• Fläderpärlan

Ivf mars 2014

Hej! Vi har äntligen fått påbörjat vårt efterlängtade ivf. Vi var på vårt första besök i Falun den 18/2 och fick börja spraya synarela redan samma kväll. Vi kör alltså det långa protokollet! Det känns så himla overkligt, nu är det liksom vår tur?! Vi har beräknat ÄP i slutet av mars i alla fall och nu vore jag jättetacksam och glad om Ferdinand fler ivf:are där ute som vill hänga med på tråden och som är ungefär där vi är i vår ivf-process :) Kan tillägga att det här är vårt förta försök och vi försöker vara positiva och hoppas som bara den, nu fan ska det här gå!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-20 13:07
    * det finns ska det givetvis stå, inte Ferdinand

• Svar på tråden Ivf mars 2014
  • Hezz

Hej! Jag hoppar med! Gör en IVF m PGD just nu och är på sprutdag 4 idag. På måndag ska jag in och kolla läget. Vi har mist våran lilla dotter, Freja 9mån och 2dagar, i en obotlig sjukdom. Därför får vi PGD vid IVF:n. Jag har även PCO

• lillatrollet85
    Elinmariaregina skrev 2014-03-21 16:00:34 följande:
    Ok, men du gjorde alltså två ultraljud? Hur länge sprutade du sammanlagt då? Vi har ÄP på onsdag :)

Ja, de gjorde jag.. ska kolla hur många dagar lite senare..

Ligger här klarvaken å är nervös. Tänk om inget har befruktats? Vad gör vi? Tänk om..... åååhhh.... blir galen...
    zinnia skrev 2014-03-21 17:07:00 följande:
    Uppdaterar här berättar att jag testade positivt idag på RD11! Hoppas att lilla embryot vill stanna kvar nu..

Grattis! Håller tummarna!
    MissHelena skrev 2014-03-21 17:56:11 följande:
    STORT grattis Zinnia! Jag plussade i måndags på rd12 ? Nu är det bara att vänta och hoppas.

Grattis! Hoppas hoppas!
  • zinnia
    MissHelena skrev 2014-03-21 17:56:11 följande:
    STORT grattis Zinnia! Jag plussade i måndags på rd12 ☺ Nu är det bara att vänta och hoppas.

Åh grattis själv!!! :D
  • zinnia
    Hezz skrev 2014-03-21 21:10:05 följande:
    Hej! Jag hoppar med! Gör en IVF m PGD just nu och är på sprutdag 4 idag. På måndag ska jag in och kolla läget. Vi har mist våran lilla dotter, Freja 9mån och 2dagar, i en obotlig sjukdom. Därför får vi PGD vid IVF:n. Jag har även PCO

Men så fruktansvärt Hezz.. Beklagar sorgen.. Fint att ni försöker på nytt.
  • hemljuvahem
    Hezz skrev 2014-03-21 21:10:05 följande:

Nej vad tragiskt!! Beklagar verkligen, måste vara mkt känsloladdat nu kan jag tänka mig?

Får man fråga vad en PGD är?

Kram

• santa86

Nu har jag följt med här ett tag och hoppas att jag kan vara med här.. :) Hagbohm min sambo har varit i IVF karusellen ett tag. Vi har haft ett mf, ett frys utan resultat, en avbruten behandling pga att vi inte lyckades med befruktning av ägg.. Så nu igår så var vi och satte in ett jätte fint tre dagars ägg :) så nu håller vi tummarna att de ska hända bra saker :)

• lillatrollet85
    Elinmariaregina skrev 2014-03-21 16:00:34 följande:
    Ok, men du gjorde alltså två ultraljud? Hur länge sprutade du sammanlagt då? Vi har ÄP på onsdag :)

Jag sprutade 13 dagar. Har lång cykel..
  • lillatrollet85
    santa86 skrev 2014-03-22 15:29:29 följande:
    Nu har jag följt med här ett tag och hoppas att jag kan vara med här.. :) Hagbohm min sambo har varit i IVF karusellen ett tag. Vi har haft ett mf, ett frys utan resultat, en avbruten behandling pga att vi inte lyckades med befruktning av ägg.. Så nu igår så var vi och satte in ett jätte fint tre dagars ägg :) så nu håller vi tummarna att de ska hända bra saker :)

Lycka till!! Håller tummarna!!

Satte in idag! Så nu börjar den eviga väntan.. när hae du testdag?
  • liamae

Hej alla nya! Grattis till zinnia och lite extra pepp till dig hezz, låter fruktanvärt.

lillatrollet, grattis till embryot! :) Lycka till nu!

Elin, verkar som att vi kanske får äp samma dag då. Spännande!

Svar på tråden Ivf mars 2014