 kilo ..

• Sillavi

Jippie stort stort grattis underbart

• Sillavi
    Primolut88 skrev 2014-05-20 20:25:14 följande:

Gårdagen gick hur bra som helst allt såg bra ut så efter en 12 timmars arbetsdag idag har jag äntligen tagit äggmognadssprutan så nu blir det sova så jag orkar med en minst lika lång dag imorgon och äggplock på torsdag smile1.gif
    Härligt då hoppas vi på fina ägg imorgon då. spännande
  • Starshaped
    Supers skrev 2014-05-21 10:13:43 följande:
    Vi är på vårat 2 försök nu har 3 misslyckade bakom oss, 1 stimulerat ET och 2 i naturlig cykel FET ..så vi hoppas verkligen nu ..... Nä men det är ju bra att det funkar gäller bara att inte gå upp allt sen när man börjar äta men det klarar du säkert av galant. Ha en fin dag! !

Håller alla tummar och tår jag har för er! :)
  • BinniBoo

Jag har rökt i 9 år.. men hade uppehåll när jag väntade sonen för 6 år sen. Slutade i samma sekund jag såg pluset på gravtestet. Hade inga som helst problem eller abstinens, förrän några veckor EFTER förlossningen!! Då kom allt!! Jag lyckades dock hålla mig ifrån det tills han var 3 månader, då var jag korkad nog att börja röka igen och har gjort det sen dess. Eller ja jag har lutat några ggr men börjat igen efter några dagar.. Jag har egentligen inga större svårigheter att sluta, bara det att jag egentligen inte vill sluta för jag tycker det är såå gott! Nu har jag varit rökfri (utan några som helst nikotinhjälpmedel) i tre dagar.. Det svåra för mig är att bryta vanan.. att vilja ta en cigg efter maten, när man sitter ute osv.. Sen har jag tänkt att varför sluta nu, jag är ju inte gravid än.. inte ens börjat med sprutorna än.. jag skulle ju kunna röka tills jag får ett plus. MEN jag har hållit mig från undanflykterna.. känns dumt att sabba det nu när jag hållit mig i tre dagar.

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
Svar på tråden IVF under 2014