hemljuvahem skrev 2014-05-15 19:40:04 följande:
Har en fråga till ALLA?!?
Ni som jobbar; Hur sköter ni er frånvaro på bästa sätt? Det är ju möten, ultraljud, äggplock, återinförande och kanske dagar man inte mår bra rent fysiskt efter ingrepp ev. (så lång har jag inte kommit)
Jag jobbar ju till sjöss vilket gör att jag har svårt att åka fram och tillbaka mellan UL som vi har på dag 6 & 9.
oj förstår att de e svårt när du e ute till sjöss.... själv e man bortskämd med att jobba på familjeföretaget sätter mitt egna schema å jobbar tidiga morrnar ca 02.00-10.00 så kan typ alltid efter de på dagarna om de e så att jag absolut inte kan va ledig men de brukar gå å lösa!
Sambon har de svårare dock nu när de e revision på hans jobb kan ibland va svårt å gå ifrån men hans chefer e förstående så dom löser de dom timmarna han måste dra så de har gått bra!
De som har vart svårast för mig e min långa sjukskrivning nu då jag som sagt jobbar på familjeföretaget å jag å min bror delar på turen!
Men fått in en extra tjej vi hade innan samt min mamma tillfälligt till jag e tillbaka, för hade ju planerat å jobba ett tag till då jag har en tjej som kan gå in från 1 september om de skulle behövas då mitt jobb innefattar mkt mkt tunga lyft varje dag!
Men men ibland blir de inte som planerat då får man göra de bästa av sitatuionen =)