Malima skrev 2014-02-13 20:14:19 följande:
Vi har 1 barn och 1 på jäsning, sen är vi nog nöjda. Jag hade lätt kunnat köpa det där huset!
300kvadrat är ju väldans stort! Tänkt allt man måste städa!!!
Så tänker jag också. Roligare kan man ju ha

Kontra skrev 2014-02-13 20:16:10 följande:
Vi bor i ett hus på 105 kvm, uppdelat på två våningar. Inte stort mao, men det räcker nääästan till pt oss(2 vuxna och 2 barn). Hade det funnits en toa uppe hade vi klarat oss utan problem. Men nu finns inte det så vi ska bygga ut och passar på att göra ett sovrum(gästrum) till samt större badrum och v-rum nere. Men det är bara lyx egentligen ;). När vi har byggt ut kommer vi ha ca 140 kvm
Ja, vi hade inte toa på nedervåningen i vårt förra hus och det var inte så kul, men här finns toalett på båda våningarna. 140 kvm är ju inte superstort heller man visst vänjer man sig att bo lite mindre?
Ypperligt skrev 2014-02-13 20:16:13 följande:
Ett otroligt fint hus! Är det ett bra läge och område (och att ni har råd med allt), så tycker jag att ni ska slå till! Jag ändrar en sak från förra inlägget: källarvåningen kanske inte ska gå till gästerna? ;) Hm, fast med en fin bäddsoffa, så kan ju ni nyttja det som relaxrum när ni inte har gäster på besök. Perfekt med egen ingång!
Ja, området är lugnt och det bor bara barnfamiljer och pensionärer där. Det är nära affärer, skola och vår dotters dagis.
Kan vara mysigt att tända i brasan där nere i källaren, lite synd bara att det inte finns braskamin på bottenplanet men det kan man ju sätta in om man vill.