• Fläderpärlan

Ivf mars 2014

Hej! Vi har äntligen fått påbörjat vårt efterlängtade ivf. Vi var på vårt första besök i Falun den 18/2 och fick börja spraya synarela redan samma kväll. Vi kör alltså det långa protokollet! Det känns så himla overkligt, nu är det liksom vår tur?! Vi har beräknat ÄP i slutet av mars i alla fall och nu vore jag jättetacksam och glad om Ferdinand fler ivf:are där ute som vill hänga med på tråden och som är ungefär där vi är i vår ivf-process :) Kan tillägga att det här är vårt förta försök och vi försöker vara positiva och hoppas som bara den, nu fan ska det här gå!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-20 13:07
    * det finns ska det givetvis stå, inte Ferdinand

• Svar på tråden Ivf mars 2014
  • Anneliiee

Elinmariaregina: håller tummarna för dig att båda blir befruktade :)..

Stephanie1: hur många ägg fick dom ut? Jag var också inställd på att det inte skulle funka, just för att skydda mig själv mot besvikelsen som skulle uppstå om jag hoppades för mycket. Men det funka på första försöket. :) så är gravid, dock med en överstimulering på köpet..

Vad är det för tabletter du tar?

• merjama

Kom precis hem från äggplock,denna gången fick man en bra skörd- 16 Ägg. Förra g

• Fläderpärlan
    lillatrollet85 skrev 2014-03-26 14:10:18 följande:
    Skönt att de gick bra!! Hur mår du nu? Håller tummarna att båda blir befruktade och att de är era guldägg!!

Tack så mycket! Jag mår bra, har inte speciellt ont. Är bara lite besviken, läser hur många alla andra fått ut och då känns mina två ingenting. Men vi håller självfallet tummarna vi med!
  • Fläderpärlan
    Anneliiee skrev 2014-03-26 15:01:27 följande:
    Elinmariaregina: håller tummarna för dig att båda blir befruktade :).. Stephanie1: hur många ägg fick dom ut? Jag var också inställd på att det inte skulle funka, just för att skydda mig själv mot besvikelsen som skulle uppstå om jag hoppades för mycket. Men det funka på första försöket. :) så är gravid, dock med en överstimulering på köpet.. Vad är det för tabletter du tar?

Tack :)
  • Stephanie1
    Anneliiee skrev 2014-03-26 15:01:27 följande:
    Elinmariaregina: håller tummarna för dig att båda blir befruktade :)..

Stephanie1: hur många ägg fick dom ut? Jag var också inställd på att det inte skulle funka, just för att skydda mig själv mot besvikelsen som skulle uppstå om jag hoppades för mycket. Men det funka på första försöket. :) så är gravid, dock med en överstimulering på köpet..

Vad är det för tabletter du tar?
    Hej! De fick ut 7 ägg, så hoppas nått av de är i bra kvalite och blir befruktade. är inte 7 ägg ganska lite ?
    Va skönt att höra att jag inte är ensam om att vara psykiskt inställd på att det inte kommer att gå, och stoooort grattis till dig. Va kul !! Hur tog du det positiva svaret ? har du kunnat smälta de eller känns det fortfarande overkligt ? Har endomentrios och har aldrig någonsin blivit gravid trots oskyddat sex och långa förhållanden så känns som ett pluss är så overkligt. de vaginala tabletterna jag tar 3 gånger om dagen heter Lutinus
  • Anneliiee

Stephanie1: Nej det är nog ganska normalt. :) så tror du kan vars lugn. Har inte riktigt smällt det och som läget är nu har jag lite svårt att glädjas ordentligt, dels för att jag inte mår bra men det känns overkligt också. :) med lutinus behöver du inte ligga ner efteråt, fick jag veta på kliniken.

• liamae
    Anneliiee skrev 2014-03-26 16:14:41 följande:
    Stephanie1: Nej det är nog ganska normalt. :) så tror du kan vars lugn. Har inte riktigt smällt det och som läget är nu har jag lite svårt att glädjas ordentligt, dels för att jag inte mår bra men det känns overkligt också. :) med lutinus behöver du inte ligga ner efteråt, fick jag veta på kliniken.

Anneliiee, fick du lutinus? Hur ofta tar man dem? Sist fick jag progesteron mic, de skulle man ta 3 gånger per dag o ligga ner en halvtimma. Ganska bökigt på jobbet så lutinus låter ju smidigare.
  • Anneliiee

Liamae: ja det fick jag. Första ska du ta på kvällen samma dag som äggplock sen tre gånger om dagen, morgon, middag och kväll, fram till testdag tror jag. Ja lutinus är nog bättre då man inte behöver ligga ner. :)

Svar på tråden Ivf mars 2014