• Fläderpärlan

Ivf mars 2014

Hej! Vi har äntligen fått påbörjat vårt efterlängtade ivf. Vi var på vårt första besök i Falun den 18/2 och fick börja spraya synarela redan samma kväll. Vi kör alltså det långa protokollet! Det känns så himla overkligt, nu är det liksom vår tur?! Vi har beräknat ÄP i slutet av mars i alla fall och nu vore jag jättetacksam och glad om Ferdinand fler ivf:are där ute som vill hänga med på tråden och som är ungefär där vi är i vår ivf-process :) Kan tillägga att det här är vårt förta försök och vi försöker vara positiva och hoppas som bara den, nu fan ska det här gå!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-20 13:07
    * det finns ska det givetvis stå, inte Ferdinand

• Svar på tråden Ivf mars 2014
  • Fläderpärlan
    liamae skrev 2014-03-22 17:41:47 följande:
    Hej alla nya! Grattis till zinnia och lite extra pepp till dig hezz, låter fruktanvärt. lillatrollet, grattis till embryot! :) Lycka till nu! Elin, verkar som att vi kanske får äp samma dag då. Spännande!

Åh så kul :) hur många äggblåsor hade du på ultraljudet? Har du fått ökade flytningar? Det har jag!! Är orolig att jag ägglossar i förtid, idag kändes det så typ men har läst att flytningar kan vara en biverkning men man blir orolig! Är du nervös?
  • Fläderpärlan

Kul att så många nya hittar hit, vi kanske skulle ha skapat en sån där list som jag har sett i andra trådar, vad tycker ni?

• liamae
    Elinmariaregina skrev 2014-03-22 18:36:43 följande:
    Åh så kul :) hur många äggblåsor hade du på ultraljudet? Har du fått ökade flytningar? Det har jag!! Är orolig att jag ägglossar i förtid, idag kändes det så typ men har läst att flytningar kan vara en biverkning men man blir orolig! Är du nervös?

Jag har bara varit på första vulet än. Då fanns det 7 större blåsor o kanske 30 totalt inkl de små. Vi får se hur det ser ut på måndag. Hoppas allt är bra så ÄP blir onsdag. Vill ha det gjort. :) Japp, jag har också lite äl-flytningar. Tror det är normalt. Börjar bli nervös inför ÄP o så nu men är mer nervös för resultatet än själva ingreppet. Dagen efter kommer vara värst när man väntar på att INTE få ett telefonsamtal, vilket betyder att något då har befruktats. Fy fan vilken pärs, ser inte fram emot det.
  • Fläderpärlan
    liamae skrev 2014-03-22 18:58:38 följande:
    Jag har bara varit på första vulet än. Då fanns det 7 större blåsor o kanske 30 totalt inkl de små. Vi får se hur det ser ut på måndag. Hoppas allt är bra så ÄP blir onsdag. Vill ha det gjort. :) Japp, jag har också lite äl-flytningar. Tror det är normalt. Börjar bli nervös inför ÄP o så nu men är mer nervös för resultatet än själva ingreppet. Dagen efter kommer vara värst när man väntar på att INTE få ett telefonsamtal, vilket betyder att något då har befruktats. Fy fan vilken pärs, ser inte fram emot det.

Nej usch det kommer inte bli kul!!! Men nu undrar jag varför alla gör två ultraljud och inte jag?
  • Wilmis

Halloj tjejer! Jag hoppar också på här. Är inne på 4:e IVF:en, går på Fertilitetscentrum i Sthlm. Har Endo och lågt Amh så jag är hyfsat svårstimulerad. Har sprutat gonal-f och gjorde ÄP igår, fick ut 3 ägg så nu håller vi tummarna att något av dem blir befruktat så att vi får göra ET på måndag.

• Fläderpärlan
    Wilmis skrev 2014-03-22 20:02:31 följande:
    Halloj tjejer! Jag hoppar också på här. Är inne på 4:e IVF:en, går på Fertilitetscentrum i Sthlm. Har Endo och lågt Amh så jag är hyfsat svårstimulerad. Har sprutat gonal-f och gjorde ÄP igår, fick ut 3 ägg så nu håller vi tummarna att något av dem blir befruktat så att vi får göra ET på måndag.

Välkommen och lycka till :) jag är så orolig så jag passar även på att fråga dig, hur många äggblåsor hade du vid ultraljudet innan äggplock, jag hade endast 6 äggblåsor, är jag också svårstimulerad då, precis som du? Detta är mitt första ivf. Verkar som alla andra har många fler äggblåsor än vad jag har...
  • hemljuvahem

När ni snackar äggblåsor efter ultraljud, menar ni dem som är OK i storlek eller dem totala då?

Jag hade somsagt bara 3 nu sist som då var 10-11mm men det fanns massa andra småblåsor.

• Fläderpärlan
    hemljuvahem skrev 2014-03-22 21:20:09 följande:
    När ni snackar äggblåsor efter ultraljud, menar ni dem som är OK i storlek eller dem totala då? Jag hade somsagt bara 3 nu sist som då var 10-11mm men det fanns massa andra småblåsor.

Oj... Jag vet inte faktiskt, han sa att jag hade 5-6 blåsor, vet inte om det var alla eller om det var de som var ok. Hur stora ska äggblåsorna vara vid ÄP, någon som vet?
  • Wilmis

Tycker inte att 6 äggblåsor är så himla lite, det är det jag har fått mina tre senaste behandlingar och det räcker ju faktiskt med ett ägg för att det ska bli en bäbis men jag förstår din oro och jag har känt precis samma sak när jag har läst om många andra som får 15-30 äggblåsor. Jag brukar tänka att kvalité går före kvantitet och alla är vi olika och har olika förutsättningar för att nå vårt mål. Försök att inte jämföra med andra (det är svårt jag vet) och tänk på att ni absolut har goda förutsättningar på de 6 fina äggblåsor som finns där idag. När är det dags för ÄP, vet du det eller ska du göra ett UL till innan?

• Wilmis

Äggblåsorna bör vara drygt 20 mm vid ÄP för att äggen ska va mogna.

Svar på tråden Ivf mars 2014