• Fläderpärlan

Ivf mars 2014

Hej! Vi har äntligen fått påbörjat vårt efterlängtade ivf. Vi var på vårt första besök i Falun den 18/2 och fick börja spraya synarela redan samma kväll. Vi kör alltså det långa protokollet! Det känns så himla overkligt, nu är det liksom vår tur?! Vi har beräknat ÄP i slutet av mars i alla fall och nu vore jag jättetacksam och glad om Ferdinand fler ivf:are där ute som vill hänga med på tråden och som är ungefär där vi är i vår ivf-process :) Kan tillägga att det här är vårt förta försök och vi försöker vara positiva och hoppas som bara den, nu fan ska det här gå!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-20 13:07
    * det finns ska det givetvis stå, inte Ferdinand

• Svar på tråden Ivf mars 2014
  • pco

Tjejer ge inte upp!! Gråt ut o kom tillbaka. Jag kämpar vidare nu för 5gången så jag vet hur det är att misslyckas gång på gång på gång!

• lillatrollet85

Kom igen tjejer!! Vi ska fixa detta!!! Denna veckan har vart lite svajig. Men har tillåtit det.. jag/vi har rätt att få ut våran besvikelse ilska gråt. Låt det komma... skriv av er här.. kramas med mannen... gråt ännu mer.. håll inget inne.. styrkekramar till oss alla!!

• liamae

Tack för allt ert stöd tjejer! Vilken fantastisk respons! Verkligen tråkigt att höra om ert lidande men visst måste vi försöka finna kraft att kämpa på. Det är nog bra att bryta ihop så här. Sen ta det dag för dag igen. Idag har vi sträckkollat på serier, ett avsnitt, gråta, ett avsnitt, gråta, ett avsnitt... Osv. Enda sättet att tänka på annat en stund. :(

Bell13, jag började också blöda på julafton sist. Extra jobbigt. Håller tummarna för graviditeten nu!

lillatrollet, samma här. Inga mer gratisförsök. Vet inte hur vi ska gå vidare. Jag börjar också bli rädd för hur länge vi ska behöva hålla på. Usch.

merjama och santa, så deppigt. En jävla skitdag. Extra kramar till er. Vi måste kämpa. <3

pco, åh så stark du är som kör på. Skönt att höra att det finns folk som orkar. Då kan jag också.

Massor kramar till er alla tjejer! Vi får fortsätta följas åt och peppa varandra. <3

• liamae

pco, åh du är så stark som kämpar. Skönt att höra att det finns de som klarar av det. Då kan jag också.

Anneliiee, tack. Kram till dig också.

Vi är verkligen tuffa tjejer! Helt otroligt så man kämpar. Så glad över stödet man får här, vi får fortsätta att hålla kontakten och peppa varandra. Massor kramar.

• pco

Limae: tack, du är oxå stark :) menjag vet att man inte känner så när man precis misslyckat men man återhämtar sig och finner extra kraft tillslut :)
    Tjejer, vi fixar detta! Detta är vårt år, även om det inte känns så just nu.

• merjama

Vilka härliga människor ni är, den lilla biten i mig som har energi just nu blir väldig glad och Omgiven av kärlek just nu p.g.a era ord. När jag läser det får jag lite hopp om att man kanske kommer klara detta trots allt. Är jättekänslig just nu så allt känna bara fy fan. På toppen av isberget så har jag varit omgiven av dem sötaste barnen idag, fick läsa sagor för en underbar söt liten tvååring. Fick verkligen hejda mig där från att bli tårögd,undrade om jag nånsin skulle få uppleva det med ett eget barn. Detta är förvisso "bara" mitt andra ICSI men vi har försökt i fem år. Massor av kramar till er vackra kvinnor,ni förgyller min dag ☺️❤️❤️

• liamae

Tjejer, hur gör ni som börjat blöda med progesteronet? Jag tog dessutom test igår o det var såklart minus även om det då bara var rd13 (vår testdag är rd19 så det är en bit kvar). Idag blöder det på ordentligt o jag har världens mensvärk. Känns ju rätt jobbigt att hålla på med progesteronet fortfarande men antar att kliniken vill att man ska fortsätta som vanligt för den mikroskopiska chansen att något finns kvar. Vågar man sluta med dem? Kan mensen bli kortare/mildare om man fortsätter med progesteronet ändå? Hur gör ni?

• Bell13
    liamae skrev 2014-04-12 06:26:31 följande:

Tjejer, hur gör ni som börjat blöda med progesteronet? Jag tog dessutom test igår o det var såklart minus även om det då bara var rd13 (vår testdag är rd19 så det är en bit kvar). Idag blöder det på ordentligt o jag har världens mensvärk. Känns ju rätt jobbigt att hålla på med progesteronet fortfarande men antar att kliniken vill att man ska fortsätta som vanligt för den mikroskopiska chansen att något finns kvar. Vågar man sluta med dem? Kan mensen bli kortare/mildare om man fortsätter med progesteronet ändå? Hur gör ni?

Min förra ivf plussade jag på ruvardag 13 och nu plussade jag på ruvardag 10.

Ruvardag 13 är ju dag innan mens och du bör plussa då om du är gravid.
  • Wilmis
    Sarahberg skrev 2014-04-09 17:07:39 följande:
    Wilmis- Hur har det gått för dig?

Det har inte gått vägen för mig tyvärr, testade minus dagen innan min födelsedag pga att jag hade börjat blöda så jag kände på mig att det skulle vara negativt... Ville inte vara deppig pga testresultat på min födelsedag.

Ännu ett slag i magen och funderingarna kommer ju såklart på om man någonsin kan få barn. 4:e misslyckade IVF behandlingen. Vi har köpt 3st så det är väl bara att köra på!

Vi ska klara det här tjejer och nå vår dröm om att bli mamma till ett barn :)
Svar på tråden Ivf mars 2014