• Fläderpärlan

Ivf mars 2014

Hej! Vi har äntligen fått påbörjat vårt efterlängtade ivf. Vi var på vårt första besök i Falun den 18/2 och fick börja spraya synarela redan samma kväll. Vi kör alltså det långa protokollet! Det känns så himla overkligt, nu är det liksom vår tur?! Vi har beräknat ÄP i slutet av mars i alla fall och nu vore jag jättetacksam och glad om Ferdinand fler ivf:are där ute som vill hänga med på tråden och som är ungefär där vi är i vår ivf-process :) Kan tillägga att det här är vårt förta försök och vi försöker vara positiva och hoppas som bara den, nu fan ska det här gå!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-20 13:07
    * det finns ska det givetvis stå, inte Ferdinand

• Svar på tråden Ivf mars 2014
  • Fläderpärlan

Hej! Är nu påväg hem från äggplock. Själva ingreppet gick bra, gjorde inte så ont som jag trodde. Dock fick vi "bara" två ägg så jag är lite besviken och nervös just nu :/

• liamae
    Elinmariaregina skrev 2014-03-26 10:35:20 följande:
    Hej! Är nu påväg hem från äggplock. Själva ingreppet gick bra, gjorde inte så ont som jag trodde. Dock fick vi "bara" två ägg så jag är lite besviken och nervös just nu :/

Skönt att ha det gjort! Jag väntar ju tills imorgon. Segt. Hoppas att dina ägg blir befruktade nu o att du kan slappna av nu. :)
  • johansson79
    Bell13 skrev 2014-03-26 10:34:56 följande:
    Jag testade på ruvardag 10 och fick positivt på stickan. Det är nog olika när man får symptom. När det bildas hcg som är mätbart via urinprov bör man ju kunna ha känningar att man är gravid

hur många dagar var dina embryon odlade? Mina var bara 2 dagars. Fick du ett svagt eller tydligt plus på dag 10? :)
  • Bellisa
    Håller tummarna att det är två guldäggSolig
  • Bell13
    johansson79 skrev 2014-03-26 11:45:03 följande:

hur många dagar var dina embryon odlade? Mina var bara 2 dagars. Fick du ett svagt eller tydligt plus på dag 10? :)
    Jag har tvådagars och fick ett svagt men tydligt streck på Stickan.

• Bell13
    Bell13 skrev 2014-03-26 12:54:43 följande:
    Jag har tvådagars och fick ett svagt men tydligt streck på Stickan.

phpol2X7w66076.jpg
    Vet inte om bilden blev bra från mobilen. Man ska ju egentligen testa tidigast dag 11
  • lillatrollet85
    santa86 skrev 2014-03-26 08:26:12 följande:
    Grattis till er som har plusat :)) sååå kul:)

Här sitter man på RD 5 :) än så länge känner jag ingenting, ibland känner jag att de spänner till lite... Men försöker verkligen att inte känna efter förmycke..

Lillatrollet: hur känner du dig?

De känns som att man inte rikligt kan bete sig normalt när man ruvar.. Jag vet att den ligger där och tar de så lugnt som möjligt, men vill ju inte att den ska fara ut :P igår när jag gick till jobbet så gick jag så försiktigt precis som om jag bar på ett porslins ägg, hihi.. Är de bara jag som är så?! :P

Känner som du.. man är såå försiktig i minsta rörelse.. dagarna går sååå segt.. hur ska jag födriva dem???!!

Vilar mycket.. men känner mig rastlös då..

Vågar inte känna efter förmycket.. men såå svårt å låta bli. Hoppas ju såå att detta vill ta sig nu.. 2 små inne då borde ju chansen vara större att ett av de fastnar?! Visst?!
  • lillatrollet85

Skönt att de gick bra!! Hur mår du nu?

Håller tummarna att båda blir befruktade och att de är era guldägg!!
  • Sookie85

Hej på er! Har suttit och sträckläst hela tråden! Jag gör min ivf behandling i Falun och jag är inne på sprutdag 4, har klarat de två senaste injektionerna utan att stortjuta! Jag ska till Falun imorgon för UL och blodprov, hur många dagar brukar man få ta sprutor? Någon som lyckats bli gravid på första försöket? Stort lycka till önskar jag er alla, känns skönt att veta att man inte är ensam!

• Stephanie1

Gud så nervös jag är. Gjorde äggplocket igår och ska tillbaka imorgon och föra in ägget.  Känns som man är så inställd på att det inte kommer att funka för man är rädd att bli allt för besviken om det inte går. Men detta är vårt första försök så vi har 2 till om detta inte går vägen :) Nu tar jag de vaginala tabletterna man ska ta 3 gånger om dagen. Läst att vissa skriver att man måste ligga ca 30 min efter man tagit dem :/ stämmer de?

Mvh  Stephanie

Svar på tråden Ivf mars 2014