• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Mentat
    Tom Araya skrev 2014-09-02 12:26:25 följande:
    Faktum kvarstår: Fridolin ljög i SVT

Slutreplik från försvarsministern om MP:s försvarspolitik

Miljöpartiets språkrör Gustav Fridolin hävdade i SVT:s partiledarutfrågning att partiet vill föra över pengar från försvarets materiel till bemanning av försvaret, till exempel stridsflyget. Den som läser MP:s budgetmotion för 2014 ser att detta inte stämmer.

www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/politik/article19460906.ab
    Det är noterbart att för att få fram detta måste man gå till en debattartikel och inte till nyhetsplats.
  • Tom Araya
    Mentat skrev 2014-09-02 13:05:19 följande:
    Det är noterbart att för att få fram detta måste man gå till en debattartikel och inte till nyhetsplats.
    Att det är en debattartikel framstår väl med god tydlighet och länken jag klistrade in går direkt till just den artikeln.
  • Mentat
    Tom Araya skrev 2014-09-02 13:20:33 följande:
    Att det är en debattartikel framstår väl med god tydlighet och länken jag klistrade in går direkt till just den artikeln.
    Självklart. Min poäng, som tydligen inte var så uppenbar som jag trodde, är att man inte skriver om Fridolins lögner på nyhetsplats. Det borde man ju ha gjort kan man tycka.

Det kan möjligen ha något att göra med journalisternas egna sympatier, vad de väljer att lyfta fram eller ignorera.
  • Tom Araya
    Mentat skrev 2014-09-02 13:50:58 följande:
    Självklart. Min poäng, som tydligen inte var så uppenbar som jag trodde, är att man inte skriver om Fridolins lögner på nyhetsplats. Det borde man ju ha gjort kan man tycka.

Det kan möjligen ha något att göra med journalisternas egna sympatier, vad de väljer att lyfta fram eller ignorera.
  • Gert

Nu har en miljöpartistisk foliehatt tvingats bort efter konspirationsteoretiska uttalanden. Det är Miljöpartiets förstanamn i Vingåker, Pernilla Hagberg, som har tvingats bort.

Källa: Sveriges Radio

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Rataxes

MP "hjälper till"

http://www.dt.se/dalarna/borlange/politiker-hjalpte-till-vid-rostning

"Valansvariga har kallat in en politiker till samtal efter uppgifter om olämpligt uppträdande vid en vallokal.
    – Att en politiker gör så här är djupt olämpligt, säger valnämndens ordförande Lars Ivarsson.
    Politikern säger själv att han inte gjort något för egen vinning.
    Mursal Isa toppar Miljöpartiets landstingslista och står som nummer två på kommunlistan i Borlänge. Han får med stor sannolikhet betydande uppdrag efter valet.
    Mursal isas agerande har dock fått valansvariga i Borlänge att kalla in honom till samtal:
    – Det som hänt är djupt olämpligt, säger Lars Ivarsson.
    Enligt uppgifter till välnämnden ska Isa har hjälpt till att rösta och agerat på ett sätt som en politiker inte bör göra."

Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • edwin47

Quod erat demonstrandum. MP är en sideshow. Muppar på ren svenska. Sverigedemokraterna är ljushuvuden i jämförelse. Och de är knuckledraggers. (Karnevalsståndet bredvid.)

• sverker11

För MP:s del så kan man nog beskriva valet som ett misslyckande. De inte bara misslyckades med att bli det tredje största partiet utan förlorade (enligt Aftonbladets siffror) även gentemot senaste valet.

• Rataxes

Gud runs parti lockade säkert en hel del MP:are till sitt F? De kunde gärna fått ytterligare 0,7% MP-röster.

Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Quintus Zebra
    Rataxes skrev 2014-09-15 04:36:11 följande:

Gud runs parti lockade säkert en hel del MP:are till sitt F? De kunde gärna fått ytterligare 0,7% MP-röster.

Ja, gärna.

Har varit motståndare till 4-procentspärren länge, är det likafullt idag. Tycker den gör demokratin mindre flexibel och ser inte den demokratiska vinsten med den.

Om man är ute efter att få bättre valresultat är det överlag kanske inte är speciellt smart att göra som M.P och Romson gjorde i samband med EU-valrörelsens uppsving för feminismen. När Romson och MP plötsligt och satte feminismen i fokus så lockar man nog inte så många från F!, utan man riskerar  att framstå som populister. Och de som Romson lyckades omvända till feminister riskerar hon att förlora, för är man feminist röstar man kanske hellre på ett parti som sedan dag ett varit feminister än på ett parti som bara satt feminismen längst fram när det blev "modernt".

Jag hoppas att Alliansen och de "Rödgröna" partierna ser detta idag. För om man av populistiska skäl halvhjärtat skulle börja flörta med SD:s världsbild, så kommer man med största sannolikhet bara legitimera deras problemförklaring och riskera att tappa fler väljare till dem...
    Rosa Parks sa aldrig att det ska vara lätt!
Svar på tråden Varför hatar folk MP?