• Fläderpärlan

Ivf mars 2014

Hej! Vi har äntligen fått påbörjat vårt efterlängtade ivf. Vi var på vårt första besök i Falun den 18/2 och fick börja spraya synarela redan samma kväll. Vi kör alltså det långa protokollet! Det känns så himla overkligt, nu är det liksom vår tur?! Vi har beräknat ÄP i slutet av mars i alla fall och nu vore jag jättetacksam och glad om Ferdinand fler ivf:are där ute som vill hänga med på tråden och som är ungefär där vi är i vår ivf-process :) Kan tillägga att det här är vårt förta försök och vi försöker vara positiva och hoppas som bara den, nu fan ska det här gå!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-20 13:07
    * det finns ska det givetvis stå, inte Ferdinand

• Svar på tråden Ivf mars 2014
  • liamae
    Anneliiee skrev 2014-03-26 16:30:49 följande:
    Liamae: ja det fick jag. Första ska du ta på kvällen samma dag som äggplock sen tre gånger om dagen, morgon, middag och kväll, fram till testdag tror jag. Ja lutinus är nog bättre då man inte behöver ligga ner. :)

Samma tider som Progesteron mic då, men betydligt enklare om man slipper ligga ner varje gång! Kladdigt..? :)Ska fråga dem om det imorrn.
  • Anneliiee

Vet inte vilka tider. Jag kör lite olika, allt mellan 7-9 på morgonen sen runt 14 och typ mellan 20 och 21. :) inte så farligt, men lite, kan kännas som att det rinner ut emellanåt, så trosskydd går åt i mängder. :)

• johansson79
    Bell13 skrev 2014-03-26 12:56:33 följande:
    Vet inte om bilden blev bra från mobilen. Man ska ju egentligen testa tidigast dag 11

Jo det syns jätte bra 😊 inatt vaknade jag upp med hemsk kramp i livmodern och hela dagen idag har jag jätte ont över blygbenet och i livmodern 😯 har heller inte kunnat äta mer än knäcke mackor för mår fruktansvärt illa av värken 😯 börjar bli orolig att jag fått en infektion eller något! Är idag på ruvardag 8. Ska det kännas så här verkligen???
  • Bell13
    johansson79 skrev 2014-03-26 19:09:46 följande:

Jo det syns jätte bra ???? inatt vaknade jag upp med hemsk kramp i livmodern och hela dagen idag har jag jätte ont över blygbenet och i livmodern ???? har heller inte kunnat äta mer än knäcke mackor för mår fruktansvärt illa av värken ???? börjar bli orolig att jag fått en infektion eller något! Är idag på ruvardag 8. Ska det kännas så här verkligen???
    Jag får kramp i livmodern i perioder, tydligen är det en biverkning av Lutinus.

Ring till din klinik om du är väldigt orolig och inte står ut. Man kan ju känna på sig att det är "fel" smärta
  • liamae
    Sookie85 skrev 2014-03-26 20:21:32 följande:
    Hur många dagar fick ni ta sprutor innan det är dags för den sista sprutan?

Jag har tagit i 10 dagar båda mina ivfer och sen haft en "surfardag" för att få ner östradiolvärdet innan sista ÄL-sprutan.
  • Sookie85

Okej, tack för svaret :) ska ta femte idag sen på koll imorgon få se vad de säger...

• lillatrollet85
    Sookie85 skrev 2014-03-26 20:21:32 följande:
    Hur många dagar fick ni ta sprutor innan det är dags för den sista sprutan?

13 dagar hade jag.. men har lååång cykel med..

Håller tummar för att de ser bra ut imon!
  • Sookie85

Tack lilltrollet85 :) känns skönt att jag hitta hit, bra råd från andra som vart med om lika sak är guld värt :)

• MissHelena
    Wilmis skrev 2014-03-25 17:51:54 följande:
    Grattis alla som har fått positiva besked Skrattande
    Själv är jag nu på RD1 efter ET igår. Så nu är det till att ruva på och hålla alla tummar och tår fram tills TD 10/4 som dessutom är min födelsedag..... Gaaaaahhhh det skulle vara den bääästa födelsedagspresenten att få ett fett + på stickan men samtidigt vågar jag inte hoppas för mycket.

Jag hade testdag dagen efter min födelsedag men testade på födelsedagen och det blev ett fint starkt plus! Kunde inte bli bättre :)

Hoppas att din födelsedag blir lika bra!

Svar på tråden Ivf mars 2014