• Fläderpärlan

Ivf mars 2014

Hej! Vi har äntligen fått påbörjat vårt efterlängtade ivf. Vi var på vårt första besök i Falun den 18/2 och fick börja spraya synarela redan samma kväll. Vi kör alltså det långa protokollet! Det känns så himla overkligt, nu är det liksom vår tur?! Vi har beräknat ÄP i slutet av mars i alla fall och nu vore jag jättetacksam och glad om Ferdinand fler ivf:are där ute som vill hänga med på tråden och som är ungefär där vi är i vår ivf-process :) Kan tillägga att det här är vårt förta försök och vi försöker vara positiva och hoppas som bara den, nu fan ska det här gå!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-20 13:07
    * det finns ska det givetvis stå, inte Ferdinand

• Svar på tråden Ivf mars 2014
  • Fläderpärlan
    Wilmis skrev 2014-03-22 21:40:37 följande:
    Tycker inte att 6 äggblåsor är så himla lite, det är det jag har fått mina tre senaste behandlingar och det räcker ju faktiskt med ett ägg för att det ska bli en bäbis men jag förstår din oro och jag har känt precis samma sak när jag har läst om många andra som får 15-30 äggblåsor. Jag brukar tänka att kvalité går före kvantitet och alla är vi olika och har olika förutsättningar för att nå vårt mål. Försök att inte jämföra med andra (det är svårt jag vet) och tänk på att ni absolut har goda förutsättningar på de 6 fina äggblåsor som finns där idag. När är det dags för ÄP, vet du det eller ska du göra ett UL till innan?

Åh tack! Jag försöker att tänka så, det behöva ju bara ett enda ägg och det är ju bättre med bra kvalité som du säger! Jag har Dick väldigt lätt för att oroa mig och jämföra med alla andra, det liksom bara blir så :/ jag har ÄP på onsdag, är så nervös för hur det kommer att gå, tur man har en man som är mer positiv än vad jag själv är!
  • hemljuvahem
    Elinmariaregina skrev 2014-03-22 21:49:02 följande:

Åh tack! Jag försöker att tänka så, det behöva ju bara ett enda ägg och det är ju bättre med bra kvalité som du säger! Jag har Dick väldigt lätt för att oroa mig och jämföra med alla andra, det liksom bara blir så :/ jag har ÄP på onsdag, är så nervös för hur det kommer att gå, tur man har en man som är mer positiv än vad jag själv är!
    Jag oroar mig också, jättemycket! Har varit avslappnad hittills och nästan räknat med att allt kommer att flyta på men då jag hade dem 3 äggen på sprutdag 8 och vi var tvungna att ta ett tredje VUL nu på måndag så känner jag mig orolig. Samtidigt läser man historier om 3 ägg och även 2 som är av bra kvalité och leder till graviditet.

Hoppet är det sista som överger en..
  • santa86

Tack lillatrollet.. Vad spännande då är vi väldigt nära varandra :) jag har testdag 8april :/ lång väntan.. När har du testdag?

• lillatrollet85
    santa86 skrev 2014-03-22 23:43:12 följande:
    Tack lillatrollet.. Vad spännande då är vi väldigt nära varandra :) jag har testdag 8april :/ lång väntan.. När har du testdag?

Har den 6april.. känns som en evighet dit.. känner hur de spänner i magen.. nåt jag inte känt de två tidigare gångerna.. jaja.. hoppas nu dessa två veckor går fort.. och att ett av äggen fäster!
  • Fläderpärlan

Ni som är innan äggplock just nu, har ni också mycket flytningar? Vattniga sådana? Det har jag! Är nu livrädd att ägglossa i förtid, funderar på att ringa kliniken!

• Wilmis
    Elinmariaregina skrev 2014-03-23 07:52:23 följande:
    Ni som är innan äggplock just nu, har ni också mycket flytningar? Vattniga sådana? Det har jag! Är nu livrädd att ägglossa i förtid, funderar på att ringa kliniken!

Jag hade också typiska ägglossningsflytningar innan ÄP men om du tar orgalutran el nässpray så förhindrar det ägglossningen så risken är ganska liten att du ägglossar för tidigt. För mig gick det bra trots flytningar och de fick ut 3 av 3 så det kommer gå bra för dig med ska du se :)
  • Fläderpärlan
    Wilmis skrev 2014-03-23 08:52:23 följande:
    Jag hade också typiska ägglossningsflytningar innan ÄP men om du tar orgalutran el nässpray så förhindrar det ägglossningen så risken är ganska liten att du ägglossar för tidigt. För mig gick det bra trots flytningar och de fick ut 3 av 3 så det kommer gå bra för dig med ska du se :)

Usch jag går verkligen och oroar mig för allt. Men läser att de flesta får sega äl flytningar som man har innan ägglossning jag har liksom vattniga som man får när ägget släpper... Nej fy fan ich så är det tre dagar kvar, hur ska jag orka psykiskt?!
  • Wilmis

Om du är orolig så tycker jag att du ska ringa kliniken imorgon så kanske du kan få göra ett extra UL för att försäkra dig om att äggblåsorna är kvar. Tror inte att du behöver va speciellt orolig om du medicinerar enligt ordination. Jag håller alla tummar och tår och jag är övertygad om att det kommer gå finfint!

• Anneliiee

Ruvardag 10 idag och mår inte så bra. Senaste kontrollen i torsdags kändes det bättre och såg bra ut.inte lika svullen och äggstockarna att krympt och intensitet vätska i buken. Mådde rätt bra i torsdags också, men nu som senaste dagarna har blivit uppsvälld igen, det spänner och värker i nedre magen. Har som stickningar ibland och idag kan jag inte göra något innan jag blir anfådd. Och mår småilla till och från och mensvärk. Hoppas att det är tecken på graviditet. Men vågar inte hoppas.

• zinnia
    Anneliiee skrev 2014-03-23 12:11:05 följande:
    Ruvardag 10 idag och mår inte så bra. Senaste kontrollen i torsdags kändes det bättre och såg bra ut.inte lika svullen och äggstockarna att krympt och intensitet vätska i buken. Mådde rätt bra i torsdags också, men nu som senaste dagarna har blivit uppsvälld igen, det spänner och värker i nedre magen. Har som stickningar ibland och idag kan jag inte göra något innan jag blir anfådd. Och mår småilla till och från och mensvärk. Hoppas att det är tecken på graviditet. Men vågar inte hoppas.

Jag mår ganska liknande som du. Började runt RD7. Testade ju positivt på RD11 (RD13 idag). Mina besvär blir värre och värre. Inatt hade jag kraftiga kramper, som svidande och brännande. Som ökade i intensitet när jag låg stilla så jag var tvungen att vanka omkring i lägenheten för att ha mindre ont. Somnade kl 4 imorse... Men nu dagtid så har jag knappt ont. Spänner bara, mår lite lätt illa ibland..
Svar på tråden Ivf mars 2014