• Fläderpärlan

Ivf mars 2014

Hej! Vi har äntligen fått påbörjat vårt efterlängtade ivf. Vi var på vårt första besök i Falun den 18/2 och fick börja spraya synarela redan samma kväll. Vi kör alltså det långa protokollet! Det känns så himla overkligt, nu är det liksom vår tur?! Vi har beräknat ÄP i slutet av mars i alla fall och nu vore jag jättetacksam och glad om Ferdinand fler ivf:are där ute som vill hänga med på tråden och som är ungefär där vi är i vår ivf-process :) Kan tillägga att det här är vårt förta försök och vi försöker vara positiva och hoppas som bara den, nu fan ska det här gå!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-20 13:07
    * det finns ska det givetvis stå, inte Ferdinand

• Svar på tråden Ivf mars 2014
  • Anneliiee

Nu ringde läkaren från rmc. Och enligt proverna är jag gravid. :) Och om jag fattade henne rätt så kan man lita på blodprovet även att det är tidigt.:)

Sen hade jag lite högt östriol värde om jag hörde rätt. Vad innebär det egentligen? Så att jag mår som jag gör med ballongmage och värk är för vätskan och förstorad äggstock och som tilltar när man blir gravid.
    Inatt har det varit överjävligt, inte kunnat vända mig förrän det hugger till och värker och i morse började jag må jätte illa när jag gick upp. Mår fortfarande illa till och från.

Ska tillbaka för kontroll igen på torsdag får vi se vad som sägs.

• Bellisa
    Anneliiee skrev 2014-03-25 09:37:45 följande:
    Nu ringde läkaren från rmc. Och enligt proverna är jag gravid. :) Och om jag fattade henne rätt så kan man lita på blodprovet även att det är tidigt.:)

Sen hade jag lite högt östriol värde om jag hörde rätt. Vad innebär det egentligen? Så att jag mår som jag gör med ballongmage och värk är för vätskan och förstorad äggstock och som tilltar när man blir gravid.
    Inatt har det varit överjävligt, inte kunnat vända mig förrän det hugger till och värker och i morse började jag må jätte illa när jag gick upp. Mår fortfarande illa till och från.

Ska tillbaka för kontroll igen på torsdag får vi se vad som sägs.
    Gratis Anneliiee!!

Följt tråden ett tag men varit ganska layback... varit aktiv till och från på familjeliv sen våren 2011 då vi började vår resa mot ett barn. Nu står vi inför vårt 4:e ivf och denna gången ska det minsann bli bra Går  också i Linköping och kommer bli en resa dit i nästa vecka för äp. Är inne på min 5.e sprutdag och vi kör denna gången korta protokollet med gonal-f.
  • Fläderpärlan
    Anneliiee skrev 2014-03-25 09:37:45 följande:
    Nu ringde läkaren från rmc. Och enligt proverna är jag gravid. :) Och om jag fattade henne rätt så kan man lita på blodprovet även att det är tidigt.:) Sen hade jag lite högt östriol värde om jag hörde rätt. Vad innebär det egentligen? Så att jag mår som jag gör med ballongmage och värk är för vätskan och förstorad äggstock och som tilltar när man blir gravid. Inatt har det varit överjävligt, inte kunnat vända mig förrän det hugger till och värker och i morse började jag må jätte illa när jag gick upp. Mår fortfarande illa till och från. Ska tillbaka för kontroll igen på torsdag får vi se vad som sägs.

Stort grattis
  • Bell13

Jag hoppar med här. Vårt tredje ivfförsök nu. Första blev inget, andra gravid men missfall v 11 och nu har jag fått plus idag på ruvardag 10

• lillatrollet85
    Bell13 skrev 2014-03-25 12:31:33 följande:
    Jag hoppar med här. Vårt tredje ivfförsök nu. Första blev inget, andra gravid men missfall v 11 och nu har jag fått plus idag på ruvardag 10

Grattis!!Håller tummarna att de håller sig nu!!

Är med på tredje ivf. Å ruvardag 3.. tiden går såå sakta.
  • johansson79

Hej hur är det med er alla?😊 Efter ET mådde jag jätte illa o hade ont i brösten, för 3 dagar sedan försvann alla symptom men idag kom yrseln och illa måendet tillbaka samt att jag frossar till och från (har ingen feber) har även fått ont i livmodern fast tycker inte det känns som mensvärk, kan man redan nu känna graviditets symtom??? Jag hade ET 18/3 och är alltså på ruvardag 7 med 2st 2dagars embryon! Har TD 31/3 på ruvardag 13, men är sugen på att testa lite tidigare 😊 På vilken ruvardag testade ni? BIM 1/4

• Wilmis

Grattis alla som har fått positiva besked Skrattande
    Själv är jag nu på RD1 efter ET igår. Så nu är det till att ruva på och hålla alla tummar och tår fram tills TD 10/4 som dessutom är min födelsedag..... Gaaaaahhhh det skulle vara den bääästa födelsedagspresenten att få ett fett + på stickan men samtidigt vågar jag inte hoppas för mycket.

• santa86

Grattis till er som har plusat :)) sååå kul:)

Här sitter man på RD 5 :) än så länge känner jag ingenting, ibland känner jag att de spänner till lite... Men försöker verkligen att inte känna efter förmycke..

Lillatrollet: hur känner du dig?

De känns som att man inte rikligt kan bete sig normalt när man ruvar.. Jag vet att den ligger där och tar de så lugnt som möjligt, men vill ju inte att den ska fara ut :P igår när jag gick till jobbet så gick jag så försiktigt precis som om jag bar på ett porslins ägg, hihi.. Är de bara jag som är så?! :P

• Bell13
    johansson79 skrev 2014-03-25 16:17:59 följande:

Hej hur är det med er alla????? Efter ET mådde jag jätte illa o hade ont i brösten, för 3 dagar sedan försvann alla symptom men idag kom yrseln och illa måendet tillbaka samt att jag frossar till och från (har ingen feber) har även fått ont i livmodern fast tycker inte det känns som mensvärk, kan man redan nu känna graviditets symtom??? Jag hade ET 18/3 och är alltså på ruvardag 7 med 2st 2dagars embryon! Har TD 31/3 på ruvardag 13, men är sugen på att testa lite tidigare ???? På vilken ruvardag testade ni? BIM 1/4

Jag testade på ruvardag 10 och fick positivt på stickan. Det är nog olika när man får symptom. När det bildas hcg som är mätbart via urinprov bör man ju kunna ha känningar att man är gravid
Svar på tråden Ivf mars 2014