• Fläderpärlan

Ivf mars 2014

Hej! Vi har äntligen fått påbörjat vårt efterlängtade ivf. Vi var på vårt första besök i Falun den 18/2 och fick börja spraya synarela redan samma kväll. Vi kör alltså det långa protokollet! Det känns så himla overkligt, nu är det liksom vår tur?! Vi har beräknat ÄP i slutet av mars i alla fall och nu vore jag jättetacksam och glad om Ferdinand fler ivf:are där ute som vill hänga med på tråden och som är ungefär där vi är i vår ivf-process :) Kan tillägga att det här är vårt förta försök och vi försöker vara positiva och hoppas som bara den, nu fan ska det här gå!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-20 13:07
    * det finns ska det givetvis stå, inte Ferdinand

• Svar på tråden Ivf mars 2014
  • pco

Elin: nej detta är mitt 5:te hehe.. Jag tar 187,5 nu o kommer antagligen få sänka sen nästa v. .. Okej men dåså :) det gör inget om det blir lite så ibland :) gött, snart dax för äp :) härligt!

• liamae

Ni som gjort flera ivf:er, hur länge har ni väntat mellan? Efter mitt första misslyckande fick jag ju "ivf-mensen" o sen vanlig mens (efter 6 veckor, så sen) o sen spraystart dag 21 o "spraymens" innan sprutstart. Funderar på försök nummer tre nu. Om det ska hinnas innan sommaren så blir det en kort metod den här gången, dvs "ivf-mens", vanlig mens o så sprutstart dag 3. Uppehållet blir alltså kortare än mellan ivf1 och ivf2. Är det dumt? Behöver kroppen mer tid att återhämta sig? Vad har ni för erfarenheter? Svårt när man längtar så himla mycket.

• lillatrollet85

Mm.. kände som du.. ångrade att jag tog sista å tredje försöket så tätt inpå andra. Dumt.. men men.. gjort e gjort...

liamae skrev 2014-04-27 08:01:19 följande:
    Ni som gjort flera ivf:er, hur länge har ni väntat mellan? Efter mitt första misslyckande fick jag ju "ivf-mensen" o sen vanlig mens (efter 6 veckor, så sen) o sen spraystart dag 21 o "spraymens" innan sprutstart. Funderar på försök nummer tre nu. Om det ska hinnas innan sommaren så blir det en kort metod den här gången, dvs "ivf-mens", vanlig mens o så sprutstart dag 3. Uppehållet blir alltså kortare än mellan ivf1 och ivf2. Är det dumt? Behöver kroppen mer tid att återhämta sig? Vad har ni för erfarenheter? Svårt när man längtar så himla mycket.

• pco

På SU skulle först det blöda ut o sen få en vanlig mens emellan men nu på ca så vi kört på och det har funkat liks bra (eller dåligt haha) nä men inte om faktiskt lite bättre då jag fått plus på Stickan de 3 senaste försöken men ja sen har det gått som det gjort. Men aa fysiskt tror jag inte det gör nåt men kanske psykiskt, att verkligen samla kraft o energi, sist hade vi uppehåll i ca 6mån men annars om ni orkar då kör på, det är inget o vänta på. Känn efter hur ni mår.

• Fläderpärlan
    pco skrev 2014-05-02 14:16:06 följande:
    Jappjaghar fått det två gånger :)

Hur har det gått? Och har du någongång fått avboka en insättning?
  • pco

Nej aldrig fått avboka. Att få blastis tillbakaörder bästa man kan få faktiskt för då. Har den överlevt det mest kritiska Lixom och är redan uppe i en celldelning på 100 celler :) vart gravidbåda gångerna då men tyvärr slutat i mf men det talar för en graviditet :) lycka till

Svar på tråden Ivf mars 2014