• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Starshaped

Allmän fråga igen... Hur har ni upplevt sprutorna? Har inte särskilt svårt för sprutor, men vet inte hur det kommer kännas att ta sprutor på sig själv... Sååå hur har det gått för er? :)

• Primolut88
    Sillavi skrev 2014-05-20 10:51:16 följande:
    Madddan - säkert lågt bt och det är ingen fara eg. Bara att om du svimmar så kan det ju bli farligt om du trillar så du slår i tex huvudet elr annat. Men ändå bra att kolla upp trycket. Är säkert en kombo av lågt bt och dålig näring. Man kan ju få sämre bt om man äter oregelbundet. Jag hade 100/70 i höstas och svimmade några gånger, inget farligt men väldigt obehagligt. Iaf mkt mkt bättre än högt bt.

Primolut88 - hur gick det igår?

Hemljuvahem - Förstår oron. Vad säger kliniken? kan du inte få komma in och kolla nu då? Sist så fick jag också extrema flytningar och var livrädd för släpp tidigare. Ringde och pratade med kliniken och dom sa att det får man och det är absolut naturligt.

tungmetall - åhh spännande med så mkt symptom ändå hoppas på fint resultat på lördag då

Gårdagen gick hur bra som helst allt såg bra ut så efter en 12 timmars arbetsdag idag har jag äntligen tagit äggmognadssprutan så nu blir det sova så jag orkar med en minst lika lång dag imorgon och äggplock på torsdag
  • Supers

Starshaped: Vi går i Göteborg på Sahlgrenska :) Första omgången förra året var det lite läskigt med sprutorna men nu går det bra. Kan svida lite när medlet går in men annars går det bra.

Vad duktig du är, dom frågade mig oxå om denna studie ..inte för att jag egentligen är stor..har nga extra kilon o enligt denna hemska bmi så är jag överviktig. ..men jag tackade nej. Tränar mkt och pulverdiet är inte min favorit. Härligt att det går bra :) inte mga kilon kvar då.

Sahlgrenska har oxå sommarstängt så jag hoppas allr går bra nu och att det lilla fröet vill stanna kvar.

• maddddan
    Sillavi skrev 2014-05-20 10:51:16 följande:
    Madddan - säkert lågt bt och det är ingen fara eg. Bara att om du svimmar så kan det ju bli farligt om du trillar så du slår i tex huvudet elr annat. Men ändå bra att kolla upp trycket. Är säkert en kombo av lågt bt och dålig näring. Man kan ju få sämre bt om man äter oregelbundet. Jag hade 100/70 i höstas och svimmade några gånger, inget farligt men väldigt obehagligt. Iaf mkt mkt bättre än högt bt.

Primolut88 - hur gick det igår?

Hemljuvahem - Förstår oron. Vad säger kliniken? kan du inte få komma in och kolla nu då? Sist så fick jag också extrema flytningar och var livrädd för släpp tidigare. Ringde och pratade med kliniken och dom sa att det får man och det är absolut naturligt.

tungmetall - åhh spännande med så mkt symptom ändå smile1.gif hoppas på fint resultat på lördag då
    japp va lite lågt tryck kommer inte ihåg va han sa men han tyckte vi skulle ge de en vecka å se då de vissa dgr nu vart bättre med illamåendet /de som kommer upp så han sa ät de dgr du kan å vila de andra å så hoppas vi de vänder snart!
  • maddddan

Usch va igår kväll riktigt rädd då jag fick en kraftig smärta verkligen olidlig som kom å gick men va kvar mest hela tiden i nästan 4 timmar....
    men då min gynekolog sagt de kunde va trångt å klämmas osv när jag va inne förra veckan pga min överstimulering å bebis som växer så tänkte jag e nog de å till sist släppte de å jag kunde sova!

Sen imorse va jag lite öm å kunde äta frukost utan att må illa då blev jag ännu mer rädd inte hänt på länge??!!

Så ringde å pratade med min gynekolog å fick en tid direkt då dom verkligen e bäst!!

Va så nervös när jag väntade på min tur men en stor tung sten släppte från mitt hjärta när jag fick se en helt plötsligt livlig liten krabat i magen, innan har hen legat mest still (gick in i v 11 i måndag) men idag fäktades de med armar, sparkades med ben å gjordes volter ville inte va still i 2 sekunder å han tyckte de va en rejält livlig krabat! Så allt såg bra ut där med hjärta å den växte än så länge helt enligt kurvan för veckorna osv!

Dock va nu även min vänstra äggstock lite svullen, höger sida som vart värst med överstimuleringen....så han trodde med rätt stor säkerhet att min äggstock på vänster sida skruvat sig i sig själv igår men att de som tur va släppte av sig själv sen....vilket tydligen kan ske å framför allt vid överstimulering där de e trångt då....så fick order att händer de igen vilket han inte hoppades fick jag inte vänta lika länge då den kan strypa blodtillförseln till sig själv i sådana fall....

Så jaja ännu nått som inte händer ofta men som händer mig, e bara så glad att min lill* parasit mådde så bra å hade inte ont av vad som hänt som med allt annat min kropp drabbas av :)

Nu blir de om de kan rulla på enligt planen utan komplikationer ingen mer koll på hen i magen förräns v 12+2 då vi bokat kubtestet å efter de rul i v 18..... kommer kännas konstigt då jag pga överstimuleringen å andra problem sett hen 4-5 ggr redan å sett hur hen växer å utvecklas, ibland undrar jag hur ni andra kan leva med oron att inte veta ....men samtidigt hade de ju självklart vart skönt å slippa alla komplikationer å man kanske inte heller hade vart så orolig då va vet jag...

jaja nu skrev jag massa igen om någon ens orkar läsa de ;) Skönt å skriva av sig lite bara!!

• BinniBoo
    Supers skrev 2014-05-20 20:10:43 följande:
    Under ÄP får man morfin en inge under insättningen. Så efter ET/FET är det nog ingen fara.

Meeeen Hallå på mig.. haha ursäkta min vimsighet. Har varit utan nikotin i två dygn och hjärnan är inte alltid med just nu. Tur att nån är vaken och rättar mig :-P
    (¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • Supers
    BinniBoo skrev 2014-05-21 03:07:45 följande:
    Meeeen Hallå på mig.. haha ursäkta min vimsighet. Har varit utan nikotin i två dygn och hjärnan är inte alltid med just nu. Tur att nån är vaken och rättar mig :-P

Haha det är lugnt...ja nikotinet...borde jag oxå sluta med :/ första turen var jag snusfri..sen föll jag dit igen..men har alltid slutat inför ivf..sist slutade jag precis innan...men nu snusar jag fortf :O ....måste dra ner på det i allafall..givetvis efter insättningen så slutar jag...
  • Starshaped
    Supers skrev 2014-05-20 20:37:38 följande:
    Starshaped: Vi går i Göteborg på Sahlgrenska :) Första omgången förra året var det lite läskigt med sprutorna men nu går det bra. Kan svida lite när medlet går in men annars går det bra. Vad duktig du är, dom frågade mig oxå om denna studie ..inte för att jag egentligen är stor..har nga extra kilon o enligt denna hemska bmi så är jag överviktig. ..men jag tackade nej. Tränar mkt och pulverdiet är inte min favorit. Härligt att det går bra :) inte mga kilon kvar då. Sahlgrenska har oxå sommarstängt så jag hoppas allr går bra nu och att det lilla fröet vill stanna kvar.

Härligt att höra från någon som vet hur det brukar gå till :) håller tummarna för er att fröet stannar kvar! Har ni gjort flera försök? Ja BMI är bra skumma grejer, men ångrar verkligen inte att jag hoppade på det hör diettåget. Tror dock inte jag kommer göra om det igen! ;)
  • Starshaped
    MyLudvig14 skrev 2014-05-20 20:42:00 följande:
    Sprutorna känns absolut ingenting! löjligt enkelt :) 

Härligt! :)
Svar på tråden IVF under 2014